sasikainen · 21-Сен-14 22:41(10 лет 1 месяц назад, ред. 25-Мар-20 13:14)
Jimi Hendrix, A Brother's Story / Джими Хендрикс, история брата Год: 2012, май, 1-е издание Автор: Леон Хендрикс /Leon Hendrix/, Адам Мичелл /Adam Mitchell/ Перевод: sasikainen, 2014 Жанр: биография Издательство: Thomas Dunne Books, St.Martin's Press, New York ISBN: 978-0-312-66881-5 (в твёрдом переплёте) eISBN: 978-1-250-01237-1 (в электронном виде) Язык: Русский Формат: TXT Качество: Изначально компьютерное (eBook) Интерактивное оглавление: Нет Количество страниц: 276 Доп. информация: Без индекса (если индекс кому-то нужен, напишите, вставлю) по просьбе модератора книга раздаётся без обложки ADAM MITCHELL также соавтор книги Street Player: My Chicago Story, написанной легендарным барабанщиком Danny Seraphine. Описание: Много раз я мысленно возвращаюсь в те дни, когда мы с Джими оставались наедине, и в трудные дни бродяжничества по улицам Сиэтла, и в дни славы, колеся по Голливуду на лимузинах. Тот полдень, когда мы расчищали гараж миссис Максвелл, казалось, был только вчера. Закрывая глаза, я вижу Джими, дёргающего единственную струну на старой повидавшей виды маленькой укелеле. Хотел бы я знать, куда она потом исчезла. Думаю, она может быть где угодно, может быть даже в одном из сараев или гаражей моих древних тётушек. А может, она похоронена в горе старых вещей, скопившихся в подвале моего отца, а может быть заперта в одном из его сундуков. Это как поиск сокровищ без карты на одном из необитаемых островов. ИЗ СЕРИИ МОИ ПЕРЕВОДЫ
Пролог
Глава 1. Квартал Райнер-Виста
Глава 2. Цыганята
Глава 3. Чужие семьи
Глава 4. Обнаружение музыки
Глава 5. Играя с группами
Гдава 6. От Rocking Kings до армии
Глава 7. Жизнь без Бастера
Глава 8. Улицы Сиэтла
Глава 9. 6 сентября 1968 года
Глава 10. Калифорнийская мечта
Глава 11. Продолжение мечты
Глава 12. В армии и не только
Глава 13. Сумерки
Глава 14. Свобода и последствия
Глава 15. Мошенники от рок-н-ролла
Глава 16. Без отца
Эпилог
Благодарю вас за свою жизнь
Обложка:
В дни когда делал перевод УМЕР АЛАН ДУГЛАС близкий друг Джими и джазовый продюсер, помимо Дюка Эллингтона и Майлза Дэвиса, Алан спродюсировал первую пластинку ПОСЛЕДНИХ ПОЭТОВ, которых протежировал Хендрикс.
В дни когда делал перевод УМЕР JOHNNY WINTER близкий друг Джими.
Today, with the death of Alan Douglas, the world has lost one of its most important music producers in recent times. Douglas was not well known except to those in the industry, he was a behind the scenes guy responsible for way more incredible music than people realize. Music that changed and shaped people’s lives. Douglas is mostly known for his association with Jimi Hendrix. They met shortly after Hendrix rewrote the Star Spangled Banner at Woodstock. Hendrix got along with Douglas because Douglas was about music – pushing musical boundaries, putting together extraordinary music talent in unique combinations to synergistically create music that had never been heard before. They had that in common. Douglas introduced Hendrix to Miles Davis, Quincy Jones, Gil Evans, John Mclaughlin, Larry Young and the Last Poets among others.
…It was Douglas who had the idea to make a trio with Duke Ellington, Charles Mingus, and Max Roach creating a recording called Money Jungle, an undisputed landmark in jazz music. To my ear, one of the top 5 jazz recordings ever.
Alan Douglas, Who Mined Hendrix Archive, Dies at 82
By BRUCE WEBERJUNE 14, 2014 Alan Douglas, a music producer and packager who worked with jazz greats like Duke Ellington, recorded the prerap stylings of the Last Poets and published a book of monologues by Lenny Bruce — but who is best known as a controversial steward of the legacy of Jimi Hendrix — died on June 7 at his home in Paris. He was 82. The cause was complications after a fall, his daughter Kirby Veevers said. A jazz fan from boyhood with an ear for the new, Mr. Douglas spent his career trying to keep his favorite sounds in circulation and the musicians who made them part of the pop culture discourse. His taste was sophisticated though not necessarily avant-garde, and though he strove to push musicians to do their most imaginative work, he wasn’t interested so much in challenging listeners as he was in attracting more of them. As a producer primarily for United Artists Records in the early 1960s and later for his own label, Douglas Records, Mr. Douglas ushered into the world a number of notable records, among them “Money Jungle” (1963), a studio collaboration of Ellington, the bassist Charles Mingus and the drummer Max Roach; two early albums by the influential jazz-rock guitarist John McLaughlin; and the first two albums by the Last Poets, a group of street chanters whose rhythmic incantations and angry political verses anticipated hip-hop. “He and I had our differences and ups and downs; however, he took a chance on us when no one else would,” Umar Bin Hassan, an original member of the Last Poets, said in a statement about Mr. Douglas after his death, adding, “Whether you liked him or didn’t, you had to admit he was one of the giants in what he did, and that was to put out responsible, intelligent and remarkable music.” Hendrix, who died in 1970, had a brief friendship with Mr. Douglas, who was later hired to go through the many hours of unreleased recordings the guitarist left behind. The anger Mr. Douglas stirred in many Hendrix fans began in 1975, when he released two albums, “Crash Landing” and “Midnight Lightning,” culled from these tapes; most critics found them, or at least parts of them, worthwhile, but trouble erupted with the revelation that in remixing the originals, Mr. Douglas had replaced tracks backing Hendrix’s guitar with newly recorded music by other players. In the wake of the outcry, his explanation was always that he wanted Hendrix’s music to find its way to a new audience at a time when his star had begun to fade; the playing behind him on the tapes was, by Mr. Douglas’s lights, substandard, and failed to showcase Hendrix to the best advantage. But among rock critics and fans, the debate lingered for years. Mr. Douglas is best known as a controversial steward of the legacy of Jimi Hendrix. Credit Reprise
“If you take this work at face value, without the baggage of what ‘producer’ Alan Douglas did to the tapes,” Joe Viglione wrote in a review on the website AllMusic that also disparaged a co-producer, Tony Bongiovi, “it’s still Hendrix. Maybe God allowed the series of albums to happen so the world could see Hendrix’s work could survive doctoring and musicians jamming with his art after the fact.” Continue reading the main storyContinue reading the main storyContinue reading the main story
In Mr. Douglas’s defense, the rock journalist and critic John Masouri wrote a long piece in 2011 on the website densesignals.com, calling Mr. Douglas “one of our last great musical visionaries.” Of the Hendrix kerfuffle, he wrote that Mr. Douglas’s decision to improve the original tracks was the right one. “Wisely, he’d also edited out passages where Jimi had toyed with a riff repeatedly, searching for just the right phrase,” Mr. Masouri wrote. “All things considered, it’s highly unlikely that Hendrix would have sanctioned the release of poorly executed material, yet the die was cast, and the producer has been branded a controversial figure ever since.” Alan Douglas Rubenstein was born in Chelsea, Mass., on July 20, 1931, to William Rubenstein and the former Rose Silbert. His father was a junk seller who eventually started a successful mattress manufacturing business. Alan graduated from a local high school and played football briefly in college — at Colby in Maine and the University of Miami — though he never graduated. He received a medical discharge from the Army after an abbreviated period of service. He worked for Roulette Records in New York and Barclay Records in Paris before becoming head of the jazz department at United Artists, where he worked with the singer Betty Carter, the flutist Herbie Mann and others. Later, at the short-lived FM Records, he recorded two albums by the celebrated avant-garde saxophonist Eric Dolphy. When FM dissolved, he started his own company. His first acquisition was the rights to Lenny Bruce’s written monologues and tapes, which were then published as “The Essential Lenny Bruce.” He also published work by Timothy Leary. In 1969, after seeing the Last Poets on television, he tracked them down performing on a run-down basketball court in Harlem and brought them right to the recording studio. Mr. Douglas met Hendrix in 1969; they encountered each other at the Woodstock festival and also through the intervention of Stella Benabou, Mr. Douglas’s wife at the time, who owned a clothing store in Manhattan where Hendrix liked to shop. Mr. Douglas arranged several recording sessions with him and other musicians, some of which appear on the album “Nine to the Universe,” released in 1980. In 1995, a court settlement took the rights to the Hendrix archive from Mr. Douglas and awarded them to Hendrix’s father, Al. Years of legal wrangling ensued, and Mr. Douglas was eventually able to retain the right to compile Hendrix’s writings into a book and to make a documentary film about him. Both are titled “Starting at Zero.” The book was published last fall; the film has yet to be released. Mr. Douglas was married four times. In addition to Ms. Veevers, he is survived by his wife, Lucia Solazzi; a brother, Jerry Douglas; a sister, Beverly Shuman; another daughter, Solo Douglas; a stepson, Darnell Greene; and three grandsons.
The Death Of Johnny Winter
BY BOBBY BLACK · THU JUL 17, 2014 Last night, blues guitar legend Johnny Winter died in a hotel room in Switzerland. He was 70 years old. A frail albino from Beaumont, Texas, Winter struggled through a life of alienation, addiction, injuries and illnesses to become one of the greatest guitarists of all time. From his humble debut in the early 1950s to his historic performance at the final night of Woodstock in ’69 and beyond, he entertained audiences for over half a century with an incredible legacy of soulful blues and rock music -- and was still going, having last performed just a few nights before his death. Winter’s long career was filled with honors that included gracing the cover of the inaugural issue of Guitar World magazine, being inducted into the Blues Foundation Hall of Fame and the Southeast Texas Walk of Fame, as well as winning three Grammy Awards and a HIGH TIMES Doobie Award for Lifetime Achievement, which Johnny called “The best award I’ve ever been given.” My colleague Rick Cusick and I had the honor of presenting it to him on stage at the Fillmore NY, after a performance with his brother, rocker Edgar Winter in 2009. As a former addict and alcoholic, Winter had given up all drugs -- except for marijuana, which he smoked almost constantly. “There never was a time when I didn’t like smoking weed,” he told me over joint during our interview before the show. On a personal note: the short time I spent with Johnny meant a great deal to me. When I was about 14 years old, my dad brought me to see him for my very first live concert. He was my parents’ all-time favorite musician, and having the opportunity to introduce them to him was one of the great thrills of our lives. Though I’m deeply saddened by his passing, I find comfort in the testimonial given by Rick that fateful night at the Fillmore: “When I get the blues, there are two things that are absolutely guaranteed to make me feel better,” confessed Cusick, “One: really, really good marijuana, and two: every time without a doubt, the music of Johnny Winter.” Thanks for the music Johnny -- this toke’s for you.
65228429sasikainen, файл TIFF уберите из папки, пожалуйста. Раздаем только книги
Перезалил, теперь без обложки (!?) (обычно, скачивающие просят обложку)
Думаю, в этом есть некоторый прикол - без обложки книгу не украдут! Помню, в конце 70-х специально отрывал обложки, поэтому они до сих пор стоят у меня на полке. А те, с которых я не успел оторвать - их уже нет.
шведское интервью Йорна Россинга Йансена из Архус-Стифттюнэ
Его статья была опубликована уже на следующий день, 2 сентября 1970 года: "Когда Джими Хендрикс работал над своими испепеляющими элегиями, Джими Хендрикс Экспириенс выступила на фестивале острова Уайт. Наш репортёр отправился в Гётенбург и взял интервью у Хендрикса."
- Что же он хочет?
- Хочу сыграть на моей гитаре много другой музыки, хочу описать всё в книге.
- И когда мы эту книгу увидим на прилавках?
- Совсем скоро после моей смерти... Я устал даже лежать и чувствую себя духовно опустошённым. Под давлением разных обстоятельств я могу произвести разное впечатление, даже во время одних и тех же гастролей.
- Стокгольмские критики нашли это шоу скучным и неудачным.
- И они не одиноки в своей оценке. Публика была хороша. Мы почувствовали их. Если что-то делаешь, всегда чувствуешь, как на тебя реагируют слушатели. И мы это сделали.
- Джими Хендрикс везде упоминает, что он не интересуется политикой, но он послал чек на большую сумму Фонду Памяти Мартина Лютера Кинга.
- Им просто нужны были деньги.
- Думаю, есть другие, кто должен это делать?
- Вы хотите сказать, что я должен был послать их Ку-Клус-Клану?
- The Rolling Stones хотели революции, они пели о баррикадах на улицах, что пришло время изменить больное общество. Ну а Джими Хендрикс разве не в первых рядах?
- Нет, ни в коем случае. В одном я с вами согласен, необходимо выбрать либо Революция, либо Франк Синатра. Для меня это просто Франк Синатра и реакция на него. Я же хочу убедить людей во многих вещах (Джими Хендрикс берёт в руки гитару и играет на протяжение 4 минут). Я хочу пробудить в людях сознание. Я уже говорил, что у меня своя электрическая религия, потому что всё завязано на религиях, не обязательно на одном христианстве. Но именно христиане, начали большинство из войн в этом мире. Я вижу перед собой универсальную религию, объединяющую всех верующих, лучшую их часть. В этой религии в детях воспитывается чувство свободы, их разум не программируется взрослыми, как это происходит в наши дни. При желании они могут поступить в колледж даже в 10-летнем возрасте. Я уже давно ищу уединённое место, вдали от этого механического мира с его городами и номерами гостиниц, теснящие друг друга. Я уже нашёл это, внутри себя. Теперь хочу распространить эту идею. Моя музыка о любви и взаимопонимании. Через музыку вы получите больше религии, чем через что-то ещё.
- Верно ли, что Дочери Американской Революции обвинили вас в непристойном поведении?
- Меня, в непристойном поведении? Не помню. Непристоен ли я? (смотрится в зеркало) Может, несколько развязен, а не непристоен. Вы наверно спутали меня с Джимом Моррисоном.
- Вы вуду шаман, или нет?
- Ба, да вы оказывается высокого мнения обо мне, я знаю всякое, но шаман - нет, это не про меня. Нет такого уже больше. Я чувствую себя изгоем, так как не веду себя как все. Сегодня это не случится, но потом, я уже спал долгое время... Надеюсь вы получили то, что хотели?
- Да, надеюсь, вы тоже.
- Моё желание исполнится после гастролей.
- Группиз?
- Ха. Только ревнивцы зовут их группиз. Для меня они отличные подруги. И уверен, такими они останутся навсегда.