intellect · 24-Дек-07 18:12(17 лет 3 месяца назад, ред. 27-Дек-07 12:22)
Vangelis - Blade Runner Trilogy, 25th Anniversary Страна: UK Жанр: Electronic, Soundtrack, Ambient Год выпуска: 2007 Формат: APE (image + .cue) Битрейт аудио: lossless CD ONE - Blade Runner 1994 Soundtrack Album 1 Main Titles (3:42)
2 Blush Response (5:47)
3 Wait For Me (5:27)
4 Rachel's Song (4:46)
5 Love Theme (4:56)
6 One More Kiss, Dear (3:58)
7 Blade Runner Blues (8:53)
8 Memories Of Green (5:05)
9 Tales Of The Future (4:46)
10 Damask Rose (2:32)
11 Blade Runner (End Titles) (4:40)
12 Tears In Rain (3:00) CD TWO - Blade Runner Previously Unreleased & Bonus Material 1 Longing (1:58)
2 Unveiled Twinkling Space (1:59)
3 Dr. Tyrell's Owl (2:40)
4 At Mr. Chew's (4:47)
5 Leo's Room (2:21)
6 One Alone (2:23)
7 Deckard And Roy's Duel (6:16)
8 Dr. Tyrell's Death (3:11)
9 Desolation Path (5:45)
10 Empty Streets (6:16)
11 Mechanical Dolls (2:52)
12 Fading Away (3:32) CD THREE - BR 25 1 Launch Approval (1:54)
2 Up And Running (3:09)
3 Mail From India (3:27)
4 BR Downtown (2:27)
5 Dimitri's Bar (3:52)
6 Sweet Solitude (6:56)
7 No Expectation Boulevard (6:44)
8 Vadavardt (4:14)
9 Perfume Exotico (5:19)
10 Spotkanie Z Matka (5:09)
11 Piano In An Empty Room (3:37)
12 Keep Asking (1:29)
CD1
Exact Audio Copy V0.99 prebeta 3 from 28. July 2007 Отчёт EAC об извлечении, выполненном 24. декабря 2007, 17:23 Vangelis / Blade Runner Дисковод: Optiarc DVD RW AD-7173S Adapter: 1 ID: 0 Режим чтения : Достоверность
Использование точного потока : Да
Отключение кэша аудио : Да
Использование указателей C2 : Нет Комбинированное смещение чтения/записи : 48
Способность читать области Lead-in и Lead-out : Нет
Заполнение пропущенных сэмплов тишиной : Да
Удаление блоков с тишиной в начале и конце : Нет
При вычислениях CRC использовались нулевые сэмплы : Нет
Интерфейс : Встроенный Win32-интерфейс для Win NT/2000 Выходной формат : Внутренние WAV-операции
Формат сэмплов : 44.100 Гц; 16 бит; стерео TOC извлечённого CD Трек | Старт | Длительность | Начальный сектор | Конечный сектор
---------------------------------------------------------------------
1 | 0:00.32 | 3:42.28 | 32 | 16709
2 | 3:42.60 | 5:46.52 | 16710 | 42711
3 | 9:29.37 | 5:27.40 | 42712 | 67276
4 | 14:57.02 | 4:46.43 | 67277 | 88769
5 | 19:43.45 | 4:57.37 | 88770 | 111081
6 | 24:41.07 | 3:57.68 | 111082 | 128924
7 | 28:39.00 | 8:54.30 | 128925 | 169004
8 | 37:33.30 | 5:05.02 | 169005 | 191881
9 | 42:38.32 | 4:46.38 | 191882 | 213369
10 | 47:24.70 | 2:32.62 | 213370 | 224831
11 | 49:57.57 | 4:39.28 | 224832 | 245784
12 | 54:37.10 | 3:00.70 | 245785 | 259354 Характеристики диапазона извлечения и сообщения об ошибках Выбранный диапазон Имя файла D:\Vangelis - Blade Runner CD1.wav Пиковый уровень 97.7 %
Качество диапазона 100.0 %
CRC копии 56552B62
Копирование... OK Ошибок не произошло Конец отчёта
CD2
Exact Audio Copy V0.99 prebeta 3 from 28. July 2007 Отчёт EAC об извлечении, выполненном 24. декабря 2007, 17:28 Vangelis / Blade Runner CD2 Дисковод: Optiarc DVD RW AD-7173S Adapter: 1 ID: 0 Режим чтения : Достоверность
Использование точного потока : Да
Отключение кэша аудио : Да
Использование указателей C2 : Нет Комбинированное смещение чтения/записи : 48
Способность читать области Lead-in и Lead-out : Нет
Заполнение пропущенных сэмплов тишиной : Да
Удаление блоков с тишиной в начале и конце : Нет
При вычислениях CRC использовались нулевые сэмплы : Нет
Интерфейс : Встроенный Win32-интерфейс для Win NT/2000 Выходной формат : Внутренние WAV-операции
Формат сэмплов : 44.100 Гц; 16 бит; стерео TOC извлечённого CD Трек | Старт | Длительность | Начальный сектор | Конечный сектор
---------------------------------------------------------------------
1 | 0:00.00 | 1:57.59 | 0 | 8833
2 | 1:57.59 | 1:59.03 | 8834 | 17761
3 | 3:56.62 | 2:39.71 | 17762 | 29757
4 | 6:36.58 | 4:47.05 | 29758 | 51287
5 | 11:23.63 | 2:21.17 | 51288 | 61879
6 | 13:45.05 | 2:22.66 | 61880 | 72595
7 | 16:07.71 | 6:16.02 | 72596 | 100797
8 | 22:23.73 | 3:10.54 | 100798 | 115101
9 | 25:34.52 | 5:44.70 | 115102 | 140971
10 | 31:19.47 | 6:16.37 | 140972 | 169208
11 | 37:36.09 | 2:52.06 | 169209 | 182114
12 | 40:28.15 | 3:31.60 | 182115 | 197999 Характеристики диапазона извлечения и сообщения об ошибках Выбранный диапазон Имя файла D:\Vangelis - Blade Runner CD2.wav Пиковый уровень 99.5 %
Качество диапазона 100.0 %
CRC копии 83A481CA
Копирование... OK Ошибок не произошло Конец отчёта
CD3
Exact Audio Copy V0.99 prebeta 3 from 28. July 2007 Отчёт EAC об извлечении, выполненном 24. декабря 2007, 17:32 Vangelis / Blade Runner CD3 Дисковод: Optiarc DVD RW AD-7173S Adapter: 1 ID: 0 Режим чтения : Достоверность
Использование точного потока : Да
Отключение кэша аудио : Да
Использование указателей C2 : Нет Комбинированное смещение чтения/записи : 48
Способность читать области Lead-in и Lead-out : Нет
Заполнение пропущенных сэмплов тишиной : Да
Удаление блоков с тишиной в начале и конце : Нет
При вычислениях CRC использовались нулевые сэмплы : Нет
Интерфейс : Встроенный Win32-интерфейс для Win NT/2000 Выходной формат : Внутренние WAV-операции
Формат сэмплов : 44.100 Гц; 16 бит; стерео TOC извлечённого CD Трек | Старт | Длительность | Начальный сектор | Конечный сектор
---------------------------------------------------------------------
1 | 0:00.00 | 1:53.37 | 0 | 8511
2 | 1:53.37 | 3:08.52 | 8512 | 22663
3 | 5:02.14 | 3:27.35 | 22664 | 38223
4 | 8:29.49 | 2:27.32 | 38224 | 49280
5 | 10:57.06 | 3:51.74 | 49281 | 66679
6 | 14:49.05 | 6:56.34 | 66680 | 97913
7 | 21:45.39 | 6:44.23 | 97914 | 128236
8 | 28:29.62 | 4:14.02 | 128237 | 147288
9 | 32:43.64 | 5:19.19 | 147289 | 171232
10 | 38:03.08 | 5:09.24 | 171233 | 194431
11 | 43:12.32 | 3:36.62 | 194432 | 210693
12 | 46:49.19 | 1:29.25 | 210694 | 217393 Характеристики диапазона извлечения и сообщения об ошибках Выбранный диапазон Имя файла D:\Vangelis - Blade Runner CD3.wav Пиковый уровень 100.0 %
Качество диапазона 99.9 %
CRC копии B2CE81A5
Копирование... OK Ошибок не произошло Конец отчёта
Доп. информация: Первый диск - ремастер альбома 1994 года, на втором восстановленая музыка из фильма, не вошедшая в то издание, третий диск - совершенно новый материал.
Сканера нет, так что увы пока без ковриков.
дополнения для коллекции тут: https://rutr.life/forum/viewtopic.php?t=571929
Blade Runner Trilogy review
And there it is. Finally available to the public in UK shops by tomorrow morning: Vangelis' unexpected but much welcomed return to "Blade Runner". Eagerly awaited by a very diverse audience, including fans of the movie, fans of the music and even fans of countless artists who have repeatedly professed to have been greatly inspired by this legendary soundtrack. Needless to say the announcement of an upcoming rerelease with no less than two bonus disks caused quite a shockwave of chatter and speculation. Since disk 1 in the set contains the 1994 album, carefully remastered but untouched as far as the actual content is concerned, it's time to explore what exactly those two new CDs are all about.
Disk 2 - Blade Runner Previously Unreleased and Bonus Material The disk the soundtrack fans have been waiting for. We travel back to 1982, to explore those parts of Blade Runner's music that, to the disappointment of many, could not be incorporated into the album Vangelis released in 1994. Added to this are a few compositions made for the movie, that didn't make it into the actual movie, or any of its reincarnations... To first answer the question inevitably raised by the movie's many die hard completists: Does it contain absolutely everything? That is, in short, a "no". Some of the very minimal background music, the retro futuristic club dances, the market place and, most surprisingly, the actual opening titles music are still not available outside of the movie. What it on the other hand does offer is a wealth of those dark, moody, intense pieces that so beautifully accompanied Blade Runner's exploration of this less-and-less-distant future, pondering the question of what it is to be human. On one level cold, sad and dystopian, on another more alive, intimate and humane than many other great scores have managed to be. No wonder so many people have kept wanting to explore this music outside of its original context for the last 25 years. All these tracks are presented in perfect sound quality. They subtly segue into each other, but for this disk Vangelis chose not to add any new music, effects or dialogs, presenting most pieces in as complete and pure a state as possible. This results in quite a few surprises. "Mechanical Toys" for instance sounds oddly familiar being an obvious part of the score, but in fact only a small fraction of it has been heard in the movie. A fascinating listen that does instantly connect with memories of its subject matter. Most of what everyone was waiting for is finally here. The choral climaxing music that plays when Roy murders Dr. Tyrell, the ominous discomfort during the final duel between Deckard and Roy, the wondrous icey music for Chew's genetic laboratory... The disk ends fittingly with the immensely popular piece known as "Tears in Rain", presented here without Rutger Hauer's monolog heard on disk 1, for the purest possible enjoyment of the music. Perhaps the best surprises of this disk are the two bonus tracks. These pieces add credibility to what's being said every once in a while: Some of the best music Vangelis has put into this world is as yet unreleased. Well, in this fortunate case, 25 years of hiding end with the release of Blade Runner Trilogy. While a part of Desolation Path was heard by fans who managed to explore the famous "Work print" of the movie, or some of the countless bootlegs, it never before sounded this good, this complete or this delicately beautiful. "One Alone" has been completely unheard of, leaving it fully to the listener to imagine what sort of scene would have enjoyed this beautiful piece of music. Vangelis plays his synths as warm and gentle as it gets. "One Alone" is a ballad that manages that rare mix of sweet melancholy and hidden passion that cannot go anywhere but straight to the heart. A true gem. All in all, listening to this CD is a special experience in many ways. While, as a fan, it feels great to see such collective patience (and let's be honest, persistence) finally pay off.
Disk 3 - BR 25 There are countless traps an artist could fall for when revisiting a legendary work. Perhaps one of the most dangerous ones would be to try and recreate the original in a modern way, or worse, to make extensions artificially in the old way. Vangelis sidestepped this trap brilliantly. His 25th anniversary album - 12 tracks of new Vangelis music, in the mood of Blade Runner - does not sound exactly like the 1982 score, nor does it copy or imitate everything that made it so successful in the first place. Instead, in a contemporary way, it finds new ways to pull the listener into that fascinating, over-populated, over-urbanized world. Sure, the occasional melody from the movie re-appears, as a celebratory or nostalgic nod to the movie we're commemorating, but whenever possible, those familiar pieces are retro-fitted into something new, yet undeniably "Blade Runner" in its own way. Ultimately exploring yet another part of Los Angeles, 2019... One could say, listening to this music, that it's not the same street, not the same room you visit, not even the same characters you hang out with. Instead, each piece of music visits another part of town, another aspect of life. Yet all this takes place in this same fictional - or is it "futural" - world that Ridley Scott set out to tour us around in, all those years ago. Musically, the album is nothing less than surprising. It's been a long time since Vangelis experimented this much, toying with new ways to arrange music, playing with new sounds and styles, creatively widening his horizons even further than before. The music switches or combines flavors as diverse as Oriental new age, a classical piano etude, hypnotic electro, loungy jazz and... well, bonus points will be awarded to anyone who manages to classify the wacky "BR Downtown". But no matter where he goes, the music always keeps in line with the integral ambience. Which of these tracks stand out will come down to personal taste, but to name a few, "Piano in an Empty Room" is a delicately beautiful composition performed solely on one single piano, a recording both intimate and completely engaging. Sweet Solitude starts with Vangelis on a gentle electric piano, soon joined by wonderful jazzy percussion and a sensual saxophone performed by Dimitris Tsakas. On the other side of the spectrum is a track like "No Expectation Boulevard", driven by a slow but strong beat, nervously exploring those noisy crowded streets we've seen in the movie. The spoken word inclusions are subtle, never overshadowing the music. They mostly help abridge pieces, or add a multi cultural feeling to fit the perception we have of Blade Runner's world. BR 25 is a carefully detailed work, perhaps best listened to on headphones, so that nothing of what's happening is missed, making sure it does not drift to the background. It's a pleasure to let it guide, encourage and inspire your imagination. And most of all, it's a worthy addition to the Blade Runner legacy and an evocative part of a very special release.
Конечно первый диск всё-таки самый лучший.
Необычный, загадочный..
Остальное конечно тоже ничего, типа приятный шлейф после основного звука. А что там за песня такая, где женский голос по русски (кажется с акцентом) что-то там глаголит ??
В списке значится под названием "ВАДАВАРОТ"
3 cd - 8 трэк
Флак - это что-то среднее между Мп3 и ВАв, всё-таки есть там "ужимание", раз битрейт указывается. Чего-то там 700 и повыше.
А в "обезьянкином аудио" только архивация, то есть потерей нет. ПОэтому я за него голосую
Доп. информация: Первый диск - ремастер альбома 1994 года На само деле, это не ремастер, а переиздание. И третий диск срипан с ошибкой чтения, к сожалению.
Флак - это что-то среднее между Мп3 и ВАв, всё-таки есть там "ужимание", раз битрейт указывается. Чего-то там 700 и повыше.
А в "обезьянкином аудио" только архивация, то есть потерей нет. ПОэтому я за него голосую
Что-что? Вах, какие глубокие познания в беспотерьном сжатии звука, а мужики-то и не знали.
Флак - это что-то среднее между Мп3 и ВАв, всё-таки есть там "ужимание", раз битрейт указывается. Чего-то там 700 и повыше.
А в "обезьянкином аудио" только архивация, то есть потерей нет. ПОэтому я за него голосую
Действительно, если сами так решили, это не значит, что так и есть. Никаких потерь во *.flac нет. Зачем вводить людей в заблуждение?
https://rutr.life/forum/viewtopic.php?t=289810
В этой теме я отписался про это уже.
В wav формате битрейт - 1411, в лосс-лессах по-меньше.
И это не значит, что я их считаю плохими. Меня лосс-лесс форматы вполне устраивают, "мужики"
насчтё АПЕ - наверное немного погорячился
https://rutr.life/forum/viewtopic.php?t=289810
В этой теме я отписался про это уже.
В wav формате битрейт - 1411, в лосс-лессах по-меньше.
И это не значит, что я их считаю плохими. Меня лосс-лесс форматы вполне устраивают, "мужики"
насчтё АПЕ - наверное немного погорячился
FLAC > APE > WAVE
да да, именно в таком порядке.
1411 - это не есть битрейт всех файлов. В реальность битрейт от 400 (откровение, неправда ли?) где-то до 1300. FLAC и APE можно всегда восстановить в WAVE без потерь (если рип сделан без ошибок, которые могут помешать этому). WAVE - больше (всё, что выше битрейта - это ПУСТОТА). Она и сжимается. Кроме того, WAVE не поддерживает теги. А FLAC лучше APE потому, что его поддерживает больше плееров (софтерных и хардовых) и устройств, и он поддерживает Replay Gain.