tatuk · 20-Мар-23 23:38(2 года 7 месяцев назад, ред. 21-Мар-23 08:11)
Asia / Asia in Asia: Live At The Budokan Arena, Tokyo, Japan 1983 Жанр: Progressive Rock Носитель: 2xCD Страна-производитель диска (релиза): UK Год издания: 2022 Издатель (лейбл): BMG Страна исполнителя (группы): UK Аудиокодек: WavPack (*.wv) Тип рипа: iso.wv Продолжительность: 01:17:20+01:15:12 Источник: собственный рип Наличие сканов в содержимом раздачи:
Доп. информация: Это бонус-аудио к отличной раздаче от добряка barabasz. В раздаче есть оригинальные сканы всего бокс-сета. Ну, или тут... Вообще-то я к Азии равнодушен (из-за Веттона) - но Лэйка очень люблю. Так что заморочился со сканами и перевёл статью из книжки, зырим ниже. Концерт шикарный, хотя Даунсу надо б запретить играть на своих пятнадцати клавишных досках жопой к зрителям, Хоу - удлинить шнур от гитары к усилителю, Палмеру - не скакать по сцене в одних трусишках, а Лэйку - схуднуть щеками...
Кстати, мой блюр - того же размера, что и barabasz'ев, рассинхрона не наблюдал.
CD1
Номер по каталогу: BMGCAT527CDX-1 Продолжительность: 01:17:20+01:15:12 Треклист:
1. Introduction From Mark Goodman (MTV) ............. 0:50 2. Time Again ....................................... 5:14 3. The Heat Goes On ................................. 4:49 4. Here Comes The Feeling ........................... 5:30 5. Eye To Eye ....................................... 3:44 6. Steve Howe Solo (Sketches In The Sun) ............ 3:53 7. Only Time Will Tell .............................. 5:08 8. Open Your Eyes ................................... 7:11 9. Geoffrey Downes Solo (Ihiri -The Setting Sun / Bolero) 3:59 10. The Smile Has Left Your Eyes ..................... 2:01 11. Wildest Dreams ................................... 5:15 12. Carl Palmer Solo ................................. 3:49 13. Heat Of The Moment ............................... 7:21 14. Sole Survivor .................................... 8:23 15. Cutting It Fine .................................. 5:36 16. Daylight ......................................... 4:35
Лог создания рипа (.log)
Exact Audio Copy V1.6 from 23. October 2020 EAC extraction logfile from 13. March 2023, 17:49 Asia / Asia in Asia - Live At The Budokan Arena, Tokyo, Japan 1983 (CD1) Used drive : Optiarc DVD RW AD-7700S Adapter: 1 ID: 0 Read mode : Secure Utilize accurate stream : Yes Defeat audio cache : Yes Make use of C2 pointers : No Read offset correction : 48 Overread into Lead-In and Lead-Out : No Fill up missing offset samples with silence : Yes Delete leading and trailing silent blocks : No Null samples used in CRC calculations : Yes Used interface : Native Win32 interface for Win NT & 2000 Used output format : User Defined Encoder Selected bitrate : 768 kBit/s Quality : High Add ID3 tag : No Command line compressor : C:\Program Files (x86)\Exact Audio Copy\Wavpack\wavpack.exe Additional command line options : -hm %source% %dest% TOC of the extracted CD Track | Start | Length | Start sector | End sector --------------------------------------------------------- 1 | 0:00.00 | 0:49.41 | 0 | 3715 2 | 0:49.41 | 5:13.53 | 3716 | 27243 3 | 6:03.19 | 4:49.37 | 27244 | 48955 4 | 10:52.56 | 5:30.22 | 48956 | 73727 5 | 16:23.03 | 3:44.29 | 73728 | 90556 6 | 20:07.32 | 3:53.03 | 90557 | 108034 7 | 24:00.35 | 5:07.53 | 108035 | 131112 8 | 29:08.13 | 7:11.05 | 131113 | 163442 9 | 36:19.18 | 3:59.35 | 163443 | 181402 10 | 40:18.53 | 2:01.07 | 181403 | 190484 11 | 42:19.60 | 5:15.36 | 190485 | 214145 12 | 47:35.21 | 3:49.30 | 214146 | 231350 13 | 51:24.51 | 7:21.05 | 231351 | 264430 14 | 58:45.56 | 8:23.05 | 264431 | 302160 15 | 67:08.61 | 5:36.21 | 302161 | 327381 16 | 72:45.07 | 4:34.70 | 327382 | 348001 Range status and errors Selected range Filename E:\_NL+_\_CD\Asia - Asia in Asia - Live At The Budokan Arena, Tokyo, Japan 1983 (CD1).wav Peak level 100.0 % Extraction speed 2.2 X Range quality 99.9 % Test CRC 6BCC9281 Copy CRC 6BCC9281 Copy OK No errors occurred AccurateRip summary Track 1 accurately ripped (confidence 5) [B7EB3299] (AR v2) Track 2 accurately ripped (confidence 5) [BEB98F60] (AR v2) Track 3 accurately ripped (confidence 5) [D425CE7B] (AR v2) Track 4 accurately ripped (confidence 5) [3CFD4D76] (AR v2) Track 5 accurately ripped (confidence 5) [C9DF8C1F] (AR v2) Track 6 accurately ripped (confidence 5) [037B02C8] (AR v2) Track 7 accurately ripped (confidence 5) [FFF9F12B] (AR v2) Track 8 accurately ripped (confidence 5) [4E67EF9D] (AR v2) Track 9 accurately ripped (confidence 5) [3E9944EA] (AR v2) Track 10 accurately ripped (confidence 5) [E0E997DA] (AR v2) Track 11 accurately ripped (confidence 5) [7B523BC7] (AR v2) Track 12 accurately ripped (confidence 5) [8C70E891] (AR v2) Track 13 accurately ripped (confidence 5) [6E12624A] (AR v2) Track 14 accurately ripped (confidence 5) [53980A9B] (AR v2) Track 15 accurately ripped (confidence 5) [A4FE6424] (AR v2) Track 16 accurately ripped (confidence 5) [B98B94D4] (AR v2) All tracks accurately ripped End of status report ---- CUETools DB Plugin V2.1.6 [CTDB TOCID: aW9sAOSEKFumy3npts5TaWAS5cM-] found Submit result: already submitted Track | CTDB Status 1 | (32/32) Accurately ripped 2 | (32/32) Accurately ripped 3 | (32/32) Accurately ripped 4 | (32/32) Accurately ripped 5 | (32/32) Accurately ripped 6 | (32/32) Accurately ripped 7 | (32/32) Accurately ripped 8 | (32/32) Accurately ripped 9 | (32/32) Accurately ripped 10 | (32/32) Accurately ripped 11 | (32/32) Accurately ripped 12 | (32/32) Accurately ripped 13 | (32/32) Accurately ripped 14 | (32/32) Accurately ripped 15 | (32/32) Accurately ripped 16 | (31/32) Accurately ripped ==== Log checksum 63464B16F58927B7AFA94ED5FDFF5D5824C07CF9AF4E729DA451F1A5B43827C1 ====
Содержание индексной карты (.cue)
REM GENRE "Progressive Rock" REM DATE 2022 REM DISCID D2122010 REM COMMENT "ExactAudioCopy v1.6" REM LABEL BMG REM LABELNUMBER BMGCAT527CDX-1 REM DISCNUMBER 1 REM TOTALDISCS 2 PERFORMER "Asia" TITLE "Asia in Asia - Live At The Budokan Arena, Tokyo, Japan 1983 (CD1)" FILE "Asia - Asia in Asia - Live At The Budokan Arena, Tokyo, Japan 1983 (CD1).wv" WAVE TRACK 01 AUDIO TITLE "Introduction From Mark Goodman (MTV)" PERFORMER "Asia" FLAGS DCP INDEX 01 00:00:00 TRACK 02 AUDIO TITLE "Time Again" PERFORMER "Asia" FLAGS DCP INDEX 01 00:49:41 TRACK 03 AUDIO TITLE "The Heat Goes On" PERFORMER "Asia" FLAGS DCP INDEX 01 06:03:19 TRACK 04 AUDIO TITLE "Here Comes The Feeling" PERFORMER "Asia" FLAGS DCP INDEX 01 10:52:56 TRACK 05 AUDIO TITLE "Eye To Eye" PERFORMER "Asia" FLAGS DCP INDEX 01 16:23:03 TRACK 06 AUDIO TITLE "Steve Howe Solo (Sketches In The Sun)" PERFORMER "Asia" FLAGS DCP INDEX 01 20:07:32 TRACK 07 AUDIO TITLE "Only Time Will Tell" PERFORMER "Asia" FLAGS DCP INDEX 01 24:00:35 TRACK 08 AUDIO TITLE "Open Your Eyes" PERFORMER "Asia" FLAGS DCP INDEX 01 29:08:13 TRACK 09 AUDIO TITLE "Geoffrey Downes Solo (Ihiri -The Setting Sun / Bolero)" PERFORMER "Asia" FLAGS DCP INDEX 01 36:19:18 TRACK 10 AUDIO TITLE "The Smile Has Left Your Eyes" PERFORMER "Asia" FLAGS DCP INDEX 01 40:18:53 TRACK 11 AUDIO TITLE "Wildest Dreams" PERFORMER "Asia" FLAGS DCP INDEX 01 42:19:60 TRACK 12 AUDIO TITLE "Carl Palmer Solo" PERFORMER "Asia" FLAGS DCP INDEX 01 47:35:21 TRACK 13 AUDIO TITLE "Heat Of The Moment" PERFORMER "Asia" FLAGS DCP INDEX 01 51:24:51 TRACK 14 AUDIO TITLE "Sole Survivor" PERFORMER "Asia" FLAGS DCP INDEX 01 58:45:56 TRACK 15 AUDIO TITLE "Cutting It Fine" PERFORMER "Asia" FLAGS DCP INDEX 01 67:08:61 TRACK 16 AUDIO TITLE "Daylight" PERFORMER "Asia" FLAGS DCP INDEX 01 72:45:07
Лог проверки качества
Cue Corrector v. 10.2.1 / b. 2074 (Feb. 05, 2023) ———————————————————————————————————————————————————————————————————————— --- / --- Audio file: Asia - Asia in Asia - Live At The Budokan Arena, Tokyo, Japan 1983 (CD1).wv [77:20.027; WavPack • 967 kbps • 16 bit \ 44100 Hz • stereo; 535.02 MB (561 006 290 B)] Accuracy: -m0 File Asia - Asia in Asia - Live At The Budokan Arena, Tokyo, Japan 1983 (CD1) - 100% CDDA [77:20:02] ————— Summary: ————— This track looks like CDDA with probability 100%. ———————————————————————————————————————————————————————————————————————— ANALYZER: auCDtect: CD records authenticity detector, version 0.8.2 Copyright (c) 2004 Oleg Berngardt. All rights reserved. Copyright (c) 2004 Alexander Djourik. All rights reserved. Time elapsed: 9 m 18 s Log created at March 14, 2023 10:02:42 === A1FEC42196BDC09ECFB434B5AF49D42F1C8168A6EC862364802D13CA9F7B78B8 ===
Скриншот спектра частот
Лог DRM
Cue Corrector v. 10.2.1 / b. 2074 (Feb. 05, 2023) log date: 2023-03-14 09:53:34 -------------------------------------------------------------------------------- Album : Asia in Asia - Live At The Budokan Arena, Tokyo, Japan 1983 (CD1) Artist : Asia Year : 2022 -------------------------------------------------------------------------------- DR Peak RMS Duration Track -------------------------------------------------------------------------------- DR13 -0.16 dB -18.17 dB 0:50 01 - Introduction From Mark Goodman (MTV) DR8 -0.06 dB -9.34 dB 5:14 02 - Time Again DR7 -0.06 dB -8.72 dB 4:49 03 - The Heat Goes On DR8 0.00 dB -9.50 dB 5:30 04 - Here Comes The Feeling DR8 -0.03 dB -9.19 dB 3:44 05 - Eye To Eye DR13 -0.40 dB -17.04 dB 3:53 06 - Steve Howe Solo (Sketches In The Sun) DR7 -0.01 dB -9.12 dB 5:08 07 - Only Time Will Tell DR7 0.00 dB -8.48 dB 7:11 08 - Open Your Eyes DR12 -0.22 dB -15.68 dB 3:59 09 - Geoffrey Downes Solo (Ihiri -The Setting Sun / Bolero) DR12 -0.82 dB -17.47 dB 2:01 10 - The Smile Has Left Your Eyes DR7 -0.01 dB -8.28 dB 5:15 11 - Wildest Dreams DR8 -0.04 dB -9.93 dB 3:49 12 - Carl Palmer Solo DR8 0.00 dB -9.10 dB 7:21 13 - Heat Of The Moment DR6 -0.08 dB -8.24 dB 8:23 14 - Sole Survivor DR7 0.00 dB -8.87 dB 5:36 15 - Cutting It Fine DR7 0.00 dB -8.38 dB 4:35 16 - Daylight -------------------------------------------------------------------------------- Number of tracks : 16 Official DR Value: DR9 Samplerate : 44100 Hz Channels : 2 Bits per sample : 16 Average bitrate : 967 kbps Codec : WavPack ================================================================================
Content of the container .iso.wv [625.78 MB (656 176 653 B)]
Asia - Asia in Asia - Live At The Budokan Arena, Tokyo, Japan 1983 (CD1).wv [535.95 MB (561 986 449 B)] artist.jpg [127.62 KB (130 684 B)] Asia - Asia in Asia - Live At The Budokan Arena, Tokyo, Japan 1983 (CD1).cue [2.12 KB (2 168 B)] Asia - Asia in Asia - Live At The Budokan Arena, Tokyo, Japan 1983 (CD1).log [8.68 KB (8 888 B)] back.jpg [244.51 KB (250 375 B)] BMG BMGCAT527CDX-1.sig [0.02 KB (21 B)] cd.jpg [237.04 KB (242 726 B)] front.jpg [301.44 KB (308 672 B)] info.txt [39.50 KB (40 449 B)] checkers[4.06 MB (4 260 794 B)] Asia - Asia in Asia - Live At The Budokan Arena, Tokyo, Japan 1983 (CD1) (fr).png [54.02 KB (55 321 B)] Asia - Asia in Asia - Live At The Budokan Arena, Tokyo, Japan 1983 (CD1) (wf).png [124.32 KB (127 304 B)] Asia - Asia in Asia - Live At The Budokan Arena, Tokyo, Japan 1983 (CD1).auCDtect.log [1.21 KB (1 241 B)] Asia - Asia in Asia - Live At The Budokan Arena, Tokyo, Japan 1983 (CD1).dr.log [1.89 KB (1 936 B)] Asia - Asia in Asia - Live At The Budokan Arena, Tokyo, Japan 1983 (CD1).png [801.29 KB (820 524 B)] EAC.jpg [311.08 KB (318 546 B)] matrix.png [2.80 MB (2 935 922 B)] readme[7.64 KB (7 820 B)] [ENG] README No unpacking needed to play or burn this release.txt [3.35 KB (3 430 B)] [RUS] README No unpacking needed to play or burn this release.txt [4.29 KB (4 390 B)] scans[84.82 MB (88 937 607 B)] back.png [6.81 MB (7 136 775 B)] box-back.png [27.51 MB (28 849 530 B)] box-front.png [36.93 MB (38 728 222 B)] cd.png [6.62 MB (6 944 329 B)] front.png [6.94 MB (7 278 751 B)] Report created by Cue Corrector v. 10.2.1 / b. 2074 (Feb. 05, 2023)
CD2
Номер по каталогу: BMGCAT527CDX-2 Продолжительность: 01:15:12 Треклист:
1. Introduction from Mark Goodman (MTV) ............. 0:41 2. Time Again ....................................... 5:13 3. The Heat Goes On ................................. 4:42 4. Here Comes The Feeling ........................... 5:28 5. Eye To Eye ....................................... 3:50 6. Steve Howe Solo (Sketches In The Sun) ............ 3:56 7. Only Time Will Tell .............................. 5:01 8. Open Your Eyes ................................... 6:46 9. Geoffrey Downes Solo (Ihiri - The Setting Sun / Bolero) 3:27 10. The Smile Has Left Your Eyes ..................... 2:01 11. Wildest Dreams ................................... 5:09 12. Carl Palmer Solo ................................. 3:17 13. Heat Of The Moment ............................... 7:18 14. Sole Survivor .................................... 7:50 15. Cutting It Fine .................................. 5:52 16. Daylight ......................................... 4:40
Лог создания рипа (.log)
Exact Audio Copy V1.6 from 23. October 2020 EAC extraction logfile from 13. March 2023, 22:46 Asia / Asia in Asia - Live At The Budokan Arena, Tokyo, Japan 1983 (CD2) Used drive : Optiarc DVD RW AD-7700S Adapter: 1 ID: 0 Read mode : Secure Utilize accurate stream : Yes Defeat audio cache : Yes Make use of C2 pointers : No Read offset correction : 48 Overread into Lead-In and Lead-Out : No Fill up missing offset samples with silence : Yes Delete leading and trailing silent blocks : No Null samples used in CRC calculations : Yes Used interface : Native Win32 interface for Win NT & 2000 Used output format : User Defined Encoder Selected bitrate : 768 kBit/s Quality : High Add ID3 tag : No Command line compressor : C:\Program Files (x86)\Exact Audio Copy\Wavpack\wavpack.exe Additional command line options : -hm %source% %dest% TOC of the extracted CD Track | Start | Length | Start sector | End sector --------------------------------------------------------- 1 | 0:00.00 | 0:40.71 | 0 | 3070 2 | 0:40.71 | 5:13.27 | 3071 | 26572 3 | 5:54.23 | 4:42.23 | 26573 | 47745 4 | 10:36.46 | 5:28.25 | 47746 | 72370 5 | 16:04.71 | 3:49.58 | 72371 | 89603 6 | 19:54.54 | 3:56.31 | 89604 | 107334 7 | 23:51.10 | 5:01.03 | 107335 | 129912 8 | 28:52.13 | 6:46.36 | 129913 | 160398 9 | 35:38.49 | 3:26.61 | 160399 | 175909 10 | 39:05.35 | 2:00.70 | 175910 | 184979 11 | 41:06.30 | 5:08.43 | 184980 | 208122 12 | 46:14.73 | 3:17.06 | 208123 | 222903 13 | 49:32.04 | 7:17.60 | 222904 | 255738 14 | 56:49.64 | 7:50.23 | 255739 | 291011 15 | 64:40.12 | 5:52.14 | 291012 | 317425 16 | 70:32.26 | 4:39.51 | 317426 | 338401 Range status and errors Selected range Filename E:\_NL+_\_CD\Asia - Asia in Asia - Live At The Budokan Arena, Tokyo, Japan 1983 (CD2).wav Peak level 100.0 % Extraction speed 2.1 X Range quality 100.0 % Test CRC 2D54B8A2 Copy CRC 2D54B8A2 Copy OK No errors occurred AccurateRip summary Track 1 accurately ripped (confidence 5) [51715BBC] (AR v2) Track 2 accurately ripped (confidence 5) [54BDB17E] (AR v2) Track 3 accurately ripped (confidence 5) [C9BE1454] (AR v2) Track 4 accurately ripped (confidence 5) [B7F225D0] (AR v2) Track 5 accurately ripped (confidence 5) [5011C770] (AR v2) Track 6 accurately ripped (confidence 5) [02E157EF] (AR v2) Track 7 accurately ripped (confidence 5) [6856591E] (AR v2) Track 8 accurately ripped (confidence 5) [F5AB4964] (AR v2) Track 9 accurately ripped (confidence 5) [B956939F] (AR v2) Track 10 accurately ripped (confidence 5) [B5B08568] (AR v2) Track 11 accurately ripped (confidence 5) [3E9993A1] (AR v2) Track 12 accurately ripped (confidence 5) [04E09B1A] (AR v2) Track 13 accurately ripped (confidence 5) [7742CA5F] (AR v2) Track 14 accurately ripped (confidence 5) [0DB49611] (AR v2) Track 15 accurately ripped (confidence 5) [B301D4DE] (AR v2) Track 16 accurately ripped (confidence 5) [93D9CEFF] (AR v2) All tracks accurately ripped End of status report ---- CUETools DB Plugin V2.1.6 [CTDB TOCID: rEGprJAQmMvxENJEu17gPjR8OvI-] found Submit result: already submitted Track | CTDB Status 1 | (14/14) Accurately ripped 2 | (14/14) Accurately ripped 3 | (14/14) Accurately ripped 4 | (14/14) Accurately ripped 5 | (14/14) Accurately ripped 6 | (14/14) Accurately ripped 7 | (14/14) Accurately ripped 8 | (14/14) Accurately ripped 9 | (14/14) Accurately ripped 10 | (14/14) Accurately ripped 11 | (14/14) Accurately ripped 12 | (14/14) Accurately ripped 13 | (14/14) Accurately ripped 14 | (14/14) Accurately ripped 15 | (14/14) Accurately ripped 16 | (14/14) Accurately ripped ==== Log checksum CB9CEC2BBB844206D1275308D79D3B2CD265555B65A09D1AEDFD1B16E861C2B6 ====
Содержание индексной карты (.cue)
REM GENRE "Progressive Rock" REM DATE 2022 REM DISCID E911A010 REM COMMENT "ExactAudioCopy v1.6" REM LABEL BMG REM LABELNUMBER BMGCAT527CDX-2 REM DISCNUMBER 2 REM TOTALDISCS 2 PERFORMER "Asia" TITLE "Asia in Asia - Live At The Budokan Arena, Tokyo, Japan 1983 (CD2)" FILE "Asia - Asia in Asia - Live At The Budokan Arena, Tokyo, Japan 1983 (CD2).wv" WAVE TRACK 01 AUDIO TITLE "Introduction from Mark Goodman (MTV)" PERFORMER "Asia" FLAGS DCP INDEX 01 00:00:00 TRACK 02 AUDIO TITLE "Time Again" PERFORMER "Asia" FLAGS DCP INDEX 01 00:40:71 TRACK 03 AUDIO TITLE "The Heat Goes On" PERFORMER "Asia" FLAGS DCP INDEX 01 05:54:23 TRACK 04 AUDIO TITLE "Here Comes The Feeling" PERFORMER "Asia" FLAGS DCP INDEX 01 10:36:46 TRACK 05 AUDIO TITLE "Eye To Eye" PERFORMER "Asia" FLAGS DCP INDEX 01 16:04:71 TRACK 06 AUDIO TITLE "Steve Howe Solo (Sketches In The Sun)" PERFORMER "Asia" FLAGS DCP INDEX 01 19:54:54 TRACK 07 AUDIO TITLE "Only Time Will Tell" PERFORMER "Asia" FLAGS DCP INDEX 01 23:51:10 TRACK 08 AUDIO TITLE "Open Your Eyes" PERFORMER "Asia" FLAGS DCP INDEX 01 28:52:13 TRACK 09 AUDIO TITLE "Geoffrey Downes Solo (Ihiri - The Setting Sun / Bolero)" PERFORMER "Asia" FLAGS DCP INDEX 01 35:38:49 TRACK 10 AUDIO TITLE "The Smile Has Left Your Eyes" PERFORMER "Asia" FLAGS DCP INDEX 01 39:05:35 TRACK 11 AUDIO TITLE "Wildest Dreams" PERFORMER "Asia" FLAGS DCP INDEX 01 41:06:30 TRACK 12 AUDIO TITLE "Carl Palmer Solo" PERFORMER "Asia" FLAGS DCP INDEX 01 46:14:73 TRACK 13 AUDIO TITLE "Heat Of The Moment" PERFORMER "Asia" FLAGS DCP INDEX 01 49:32:04 TRACK 14 AUDIO TITLE "Sole Survivor" PERFORMER "Asia" FLAGS DCP INDEX 01 56:49:64 TRACK 15 AUDIO TITLE "Cutting It Fine" PERFORMER "Asia" FLAGS DCP INDEX 01 64:40:12 TRACK 16 AUDIO TITLE "Daylight" PERFORMER "Asia" FLAGS DCP INDEX 01 70:32:26
Лог проверки качества
Cue Corrector v. 10.2.1 / b. 2074 (Feb. 05, 2023) ———————————————————————————————————————————————————————————————————————— --- / --- Audio file: Asia - Asia in Asia - Live At The Budokan Arena, Tokyo, Japan 1983 (CD2).wv [75:12.027; WavPack • 986 kbps • 16 bit \ 44100 Hz • stereo; 530.38 MB (556 139 472 B)] Accuracy: -m0 File Asia - Asia in Asia - Live At The Budokan Arena, Tokyo, Japan 1983 (CD2) - 100% CDDA [75:12:02] ————— Summary: ————— This track looks like CDDA with probability 100%. ———————————————————————————————————————————————————————————————————————— ANALYZER: auCDtect: CD records authenticity detector, version 0.8.2 Copyright (c) 2004 Oleg Berngardt. All rights reserved. Copyright (c) 2004 Alexander Djourik. All rights reserved. Time elapsed: 8 m 20 s Log created at March 15, 2023 18:17:17 === 4C34C23E5AF1B69D071720427A5BEC199EE3E1CC71A4C810C74EA9E232B7A1F9 ===
Скриншот спектра частот
Лог DRM
Cue Corrector v. 10.2.1 / b. 2074 (Feb. 05, 2023) log date: 2023-03-15 18:08:59 -------------------------------------------------------------------------------- Album : Asia in Asia - Live At The Budokan Arena, Tokyo, Japan 1983 (CD2) Artist : Asia Year : 2022 -------------------------------------------------------------------------------- DR Peak RMS Duration Track -------------------------------------------------------------------------------- DR13 0.00 dB -19.10 dB 0:41 01 - Introduction from Mark Goodman (MTV) DR9 0.00 dB -10.07 dB 5:13 02 - Time Again DR9 0.00 dB -10.21 dB 4:42 03 - The Heat Goes On DR9 0.00 dB -10.34 dB 5:28 04 - Here Comes The Feeling DR9 0.00 dB -10.08 dB 3:50 05 - Eye To Eye DR14 -0.48 dB -16.85 dB 3:56 06 - Steve Howe Solo (Sketches In The Sun) DR9 0.00 dB -10.43 dB 5:01 07 - Only Time Will Tell DR9 0.00 dB -10.55 dB 6:46 08 - Open Your Eyes DR11 0.00 dB -15.94 dB 3:27 09 - Geoffrey Downes Solo (Ihiri - The Setting Sun / Bolero) DR12 0.00 dB -16.34 dB 2:01 10 - The Smile Has Left Your Eyes DR9 0.00 dB -10.39 dB 5:09 11 - Wildest Dreams DR11 0.00 dB -12.92 dB 3:17 12 - Carl Palmer Solo DR9 0.00 dB -10.73 dB 7:18 13 - Heat Of The Moment DR9 0.00 dB -10.32 dB 7:50 14 - Sole Survivor DR10 0.00 dB -11.31 dB 5:52 15 - Cutting It Fine DR9 0.00 dB -10.38 dB 4:40 16 - Daylight -------------------------------------------------------------------------------- Number of tracks : 16 Official DR Value: DR10 Samplerate : 44100 Hz Channels : 2 Bits per sample : 16 Average bitrate : 986 kbps Codec : WavPack ================================================================================
Content of the container .iso.wv [536.34 MB (562 392 645 B)]
Asia - Asia in Asia - Live At The Budokan Arena, Tokyo, Japan 1983 (CD2).wv [531.29 MB (557 098 465 B)] artist.jpg [127.62 KB (130 684 B)] Asia - Asia in Asia - Live At The Budokan Arena, Tokyo, Japan 1983 (CD2).cue [2.12 KB (2 169 B)] Asia - Asia in Asia - Live At The Budokan Arena, Tokyo, Japan 1983 (CD2).log [8.68 KB (8 890 B)] back.jpg [252.14 KB (258 188 B)] BMG BMGCAT527CDX-2.sig [0.02 KB (21 B)] cd.jpg [213.36 KB (218 478 B)] front.jpg [296.82 KB (303 939 B)] info.txt [39.50 KB (40 449 B)] checkers[4.12 MB (4 323 542 B)] Asia - Asia in Asia - Live At The Budokan Arena, Tokyo, Japan 1983 (CD2) (fr).png [55.03 KB (56 349 B)] Asia - Asia in Asia - Live At The Budokan Arena, Tokyo, Japan 1983 (CD2) (wf).png [161.32 KB (165 193 B)] Asia - Asia in Asia - Live At The Budokan Arena, Tokyo, Japan 1983 (CD2).auCDtect.log [1.21 KB (1 241 B)] Asia - Asia in Asia - Live At The Budokan Arena, Tokyo, Japan 1983 (CD2).dr.log [1.89 KB (1 938 B)] Asia - Asia in Asia - Live At The Budokan Arena, Tokyo, Japan 1983 (CD2).png [827.44 KB (847 299 B)] EAC.jpg [311.28 KB (318 748 B)] matrix.png [2.80 MB (2 932 774 B)] readme[7.64 KB (7 820 B)] [ENG] README No unpacking needed to play or burn this release.txt [3.35 KB (3 430 B)] [RUS] README No unpacking needed to play or burn this release.txt [4.29 KB (4 390 B)] Report created by Cue Corrector v. 10.2.1 / b. 2074 (Feb. 05, 2023)
Liner Notes
THE YEAR was 1982. Geoff Downes, Steve Howe, Carl Palmer and John Wetton were on top of the world, with millions in sales of the celebrated debut album, Asia. Forged from the fires of the top progressive rock bands of their generation, Asia were a force of nature that took the music charts and concert venues by storm. The Asia album would reach #1 on the Billboard 100 chart, with ‘Heat Of The Moment’ climbing to #4 on the Hot 100 singles. Over the initial six-month tour, their box office draw grew exponentially - from small theatres in April to arenas by tour’s end, culminating with two stellar performances at London’s Wembley Arena in October 1982. In a single year the band would solidify its rightful place in the annals of rock history. Following the massive success of the debut album and tour, the four band members relocated to Canada through the winter of 1983 to record their sophomore effort. Alpha would come to life with the guidance once more of producer Mike Stone at the renowned Le Studio in Morin Heights, Quebec. While the new album failed to match the sales numbers of the band’s eponymous debut (a tall order indeed), Alpha would reach an enviable peak position of #6 on the US album charts, with ‘Don’t Cry’ hitting #10 on the singles charts - no mean feat in a year in which Synchronicity by The Police and Michael Jackson’s Thriller dominated the charts for months on end. The North American tour in support of the new album began within days of the album’s release on July 26,1983. The 30-date excursion reached Detroit in early September for an impressive four-night stand at Pine Knob Theater (now the DTE Energy Music Theater). With the success of the Alpha album and tour, high-stakes negotiations had begun to bring the band halfway around the globe for a series of shows and a live concert to be broadcast to America. The band’s first tour of Japan in December would feature four dates in total: one in Osaka at the Castle Flail and three in Tokyo at the historic Budokan arena. Billed as Asia In Asia, the landmark string of dates would include a live satellite telecast of Asia’s 2nd performance from the Budokan to America. This show would be broadcast live on MTV and the Westwood One radio network, an amazing achievement for its time, bringing Asia to their fans around the world. With the dates and satellite telecast quickly approaching (in parallel with an unprecedented advertising push from MTV), unforeseen circumstances led to John Wetton’s sudden departure from the band, with former Emerson, Lake & Palmer front-man Greg Lake stepping in. Despite the upheaval, Carl Palmer indicates that they were prepared for anything. “The band was ready to play in such a situation, even if we had to change a member at the last minute.” Given the tight timeline of mere weeks to prepare, Lake hesitated initially but explained in his autobiography, Lucky Man, why he accepted the invitation. “The phone calls began to come in from Asia’s label, Geffen Records. John Kalodner, Brian Lane and finally David Geffen himself pleaded with me to at least give it a try... I agreed to help Carl out. He was my close friend, after all.” Rehearsals began at E-zee Hire Studios in North London in late October of 1983, where Downes describes the environment surrounding their initial days together as amicable but focused. “Our main job was to get [Greg] familiar with the songs and integrate that into a live performance. We had just come off the back of the US tour so Steve, Carl and myself were pretty much ‘match fit’ in that respect.” As the band’s entourage transitioned to Japan, an explosion at the rehearsal space they had booked at Tsumagoi Resort Sainosato caused a change of plans, forcing them to relocate to Nemu-no-Sato, a coastal hotel resort owned by Yamaha. Howe recalls that last-minute tour preparations focused the band on tightening up the arrangements. “Most of the intensive work was done in a smallish room at [Nemu-no-Sato]. It wasn’t smooth or easy, given that Greg had a lot on his plate and many times the music stopped, explaining the way songs ended, the cues given between us, and the bits of arrangement that differed from the record. We three knew the songs, after all. They were all more second nature to us, but much trickier for Greg.” Final production rehearsals took place at Port Messe Nagoya International Exhibition Hall in Japan, where the band finalized their preparations. The Budokan (translated as ‘martial arts hall’) was originally built for the Judo competition at the 1964 Tokyo Olympics. As a result, it was initially ill-suited for the detailed specifications of the MTV satellite telecast. A special control room had to be constructed to assist with the extraordinary production requirements. A technical glitch meant that, in order to broadcast in stereo to 275 radio stations simulcasting the concert, the show would be transmitted in mono, with the signal split down the line to simulate stereo. Despite an incalculable number of roadblocks, director David Mallet agrees that the production was ground-breaking and paved the road for those who would follow in their footsteps. “Budokan was indeed difficult to film. Modern technology has largely mitigated this. Also, the house management has since become more accustomed to cameras.” Generally speaking, he was pleased with the end result. “Just to get something like that on the air was an achievement at the time!” In spite of the troubles, the show would become the largest satellite telecast concert in history. As a window into the band at the time, MTV also produced a biographical special (‘The Road To Budokan’), played as a lead-in immediately preceding the December broadcast. A spotlight segment for each member was filmed, giving some background and a snapshot into their lives. Palmer saw ‘The Road To Budokan’ as an excellent occasion to re-introduce the band as they prepared for this momentous concert. “This was a great opportunity to assemble a documentary. It was history in the making, one of the first satellite rock concerts ever.” Returning to his old grammar school in Stockport gave Downes a chance to walk down memory lane while filming his segment. “I think it was to give as full a picture of the band as possible to accompany the broadcast. I remember going on the train with the film crew to my old school, and walking around the wood-panelled corridors. It brought back some memories.” The MTV telecast was hailed as a massive success, with the band performing flawlessly despite the change in line-up and technological challenges. All of the classics from the debut Asia album were performed, along with a sampling of the newer tracks from Alpha. The setlist, according to Howe, did not require a great deal of discussion. “It was mainly album one, as I recall. That’s what people wanted to hear, and it was already demonstrated that it had plenty of strength when played live. All the usual suspects: ‘Heat Of The Moment’, ‘Sole Survivor’, ‘Time Again’, ‘Wildest Dreams’, ‘Here Comes The Feeling’, etc.” He further explains one striking omission from the simulcast, given its recent chart performance. “[‘Don’t Cry’] wasn’t such an obvious live song. It was undoubtedly more pop than rock, with far less raunch or progressive attitude.” To accommodate the subtle differences in Lake’s vocals, some changes were deemed necessary, with Downes pivotal to smoothing out the adjustments. “We had to drop the keys in . varying degrees, as Greg’s range was lower than John’s. Also, there were usually one or two high notes on the original songs that were at the top of John’s range. In order to accommodate, I had to modulate all the keyboard parts down, sometimes as much as a major third. In those days there was no magic ‘transpose’ button, so it was quite a learning curve for me to readjust what I had previously been doing normally and as a force of habit.” Given the significant financial investment from MTV and Westwood One, the band could be forgiven for feeling the pressure. Howe counters that being under the microscope can often bring out the best performance from the artist. “Excitement is pressure redirected into high expectations. Utilising the results of rehearsals, one expects the best possible performance to happen. It was challenging, exciting and it had its own level of tension, so I remember being relieved when it was over.” Of course, much of the pressure fell on Lake. Palmer was proud of his former ELP bandmate for performing exceptionally in the situation. “Greg Lake did a great job jumping into John’s shoes. So many songs to sing, he did it so well. It was impressive.” Downes too was pleased with the event, especially given the massive undertaking. “It was certainly a grand and sumptuous affair. The stage was of course the iconic A-frame’ shape we had designed for the US tour. The director, David Mallet, came up with the idea of the stair risers on either side and the Japanese backdrops. All things considered, I think we pulled it off fairly admirably in the end. There were some good people behind us too - crew, lighting designers, cameramen, backing singers - it was quite a production.” Downes reveals that an earlier performance had been recorded, out of an abundance of caution. This would allow MTV to switch from the live concert to the taped performance in the event of an emergency. “The night before the broadcast there was an extra free show put in and recorded as a safety measure just in case there was any failure on the night, so that it could be seamlessly switched if necessary.” For the first time, in this box set, Asia’s management can confirm that a proposal was on the table prior to John Wetton’s passing in 2017 to revisit Asia In Asia with the band’s original lead singer. The plan, in conjunction with legendary Japanese concert promoter UDO, would have seen the band return for a tour of Japan featuring the identical Asia In Asia setlist. Downes laments the lost opportunity this would have presented for his dear friend and writing partner of 30+ years. “There are many things we all miss about John, and it is a regret that this particular proposal never happened. Of course, the original Asia In Asia telecast had some bad memories, particularly for John, and the mark of that great man was to put that aside, and move onward as he had done many times before. Sadly, it wasn’t to be.” Palmer mirrors Downes’ disappointment at this turn of events, all the while hoping for more opportunities to celebrate Asia’s legacy. “I personally think we should go back to Japan and celebrate the anniversary of Asia. We owe it to John and to all of the fans we have there.” It is with great pride that the three surviving original members finally see the Asia In Asia concert welcomed into the band’s musical canon with this comprehensive and definitive package.
For Downes, the release stands as a testament to the band’s resilience. “I think it certainly deserves its place in the Asia catalogue. In some ways it is really just another chapter in the book, but certainly one that I remember for various reasons, particularly my first visit to Japan, which was an amazing experience. Aside from its musical strengths, I think it demonstrates the level of professionalism that we have always striven to bring to the Asia name.” Howe concurs, with a sense of pride in the fact that the event succeeded against all odds. “It was over before it began. That said, it’s a good piece of evidence of our determination not to let people down, to soldier on, battling with the situation we found ourselves in, with the continuation of Asia being our main focus. The show was an important global commitment, so we had to attempt to rise to the occasion, which we did, with Greg’s help. We couldn’t have done it without him, for sure.” Palmer, for his part, sees this release as yet another milestone in the history of this great band, and also as a pointer towards more exciting things to come for Asia. “I think the songs will always live on in performance, and the recordings were of quality, that’s the most important thing to all of us. This was a great period for everyone concerned, and I look forward to many more years with Asia, whenever we decide to tour. The band has so much history connected to it, when you think of all the bands the individuals were from. This is a one-of-a-kind package which I am extremely proud of.” Dave Gallant 2021 “The band was READY TO PLAY IN SUCH A SITUATION, EVEN IF WE HAD TO CHANGE A MEMBER AT THE LAST MINUTE."
Carl Palmer | 2021 "The show was an important GLOBAL COMMITMENT, SO WE HAD TO ATTEMPT TO RISE TO THE OCCASION, WHICH WE DID, WITH Greg’s help. We couldn't have DONE IT WITHOUT HIM, FOR SURE.”
Steve Howe | 2021 “The night before the BROADCAST THERE WAS AN EXTRA FREE SHOW PUT IN AND RECORDED AS A SAFETY MEASURE JUST IN CASE THERE WAS ANY FAILURE ON THE NIGHT.”
Geoffrey Downes | 2021
Liner Notes на русском
Шел 1982 год. Джефф Даунс, Стив Хоу, Карл Палмер и Джон Уэттон были на вершине мира, с миллионными продажами знаменитого дебютного альбома Asia. Выкованная из огня лучших прогрессивных рок-групп своего поколения, Asia была силой природы, которая штурмом брала музыкальные чарты и концертные площадки. Альбом Asia достиг 1-го места в чарте Billboard 100, а "Heat Of The Moment" поднялся на 4-е место в Hot 100 singles. За первые шесть месяцев тура их кассовые сборы выросли в геометрической прогрессии - от небольших театров в апреле до арен к концу тура, кульминацией которых стали два звездных выступления на лондонской арене "Уэмбли" в октябре 1982 года. За один год группа заняла достойное место в анналах истории рока. После массового успеха дебютного альбома и тура четверо участников группы зимой 1983 года переехали в Канаду, чтобы записать свой второй альбом. Альбом 'Alpha' появился под руководством продюсера Майка Стоуна в знаменитой Le Studio в Морин-Хайтс, Квебек. В то время как новый альбом не смог сравниться по продажам с одноименным дебютным альбомом группы (действительно, непростая задача), Alpha достиг завидного пика на 6-м месте в чартах альбомов США, а композиция "Don't Cry" достигла 10-го места в чартах синглов - немалый подвиг для года, когда Synchronicity группы The Police и Thriller Майкла Джексона доминировали в чартах в течение нескольких месяцев подряд. Турне по Северной Америке в поддержку нового альбома началось через несколько дней после выхода альбома 26 июля 1983 года. 30-го они прибыли в Детройт для впечатляющего четырехдневного выступления в театре Pine Knob (ныне музыкальный театр DTE Energy) в начале сентября. С успехом альбома Alpha и всего тура начались переговоры с высокими ставками о том, чтобы группа объехала полмира для серии шоу и живых концертов, которые будут транслироваться в Америку. Первый тур группы по Японии в декабре включал в себя в общей сложности четыре концерта: один в Осаке в Castle Flail и три в Токио на исторической арене Budokan. Объявленная как "Asia In Asia", знаменательная череда концертов включала прямую спутниковую трансляцию 2-го выступления Asia из Будокана в Америку. Это шоу транслировалось в прямом эфире на MTV и радиосети Westwood One, что было удивительным достижением для своего времени, и представило Asia фанатам по всему миру. К моменту даты концерта и спутниковой телепередачи (параллельно с беспрецедентным рекламным напором со стороны MTV) непредвиденные обстоятельства привели к внезапному уходу Джона Уэттона из группы, и его место занял бывший фронтмен Emerson, Lake & Palmer Грег Лейк. Несмотря на подобные потрясения, Карл Палмер указывает, что они были готовы ко всему. “Группа была готова играть в такой ситуации, даже если бы нам пришлось сменить участников в последнюю минуту”. Учитывая сжатые сроки подготовки - всего несколько недель, - Лейк поначалу колебался, но в своей автобиографии "Lucky Man" объяснил, почему он принял приглашение. “Начали поступать телефонные звонки с азиатского лейбла Geffen Records. Джон Калоднер, Брайан Лейн и, наконец, сам Дэвид Геффен умоляли меня хотя бы попробовать... Я согласился помочь Карлу. В конце концов, он был моим близким другом”. Репетиции начались в студии E-zee Hire Studios в Северном Лондоне в конце октября 1983 года, где Даунс описывает обстановку, окружающую их первые дни вместе, как дружелюбную, но сосредоточенную. “Нашей главной задачей было познакомить [Грега] с песнями и интегрировать их в живое выступление. Мы только что вернулись с тура по США, так что Стив, Карл и я в этом отношении были в хорошей форме". Когда группа перебралась в Японию, взрыв в репетиционном зале, который они забронировали в Tsumagoi Resort Sainosato, привел к изменению планов, вынудив их переехать в Nemu-no-Sato, прибрежный отель-курорт, принадлежащий Yamaha. Хоу вспоминает, что подготовка к туру в последнюю минуту сосредоточилась на ужесточении аранжировок. “Большая часть интенсивной работы была проделана в небольшой комнате [в Nemu-no-Sato]. Это было нелегко, учитывая, что у Грега было много своих забот, и много раз мы останавливали музыку, объясняя, как заканчивались песни, какие реплики мы давали друг другу, и какие фрагменты аранжировки отличались от записи. В конце концов, мы трое знали эти песни. Все они были для нас скорее второй натурой, но гораздо сложнее для Грега”. Финальные репетиции проходили в Международном выставочном зале Port Messe Nagoya в Японии, где группа завершила подготовку. Будокан (переводится как "зал боевых искусств") первоначально был построен для соревнований по дзюдо на Олимпийских играх 1964 года в Токио. В результате он изначально плохо подходил для спецификаций спутниковой телепередачи MTV. Для выполнения производственных требований пришлось построить специальную диспетчерскую. Любой технический сбой означал, что для трансляции в стерео на 275 радиостанций, одновременно играющих концерт, шоу будет передаваться в моно, с разделением сигнала по линии для имитации стерео. Несмотря на неисчислимое количество препятствий, режиссер Дэвид Маллет согласился с тем, что постановка была новаторской и проложила дорогу тем, кто пойдет по их стопам. “Будокан действительно было трудно снимать. Современные технологии в значительной степени смягчили всё это. Кроме того, менеджмент с тех пор больше привык к камерам”. Вообще говоря, он был доволен конечным результатом. “Просто запустить что-то подобное в эфир было достижением в то время!” Несмотря на проблемы, шоу должно было стать крупнейшим концертом посредством спутниковой телетрансляции в истории. В то же время MTV выпустило биографический специальный иографический фильм (‘The Road To Budokan’), который был показан в качестве вступления непосредственно перед декабрьской трансляцией. Для каждого участника был снят специальный сегмент, дающий некоторую предысторию и моментальный снимок их жизни. Палмер расценил ‘The Road To Budokan’ как отличный повод вновь представить группу, готовившуюся к этому знаменательному концерту. “Это была прекрасная возможность снять документальный фильм. Это была история в процессе становления, один из первых рок-концертов-сателлитов в истории”. Во время съемок своего сегмента возвращение в старую гимназию в Стокпорте дало Даунсу шанс пройтись по дорожке воспоминаний. “Я думаю, это было сделано для того, чтобы дать как можно более полное представление о группе во время трансляции. Я помню, как ехал на поезде со съемочной группой в свою старую школу и прогуливался по коридорам, отделанным деревянными панелями. Это навеяло кое-какие воспоминания.” Телепередача MTV была воспринята как огромный успех, группа выступила безупречно, несмотря на смену состава и технологические проблемы. Были исполнены все классические композиции с дебютного альбома Asia, а также несколько новых треков с Alpha. Сет-лист, по словам Хоу, не требовал долгого обсуждения. “Насколько я помню, это был в основном первый альбом. Это то, что люди хотели услышать, и уже было продемонстрировано, что в живом исполнении у этого сет-листа было достаточно силы. Всё обычно: ‘Heat Of The Moment’, ‘Sole Survivor’, ‘Time Again’, ‘Wildest Dreams’, ‘Here Comes The Feeling’ и так далнн". Затем он объясняет одно поразительное упущение в одновременной передаче, учитывая её недавнее наступление в чартах. “["Don't Cry"] не была такой уж очевидной концертной песней. Несомненно, это была скорее попса, чем рок, с гораздо менее грубым или прогрессивным настроем”. Чтобы учесть тонкие отличия в вокале Лейка, были сочтены необходимыми некоторые изменения, и в сглаживании этих изменений сыграл ключевую роль Даунс. “Нам пришлось кое-что в разной степени изменить, так как диапазон Грега был ниже, чем у Джона. Кроме того, в оригинальных песнях обычно была одна или две высокие ноты, которые были на вершине диапазона Джона. Чтобы приспособиться, мне пришлось понизить все партии клавиатуры, иногда до мажорной терции. В те дни не было волшебной кнопки ”транспонировать", так что мне потребовалось немало времени, чтобы откорректировать то, что я раньше делал сходу и в силу привычки". Учитывая значительные финансовые вложения со стороны MTV и Westwood One, группу можно было понять, что она чувствовала давление. Хоу считает, что, находясь под микроскопом, художник часто может проявить себя наилучшим образом. “Волнение - это давление, переориентированное в высокие ожидания. Используя результаты репетиций, можно ожидать наилучшего возможного исполнения. Это было сложно, захватывающе, и в этом был свой уровень напряжения, поэтому я помню, как почувствовал облегчение, когда все закончилось”. Конечно, большая часть нагрузки пришлась на Лейка. Палмер гордился своим бывшим коллегой по группе ELP за исключительное выступление в такой ситуации. “Грег Лейк проделал отличную работу, оказавшись на месте Джона. Так много песен нужно было спеть, он делал это так хорошо. Это было впечатляюще”. Даунс тоже был доволен мероприятием, особенно учитывая масштабность. “Это, безусловно, было грандиозное и роскошное шоу. Сцена, конечно же, имела культовую форму "А-образной рамы", которую мы разработали для тура по США. Режиссеру Дэвиду Маллету пришла в голову идея о ступеньках с обеих сторон и японского фона. Учитывая все обстоятельства, я думаю, что в конце концов мы справились с этим довольно блестяще. За нами тоже стояло много хороших людей - съемочная группа, художники по свету, операторы, бэк-вокалисты - это была отличная постановка”. Даунс рассказывает, что из предосторожности также был записан более ранний концерт. Это позволило бы MTV переключиться с живого концерта на уже записанное на пленку выступление в случае чрезвычайной ситуации. “В ночь перед трансляцией было введено и записано дополнительное бесплатное шоу в качестве меры безопасности на случай, если ночью произойдет какой-либо сбой, чтобы при необходимости его можно было легко переключить”. Впервые в этом бокс-сете руководство Asia подтвердило, что перед кончиной Джона Уэттона в 2017 году рассматривалось предложение вернуться в Asia In Asia с первоначальным вокалистом группы. По плану, совместно с легендарным японским концертным промоутером УДО, группа должна была вернуться в турне по Японии с идентичным сет-листом Asia In Asia. Даунс сокрушается об упущенной возможности, которую это предоставило бы его дорогому другу и партнеру по написанию песен в течение более чем 30 лет. “Есть много вещей, которых нам всем не хватает без Джона, и мы сожалеем, что этого конкретного продолжения так и не произошло. Конечно, эта оригинальная телетрансляция "Asia In Asia" оставила некоторые плохие воспоминания, особенно у Джона, и отличительной чертой этого великого человека было бы отбросить это в сторону и двигаться вперед, как он делал много раз прежде. К сожалению, этому не суждено было сбыться”. Палмер отражает разочарование Даунса таким поворотом событий, в то же время надеясь на больше возможностей отпраздновать наследие Asia. “Я лично думаю, что мы должны вернуться в Японию и самим отпраздновать годовщину Asia. Мы в долгу перед Джоном и всеми нашими фанатами”. С большой гордостью трое оставшихся в живых первоначальных участников наконец-то видят, как концерт Asia In Asia вписывается в музыкальный канон группы с помощью этого всеобъемлющего издания. Для Даунса этот релиз является свидетельством стойкости группы. “Я думаю, что он, безусловно, заслуживает своего места в каталоге Asia. В некотором смысле это действительно просто еще одна глава в книге, но, безусловно, она - та, которую я запомнил по разным причинам, особенно мой первый визит в Японию, который был потрясающим опытом. Помимо его музыкальных достоинств, я думаю, что он демонстрирует уровень профессионализма, который мы всегда стремились привнести в название Asia”. Хоу соглашается с чувством гордости за то, что мероприятие прошло успешно, несмотря ни на что. “Все закончилось еще до того, как началось. Тем не менее, это хорошее свидетельство нашей решимости не подводить людей, продолжать бороться с ситуацией, в которой мы оказались, при этом продолжение работы в Азии является нашим главным фокусом. Шоу было важным глобальным мероприятием, поэтому мы должны были попытаться соответствовать случаю, что мы и сделали с помощью Грега. Без него мы бы точно не справились”. Палмер, со своей стороны, рассматривает этот релиз как еще одну веху в истории этой великой группы, а также как указатель на более захватывающие события, которые ждут Asia впереди. “Я думаю, что записанные нами песни будут жить всегда, и записи были качественными, это самое важное для всех нас. Это был отличный период для всех, кого это коснулось, и я с нетерпением жду еще многих лет с Asia, когда бы мы ни решили отправиться в турне. С Asia связано так много истории, если вспомнить обо всех группах, из которых были эти парни. Это единственный в своем роде релиз, которым я чрезвычайно горжусь”. Дэйв Галлант 2021 “Группа была готова играть в любой ситуации, даже если бы нам пришлось сменить участника в последнюю минуту".
Карл Палмер | 2021 "Шоу было важным глобальным обязательством, поэтому мы должны были попытаться соответствовать случаю, что мы и сделали с помощью Грега. Без него мы бы точно не справились”.
Стив Хоу | 2021 “В ночь перед трансляцией было введено и записано дополнительное бесплатное шоу в качестве меры безопасности на случай, если ночью произойдет какой-либо сбой”.
Джеффри Даунс | 2021
Asia:
GEOFFREY DOWNES: Keyboards, backing vocals
STEVE HOWE: Electric, acoustic and steel guitars; backing vocals
Большое спасибо.
Может ли кто-нибудь преобразовать 2-й компакт-диск в mp3 320 и загрузить его?
Спасибо Thank you very much.
Could someone convert the 2 CD into mp3 320 and upload it?
Thank you