[DL] [В разработке] Cogmind [P] [ENG] (2017, RPG) (Beta 14) [Portable]

Ответить
 

ViktorShahter

Стаж: 5 лет 5 месяцев

Сообщений: 311


ViktorShahter · 26-Янв-22 19:26 (2 года 11 месяцев назад, ред. 02-Сен-24 13:20)

Cogmind
Год выпуска: 2015
Жанр: Roguelike, Indie, Adventure, RPG
Разработчик: Grid Sage Games
Издатель: Grid Sage Games
Платформа: Windows
Версия: Beta 14 (240902)
Тип издания: Официальный (DRM-Free)
Релиз: Portable
Язык интерфейса: английский
Язык озвучки: отсутствует
Таблэтка: не требуется
Системные требования:
ОС: Windows XP SP3+
Процессор: 1.8Ghz или лучше
Оперативная память: 500 MB ОЗУ
Видеокарта: Любая
Место на диске: 60 MB
Дополнительно: Минимальное разрешение: 1272x720. Крайне рекомендуется проверить, как игра будет выглядеть на вашем мониторе тут: http://www.gridsagegames.com/cogmind/ui_preview.html (без увеличения!)
Описание: Cogmind это эпичный roguelike в котором вы строите своего робота из найденных и собранных с поверженных роботов компонентов. Исследуйте большой живой мир с помощью пошаговой тактической боёвки, или крадитесь, взламывайте, и пролетите по вашему пути к победе.
Наличие/отсутствие рекламы: Реклама отсутствует
Порядок установки
Установка не требуется, для запуска игры распакуйте архив, зайдите в папку и запустите COGMIND.exe. При этом путь к папке игры должен содержать только латиницу. Желательно не хранить игру в системных папках, где для корректной работы её нужно будет запускать от имени администратора.
Скриншоты архива
Список изменений
=================================================================
Cogmind Public Changelog version: Beta 14
=================================================================
NEW - New feature
MOD - Modification to existing system
FIX - Bug fixes
================================================================
Cogmind Beta 14 patch 240902
* NEW: Gallery CSV export includes any associated supporter attribution
* MOD: ECA support also adds to power level of allied spillover in post -2/Research event maps
* MOD: Machines previously disabled via Plasma Cutter ignored by remote sabotage attempts
* FIX: Mechanics that lost a part after fitting backup part on an ally and restocking at a Repair Station would drop extra backup parts [aoemica]
* FIX: Weightings for some types of effect scripts recently broken [Sionnis]
* FIX: Weapons automatically attached by Scrap Suit did not count towards gallery records [MTF]
* FIX: Engineers brought into Garrison then assimilated by local Programmers could repair Phase Walls if destroyed before Phase Generator [DoshDoshington]
================================================================
Cogmind Beta 14 patch 240827
* MOD: Data Miner assistance likely under a greater more lenient range of conditions
* FIX: Potential save file data incompatibility between different PCs if run in progress saved while freighter convoy active [DoshDoshington]
* FIX: Bringing multitile allies into a Garrison could crash if they instantly destroy a phase wall before your arrival [DoshDoshington]
* FIX: Gallery export data was unable to list required components for fabrication, if any [aoemica]
* FIX: New movement behaviors meant armed allied drones were unable to jump blocking robots [MTF]
* FIX: Not all A5 dialogue was triggering, or triggered incorrectly [lyra]
* FIX: Gallery HTML export data for non-part items missing Fabrication values, which may now be relevant
================================================================
Cogmind Beta 14 patch 240822
* MOD: If multiple Coolant Injectors, order of use chosen randomly when taking effect, rather than always using first listed
* MOD: Matter Drive mass reduced from 20 to 15
* MOD: Hidden corridors can no longer be connected to rooms marked for excavation (this standard 0b10 expansion behavior keeps getting reported as a bug)
* MOD: World Map shows known future maps even at depths that will be skipped due to depth jumping, e.g. leaving Scraptown
* FIX: Two new intended Clippyterm entries were inaccessible [Sionnis]
* FIX: Evicted room in Scraptown was missing two possible dialogue options [Sionnis]
* FIX: Reworked Network Hub response event could cluster the responding bots under some conditions [aoemica, DoshDoshington]
* FIX: Crash if using keyboard to access RIF abilities immediately upon startup [DoshDoshington]
* FIX: Crash if Botcube in process of collecting parts displaced/pushed by another robot to stand on top of target part [N.W.L]
* FIX: Numbering system used in one of the new lore entries was incorrect [Plexion]
================================================================
Cogmind Beta 14 patch 240812
* MOD: Subdweller and Overtuned parts used by Botcube can break down/malfunction as normal (Scrap Suit prevents latter)
* MOD: Further delayed new Imprinter retreat timer
* FIX: 0b10 bots blocking Engineers from constructing a machine piece could trigger reinforcements under some conditions [Savant]
* FIX: Particular new spoiler weapon upgrade via replication remained unidentified if special attachment event triggers before manual use [aoemica]
* FIX: Force hack could reveal unrelated Terminals in new area [DoshDoshington]
================================================================
Cogmind Beta 14 patch 240808
* NEW: SUBCON Basin and DRS Beacon require confirmation to activate
* MOD: Botcubes ignore Storage Units (were already unable to use)
* MOD: Autonomous weapons require visual confirmation by owner to fire at a target
* FIX: New scattered patrol spawn behavior may place followers inside non-solid machines [CrossedViper]
* FIX: Crash on removing storage while it contains an item greater than 10 slots in size along with one or more other items [Lunace]
* FIX: Obliterator miss still applied secondary effects to original line of fire [Boris]
================================================================
Cogmind Beta 14 patch 240807
* MOD: Tractor Beam ratings and ranges tightened
* MOD: Researchers consider dismantling objects via Plasma Cutter a hostile action
* FIX: New ground swap part management implementation broke inventory full feedback message when picking up items in most cases [inflori]
* FIX: Index(Machines) could reveal unrelated Terminals in new area [highoncynide]
* FIX: [RPGLIKE mode] Beta 14 update resulted in Protomatter always being reduced to 1 upon being used [Retagin]
================================================================
Cogmind Beta 14 "United Federation of Derelicts" (240806)
-----( HIGHLIGHTS )-----
* NEW: Branch map "Scraptown"
* NEW: 83 new items (most employing new mechanics)
* NEW: 50+ new encounters
* NEW: 11 new Derelict robot classes, many with new AI
* NEW: 16 new robot variants
* NEW: 8 new robot tiles
* NEW: Hundreds more lore entries covering new factions, technology, and history
* NEW: Optimized preprocessed data loading allows Cogmind.exe to start almost instantly, plus faster map generation on entry
* NEW: Deferred audio loading system, allowing faster startup and significantly cutting RAM use (deactivate via advanced.cfg: config.deferredAudioLoading)
-----( CONTENT )-----
* NEW: 4 new unique NPCs
* NEW: 4 new unauthorized hacks
* NEW: 11 more unique manual robot hacks
* NEW: 62 new sound effects (total = 1258)
* NEW: Rebuilt and expanded Recycling
* NEW: Scrap Engine relocated to its proper new home (rather than freely given at entrance to Recycling), and comes with in-theme instruction manual
* MOD: The large-scale -2/Research event has more repercussions, including extra spillover and additional patrols on some later maps
-----( QOL / UI )-----
* NEW: If no auto-replace target found for attaching ground item ('a'/LMB), repeat command to open manual swap-from-ground menu
* NEW: Left-click on parts list autopair markers to swap back (equivalent to '/'+a~z+y or Ctrl-RMB)
* NEW: LMB on self while standing on item with full inventory capable of autoreplacing worse items, matching 'g' key behavior
* NEW: Gameover screen requires delayed confirmation to Reset or Quit if have a loadable save state in Adventurer/Explorer mode
* NEW: Tile/ASCII for robots currently affected by ignore_targets darkened, as if disarmed
* NEW: Separate state indicator and context help in info window for "fragile" destroy-on-removal parts, overrides ACTIVE/INACTIVE
* NEW: If no RIF or 0b10 Alert Chip, HUD Location also reports high/max security and sterilization status in those cases
* MOD: Zionite Depthwide Sectors intel targets use dynamic naming scheme based on actual depth
-----( MECHANICS / ITEMS )-----
* NEW: Attacker accuracy reduced by [system corruption]/X% (X = 4 for Cogmind, 8 for others)
* NEW: Cryofiber also doubles cooling effect of all active Heat Sinks
* NEW: Hacking Drone capable of accessing Cave Seal Controls
* NEW: Combat AI groups may sometimes be more aggressive around bottlenecks higher in the Complex
* MOD: Dismantling machines via Plasma Cutter increases alert as normal
* MOD: Army Drones no longer capable of being armed with a launcher
* MOD: Hpw/Lrn. Tractor Beams rating increased, less common
* MOD: System Restoration Modules and Purifiers now destroyed on removal (fragile)
* MOD: Reaction Control Systems apply full benefits to legs
* MOD: Increased fabrication counts for some NC bots
* MOD: Increased fabrication count of some non-prototype parts
* MOD: Heavy Door and Blast Door melee resistances increased from 34% to 50%
* MOD: Reinforced Barrier resistances increased to match Heavy Doors
* MOD: LC Capacitor area more accessible
-----( MULTITILE ROBOTS )-----
* NEW: Multitile robots can push single-tile robots out of the way
* NEW: Multitile robots capable of crushing other robots under some circumstances
* NEW: Multitile followers try to keep their distance to better stay out of the way
* NEW: Multitile controllable allies with a STAY command attempt to move away if approached
* NEW: Some larger robots capable of smashing through obstacles
* NEW: On entering new map with multitile followers, walls and doors near entrance are smashed
-----( HELP )-----
* NEW: Added examples to effect descriptions for all utilities based on value ratios
* NEW: Machine hacking tutorial context messages also show in shell console so immediately visible even in modal UI layouts
* MOD: Updated context help for item Stability/Burnout/Siege stats to explicitly indicate how to apply relevant special modes when applicable
-----( SCORESHEET / DATA )-----
* NEW: Many new scoresheet history log entries
* NEW: Scoresheet records peak and average build rating in each map, and rating on entrance
* NEW: Bonus points for besting VL-GR5 in competition
-----( BUGS )-----
* FIX: Lightning Scan Cloak level increased from 4 to 5, to match analysis [R-26 Lightspeed]
* FIX: Crash during special assimilation win ending animation when using new modal layout with inventory closed [necris81, mrjoebobfred, CaptainWinky]
Extended Beta 14 changelog including additional categorized minor details for advanced players...
>>>: CONTENT
* NEW: Additional behaviors from major NPCs during W/R attack event
* NEW: 3 new build type descriptors
* MOD: Pre-existing patrols on new maps start with more realistic spread
* MOD: Imprinter no longer remains in Zion forever if area comes under attack
* MOD: Clippyterm no longer sometimes appears empty
* MOD: Block/half block glyphs in size 14 ASCII map font now touch cell edges
* MOD: Increased minimum resolution from 600px to 720px in system requirements
>>>: QOL / UI
* NEW: Attaching a part in a temporary slot requires confirmation
* NEW: Adjust the distance of each use of keyboard-based map view shifting (advanced.cfg: mapViewShiftJumpDistance, new default is 15 instead of 10)
* NEW: Holding Ctrl-Alt in keyboard examine/targeting mode highlights path to cursor
* NEW: "Swapping" a part into an empty temporary slot via the part-based swap menu now possible
* NEW: Drag-drop attachment of parts into a temporary slot allowed if target slot is empty
* NEW: Special ALERT announcement if only one usable Garrison Access point remaining in Access
* NEW: System Corruption immunity status reflected directly in HUD
* NEW: RIF ability count included within HUD button itself
* NEW: Keyboard mode also shows RIF status as HUD text
* NEW: Option to always hide part category headers in modal UI layouts, regardless of current slot count (advanced.cfg: alwaysCondenseSlotTypeHeaders)
* NEW: Option to require confirmation when manually dropping inventory item onto another item (advanced.cfg: warnOnInventoryItemDropOnItem)
* NEW: Option to shift hue when visualizing longer paths to reflect the distance (advanced.cfg: dynamicPathDistanceHue)
* NEW: Option to display percent integrity remaining instead of raw values alongside map item labels (advanced.cfg: itemLabelIntegrityPercent)
* MOD: Attaching parts prioritizes use of permanent slots over temporary slots if both are present, regardless of listed order
* MOD: Exiting examine/targeting modes no longer automatically recenters on Cogmind (restore functionality via advanced.cfg: exitTargetingCentersCogmind)
* MOD: Explicitly entering keyboard examine mode rather than targeting mode while view following allied drone no longer recenters on Cogmind
* MOD: Removed itemLabelAddUnidentifiedSize advanced option, behavior now automatic in Tactical HUD mode
* MOD: Removed useless swap all autopairs command (Shift-Alt-w)
* MOD: EX-Prototypes Database terminal moved
* MOD: Chain reaction explosion data in power source descriptions toggled in real time alongside Tactical HUD, rather than requiring a restart
* MOD: Temporary Scrap Engine content list shifted below on-map messages in modal UI layout
* MOD: Temporary Scrap Engine content list hidden while any extended on-map combat logs visible
* MOD: Manual robot hacking input console and any known manual codes always both appear to right of robot hack list
>>>: MECHANICS / ITEMS
* NEW: Transmission Jammer effect description explicitly indicates ability to indirectly jam via drones, Watcher Feeds, etc
* NEW: Active Sensor Suite effect description explicitly indicates immunity to all scrambling and cloaking effects
* NEW: Core Physics Calibrator more explicitly lists late-game effect restriction
* NEW: Engineers have additional task type
* NEW: Melee attacks made with any momentum benefiting from speed bonus while using overloaded propulsion can cause burnout as moving normally
* MOD: Active Sensor Suite tile switched from Processor to Device
* MOD: Engineers no longer "form the Earth" and wait for Tunnelers to clear areas targeted for excavation if already cleared via destructive means
* MOD: Engineers might wait longer to effect some types of repairs
* MOD: Manually triggering friendly AOE traps applies alert and aggro as a normal attack
* MOD: Several special outlier effects that apply corruption now pass through normal defenses against it, for consistency
>>>: MULTITILE ROBOTS
* MOD: Multitile robots can better avoid known hostile traps in certain situations
* MOD: AI spotting of/by multitile robots more accurate
>>>: HELP
* NEW: Tutorial message regarding manual ground swap feature when slots full and no auto-replace options
* NEW: Tutorial message regarding meaning and use of markers that appear next to autopaired attached parts in Tactical HUD mode
* NEW: Tutorial message on first using the keyboard mode hotkey (F2) which hides the mouse cursor, primarily meant as a warning
* NEW: "Cooling Resolution" section in manual detailing turnwise heat processes for min-maxers, given the increasing number of cooling options
* NEW: Manual notes about Launchers indicate some portions of AOE damage may be capable of passing through walls under the right conditions
>>>: SCORESHEET / DATA
* MOD: "Inspector Gadget" achievement description updated to explicitly indicate disqualification due to gaining non-utility slots via other means
* MOD: "Straight Shot" achievement description updated to explicitly indicate Garrisons/Waste/DSF okay
* MOD: "Specialist"-type achievement descriptions explicitly state that damage calculations are across an entire run
>>>: MISC
* NEW: All patron supporter names registered since Beta 13 added to in-game list (see Credits menu)
* NEW: All patron item-attribution names registered since Beta 13 added to the item collection gallery
* NEW: All Alpha supporter names registered since Beta 13 added to in-game list (see Credits menu)
>>>: BUGS
* FIX: Left-oriented exit label activated by hover at right side of map view could show box at a position further left for a single frame [R-26 Lightspeed]
* FIX: Manually triggered label for previously known item outside FOV with active robot signal on top caused overlapping labels [R-26 Lightspeed]
* FIX: Manually triggered label for single position containing robot and item/trap while surrounded by other objects caused label overlap [R-26 Lightspeed]
* FIX: "Melee Specialist" achievement description too long to fit in-game achievement browser after adding clarification [R-26 Lightspeed]
* FIX: W-44 Eye analysis text outdated [R-26 Lightspeed]
* FIX: SHELL lab Researcher special response stopped triggering after Beta 10 [aoemica]
* FIX: Under some conditions Subcaves collapse event may not guarantee a free path out and required digging earth [aoemica]
* FIX: Opening robot traits info via keyboard still possible even while specific component info already opened [aoemica]
* FIX: Direct inventory autoreplacement from ground with full inventory and in full room picked up item without corresponding drop [aoemica, CatPlusPlus]
* FIX: New HOSTILES button could contain inaccurate information under some conditions while not moving [lyra]
* FIX: Fusing of multislot parts did not immediately apply 'f' indicator to all relevant slots [lyra]
* FIX: Megawrench repair of fused multislot part did not remove fused indicator from additional slots [lyra]
* FIX: Force fields, shielding, and other forms of external damage prevention could dampen core damage caused by overheating [lyra, CaptainWinky]
* FIX: Using muteAudioOnFocusLoss option caused ambient audio to restart immediately on tabbing back in to otherwise silent game menu [Hermelin]
* FIX: Late-game NPC (Zh) inventory had become too small to fit all potential contents, could cause item drops under some circumstances [Hermelin]
* FIX: Core Analyzer effect applied to launcher hits as well, despite description [Hermelin]
* FIX: Specialist achievement requirement descriptions indicated end-of-run checking, but were switched to checks upon each hostile kill [Dosh]
* FIX: Possible rare unstable state due to AI combat during W assault [MTF, blelm]
* FIX: Quarantine Array reported any individual multitile allies as multiple systems [lyra, rad_banker]
* FIX: Using new HOSTILES button might crash under certain circumstances [Some Pennies, ()val()]
* FIX: report_schematics could contain "schematic" for Matter [Runia]
* FIX: Treads incapable of crushing targets with exactly 50 core integrity, despite threshold in description [Millea]
* FIX: New automated Chute Trap operation feature did not always finish its job [deepfield]
* FIX: "Assassin" achievement could be earned by sneak attacking inactive hostiles [Darby]
* FIX: Extended game major NPC data core might be created under incorrect conditions after recent change [leiavoia, szymekc]
* FIX: Holding RMB too long to close an info window over map could set a new centerpoint or shift map under certain circumstances [Maiker]
* FIX: "Novice Programmer" and "Prolific Hacker" achievement detection broke [Chickoo]
* FIX: Potential crash on extremely long combat log targeting factor breakdown messages with full detail enabled [Sherlockkat]
* FIX: Autobeam Turret could drive up alert each turn while remaining in its view [CatPlusPlus]
* FIX: Trap Scanners now use <parallel_ok> in effect description instead of <stacks> [rad_banker]
* FIX: Indirect corruption kills via impact damage did not count towards Robots Corrupted tally [Sionnis]
* FIX: Workers could get stuck trying to collect inaccessible debris under certain groups of special bots [Fernman]
* FIX: -customFilePath option not compatible with notes.txt/scorehistory.txt files [joke_LA]
* FIX: Offscreen comment markers along top edge of map view covered by header in map comments mode [blaj]
* FIX: Direct transfer of traps between two Trap Extractors was not possible even with one in DROP and other in collection mode [Jazzer]
* FIX: Watcher analysis text reflected older sensor jamming mechanics [Byrnorthil]
* FIX: Normal temporary input block to avoid accidental skipping of game over stats didn't apply if watched complete or partial win animation sequence
* FIX: Advanced.cfg cursorJumpDistance was not being applied, always used default value
* FIX: Quickly scrolling the extended combat log in a modal UI layout via accelerated mouse wheel could lock the log state
* FIX: Clippyterm "Trash" entry did not give the intended intel
* FIX: An earlier version broke temporary patrol dispatches in 0b10 maps that had them
* FIX: Addressed so-called "grunt hopping" AI movement scenarios occurring under some conditions in generally cramped areas and bottlenecks
* FIX: Scoresheet "Corruption Blocked" entry also tallied effect of any Corruption Screens on non-Cogmind robots
Download
Rutracker.org не распространяет и не хранит электронные версии произведений, а лишь предоставляет доступ к создаваемому пользователями каталогу ссылок на торрент-файлы, которые содержат только списки хеш-сумм
Как скачивать? (для скачивания .torrent файлов необходима регистрация)
[Профиль]  [ЛС] 

x86-64

Moderator senior

Стаж: 6 лет 7 месяцев

Сообщений: 25755

x86-64 · 26-Янв-22 21:10 (спустя 1 час 44 мин.)

Скриншоты должны быть одного размера. Я удалил лишние.
[Профиль]  [ЛС] 

osama_stas

Стаж: 14 лет 11 месяцев

Сообщений: 3


osama_stas · 21-Мар-22 18:40 (спустя 1 месяц 25 дней)

Там уже 11 бета вышла. Нет ли возможности обновить раздачу?
[Профиль]  [ЛС] 

ViktorShahter

Стаж: 5 лет 5 месяцев

Сообщений: 311


ViktorShahter · 05-Апр-22 18:56 (спустя 15 дней)

Раздача была обновлена до версии Beta 11.
[Профиль]  [ЛС] 

ViktorShahter

Стаж: 5 лет 5 месяцев

Сообщений: 311


ViktorShahter · 29-Май-22 02:14 (спустя 1 месяц 23 дня)

Раздача была обновлена до версии Beta 11.1.
[Профиль]  [ЛС] 

stardeus

Стаж: 3 года 7 месяцев

Сообщений: 24

stardeus · 11-Июн-22 18:52 (спустя 13 дней)

Хорошая игра, однако, достижения и настройки не сохраняются после выхода.
Не очень приятно каждый раз самостоятельно менять настройки на свои, но из-за специфики игры ценности она не теряет.
[Профиль]  [ЛС] 

ViktorShahter

Стаж: 5 лет 5 месяцев

Сообщений: 311


ViktorShahter · 12-Июн-22 23:33 (спустя 1 день 4 часа)

stardeus писал(а):
83242097Хорошая игра, однако, достижения и настройки не сохраняются после выхода.
У игры есть доступ к папке, где она лежит? Если это где-то на системном диске то стоит попробовать запустить от имени администратора. Лично я рекомендую запускать, например, из C:\Games\* или чего-то подобного: там у игры будет право на запись по умолчанию.
[Профиль]  [ЛС] 

stardeus

Стаж: 3 года 7 месяцев

Сообщений: 24

stardeus · 16-Июн-22 03:19 (спустя 3 дня)

ViktorShahter писал(а):
У игры есть доступ к папке, где она лежит? Если это где-то на системном диске то стоит попробовать запустить от имени администратора. Лично я рекомендую запускать, например, из C:\Games\* или чего-то подобного: там у игры будет право на запись по умолчанию.
Запускал от администратора, кинул в Games, всё ещё не настройки не пишет.
Замечу, что при выходе с сохранением прогресса, сам забег сохраняется.
Сделал себе простенький макрос, после открытия игры сам выставляет нужные мне значения.
[Профиль]  [ЛС] 

ViktorShahter

Стаж: 5 лет 5 месяцев

Сообщений: 311


ViktorShahter · 18-Июн-22 21:43 (спустя 2 дня 18 часов, ред. 18-Июн-22 21:43)

stardeus писал(а):
83257504
ViktorShahter писал(а):
У игры есть доступ к папке, где она лежит? Если это где-то на системном диске то стоит попробовать запустить от имени администратора. Лично я рекомендую запускать, например, из C:\Games\* или чего-то подобного: там у игры будет право на запись по умолчанию.
Запускал от администратора, кинул в Games, всё ещё не настройки не пишет.
Замечу, что при выходе с сохранением прогресса, сам забег сохраняется.
Сделал себе простенький макрос, после открытия игры сам выставляет нужные мне значения.
Странно получается, у меня все настройки пишет, если пишет сохранения.
Игра обновлена до версии Beta 11.1.220513B.
[Профиль]  [ЛС] 

stardeus

Стаж: 3 года 7 месяцев

Сообщений: 24

stardeus · 24-Июн-22 18:19 (спустя 5 дней)

Новая версия работает как надо. Всё сохраняется.
[Профиль]  [ЛС] 

ITSD

Стаж: 15 лет

Сообщений: 89

ITSD · 28-Июн-22 23:36 (спустя 4 дня)

Игра отвал башки. Люто, бешено рекомендую.
[Профиль]  [ЛС] 

Tolkne

Старожил

Стаж: 14 лет 10 месяцев

Сообщений: 780

Tolkne · 10-Авг-22 21:32 (спустя 1 месяц 11 дней)

Привет. Прошу поднять сидирование.
У меня пишет, что простаивает и не могу скачать вашу раздачу!
[Профиль]  [ЛС] 

stardeus

Стаж: 3 года 7 месяцев

Сообщений: 24

stardeus · 19-Фев-23 00:22 (спустя 6 месяцев)

Вышла версия с новым эвент-режимом, обновите если не сложно.
[Профиль]  [ЛС] 

alexvirusx

Стаж: 13 лет 7 месяцев

Сообщений: 62


alexvirusx · 24-Фев-23 10:19 (спустя 5 дней)

вот такие варианты типа Portable надо раздавать в архиве, иначе так и будет 1 единственный сид ....
[Профиль]  [ЛС] 

x86-64

Moderator senior

Стаж: 6 лет 7 месяцев

Сообщений: 25755

x86-64 · 24-Фев-23 11:33 (спустя 1 час 14 мин.)

alexvirusx писал(а):
84346555вот такие варианты типа Portable надо раздавать в архиве, иначе так и будет 1 единственный сид ....
Ага. Но всем по барабану.
[Профиль]  [ЛС] 

ViktorShahter

Стаж: 5 лет 5 месяцев

Сообщений: 311


ViktorShahter · 24-Фев-23 17:21 (спустя 5 часов)

alexvirusx писал(а):
84346555вот такие варианты типа Portable надо раздавать в архиве, иначе так и будет 1 единственный сид ....
Могу перезалить в архиве если это нужно и разрешено.
[Профиль]  [ЛС] 

x86-64

Moderator senior

Стаж: 6 лет 7 месяцев

Сообщений: 25755

x86-64 · 24-Фев-23 17:36 (спустя 15 мин.)

ViktorShahter писал(а):
84348796Могу перезалить в архиве если это нужно и разрешено.
Да, это желательно. Просто если игра перезаписывает файлы из раздачи, то ты перестаешь быть полным сидом, не можешь раздать ее до конца грубо говоря.
[Профиль]  [ЛС] 

ViktorShahter

Стаж: 5 лет 5 месяцев

Сообщений: 311


ViktorShahter · 24-Фев-23 23:08 (спустя 5 часов, ред. 24-Фев-23 23:08)

Перезалито в архиве, скриншоты архива добавлены.
Forgettable писал(а):
84348874Просто если игра перезаписывает файлы из раздачи, то ты перестаешь быть полным сидом, не можешь раздать ее до конца грубо говоря.
Эта игра ничего подобного не делает, при запуске она создаст некоторые папки (bak, dumps, screenshots, user) и будет записывать всё необходимое туда абсолютно никак не затрагивая необходимые файлы (которые раздаются тут). Да и вообще обычно подразумевается, что если хочешь стоять на раздаче, то скопируешь игру куда-то вне папки с загрузками и будешь играть. В любом случае, раз так удобнее и лучше то пускай будет именно так.
[Профиль]  [ЛС] 

alexvirusx

Стаж: 13 лет 7 месяцев

Сообщений: 62


alexvirusx · 25-Фев-23 10:51 (спустя 11 часов)

ViktorShahter
Цитата:
Да и вообще обычно подразумевается, что если хочешь стоять на раздаче, то скопируешь игру куда-то вне папки...
Ну так далеко не все будут делать, а в архиве тут это само собой выходит, приходится разархивировать куда надо, а сам архив болтается в загрузках и раздаётся.
[Профиль]  [ЛС] 

Tolkne

Старожил

Стаж: 14 лет 10 месяцев

Сообщений: 780

Tolkne · 26-Фев-23 09:58 (спустя 23 часа, ред. 26-Фев-23 09:58)

Ого, ребят, я в шоке. Вы уже обновил последнюю версию! Премного Вам благодарен!
Постараюсь оставить в раздаче, в любое время. Ведь игра редкая очень.
[Профиль]  [ЛС] 

ViktorShahter

Стаж: 5 лет 5 месяцев

Сообщений: 311


ViktorShahter · 27-Фев-23 03:09 (спустя 17 часов)

Tolkne писал(а):
84357845Вы уже обновил последнюю версию!
Ага, спустя два месяца.
Tolkne писал(а):
84357845Ведь игра редкая очень.
Да вроде нет, погуглил ради интереса, много где есть.
[Профиль]  [ЛС] 

Tolkne

Старожил

Стаж: 14 лет 10 месяцев

Сообщений: 780

Tolkne · 28-Фев-23 18:33 (спустя 1 день 15 часов)

ViktorShahter
Например?
Игра такая как Cogmind вряд ли найдете, разве что Mainframe defenders
[Профиль]  [ЛС] 

stardeus

Стаж: 3 года 7 месяцев

Сообщений: 24

stardeus · 01-Мар-23 00:15 (спустя 5 часов)

С эстетической точки зрения - да.
С геймплейной - найдёте с десяток похожих рогаликов. Основное отличие КМ от них - продвинутая система покрытия и повреждений каждого предмета экипировки, фокус на дальний бой и глубокий сюжет, однако подобный опыт можно много где ещё получить. Вперёд на RogueBasin - открывать новые горизонты.
Есть ещё Polybot-7, бесплатная игра для конкурса 7DRL от того-же разработчика использующая механники этой игры за основу.
[Профиль]  [ЛС] 

ViktorShahter

Стаж: 5 лет 5 месяцев

Сообщений: 311


ViktorShahter · 01-Мар-23 05:36 (спустя 5 часов)

Tolkne писал(а):
84369852ViktorShahter
Например?
Игра такая как Cogmind вряд ли найдете, разве что Mainframe defenders
Я думал, речь о том что в инете не скачать нигде новую версию. Ну а так да, аналогов мало.
[Профиль]  [ЛС] 

stardeus

Стаж: 3 года 7 месяцев

Сообщений: 24

stardeus · 29-Мар-23 15:23 (спустя 28 дней)

Бета 12 вышла, два новых игровых стиля и перелопаченные гарризоны с кучей мелких ништяков.
[Профиль]  [ЛС] 

ViktorShahter

Стаж: 5 лет 5 месяцев

Сообщений: 311


ViktorShahter · 11-Май-23 03:24 (спустя 1 месяц 12 дней)

Обновлено до Beta 12 (230310) (немного запоздало но всё же).
[Профиль]  [ЛС] 

nobrainer25

Стаж: 2 года 10 месяцев

Сообщений: 5


nobrainer25 · 10-Июн-23 22:41 (спустя 30 дней)

нету никого чтобы сидить.
[Профиль]  [ЛС] 

Киров

Стаж: 17 лет 6 месяцев

Сообщений: 185

Киров · 31-Окт-23 11:44 (спустя 4 месяца 20 дней)

Один из лучших рогаликов
[Профиль]  [ЛС] 

ViktorShahter

Стаж: 5 лет 5 месяцев

Сообщений: 311


ViktorShahter · 29-Фев-24 14:18 (спустя 3 месяца 29 дней, ред. 29-Фев-24 14:18)

Раздача была обновлена до версии Beta 13.
Раздача была обновлена до версии Beta 13 (240228).
Раздача была обновлена до версии Beta 13 (240229).
[Профиль]  [ЛС] 

goremode

Стаж: 15 лет

Сообщений: 68

goremode · 10-Мар-24 16:47 (спустя 10 дней, ред. 10-Мар-24 16:47)

Простите за небольшой оффтоп, но просто на всякий случай отмечу: тем, кого смущает активный износ всех деталей, которые нужно постоянно сбрасывать-и-заменять новыми, что и является сутью игры, хочу сказать, что в игре есть дополнительный режим, что может ускользнуть из вида - RPGlike mod. Данный режим, введённый ранее как временный эвент и оставшийся и по сей день, меняет основную геймплейную составляющую, делая игру более похожей на классические рогалики с опытом за %убийство, эксплоринг, хакинг блаблаблабла% и прокачкой статов. При этом все детали изнашиваются ощутимо слабее, а в самой игре появляется способ "лечиться" и чиниться - из-за чего вполне можно пробегать с %пушками и бронёй% из начальной локации вплоть до самого конца (правда толку в этом нет, ибо они слабенькие для этого - я лишь отмечаю сам факт того, что в RPGlike это возможно!).
Данный режим, как и ряд прочих, официальный, созданный и сбалансированный самим Kyzrati. Режим не поддерживается-и-развивается на постояннке, но органично внедрён в игру таким образом, что требует минимального внимания со стороны разработчика при обновлении самой игры (<<--вольный пересказ слов разраба); иными словами, режим будет актуален и в будущем, по мере выхода обновлений, ибо не затрагивает ядра игры - лишь небольшие твики настроек, не более.
Подробности можете найти либо в самой игре, в мануале, либо в группе дискорда.
PS: для активации мода нужно либо активировать строку в конфигах (advanced.cfg - там, кстати, много полезного включается/отключается/настраивается), либо добавить в свойства ярлыка одну из следующих строк, каждая из которых отвечает за соотв. режим. Полимайнд, к слову, позволяет "внедряться" практически в любого бота в игре, становясь Им - советую глянуть, если прпоустили этот режим.
Код:

-forceMode:Polymind
-forceMode:RPGLIKE
-forceMode:Player2
-forceMode:Halloween2020
-forceMode:Abominations
-forceMode:AFD2019
...чтобы получилось вот так вот (в моём случае игра куплена в стиме, кэп):
Код:
"...\Steam\steamapps\common\Cogmind\COGMIND.exe" -forcemode:rpg
[Профиль]  [ЛС] 
 
Ответить
Loading...
Error