Уніятизм / УниатствоГод издания: 2014 Автор: Кирило Королевський / Кирилл Королевский Переводчик: пер. с фр. 3. Курдина Жанр или тематика: Греко-католичество Издательство: Львов: «Свічадо» ISBN: 978-966-395-783-8 Язык: Украинский Формат: PDF/DjVu Качество: Отсканированные страницы + слой распознанного текста Интерактивное оглавление: Да Количество страниц: 144 Описание: "Королевский призывает и побуждает возвращаться к истокам, к действительно восточному обряду. Но, возможно, в его понимании этот восточный обряд почему ассоциировался с обрядом русской Церкви. По моему мнению, если уж возвращаться к истокам, то стоило бы возвращаться к греческим источникам. Однако, то издание славянских литургических книг в Риме, к которому причастен Королевский, создано на основе текстов русской синодальной редакции. В целом идея Королевского о возвращении к восточным источникам была очень важной и воплотилась во время Второго Ватиканского Собора в его соответствующих документах. А взгляды Королевского касательно восточных Церквей впоследствии легли в основу западной богословской мысли. Например в документах Второго Ватиканского Собора можно найти цитат восточных отцов больше, чем западных. Это уже было доказательством того, что работа над возвращением к истокам началась. В таком ключе Кирилл Королевский и видел развитие нашей греко-католической Церкви. Хотя, если проанализировать сейчас, то многие из тех вещей, о которых пишет Кирилл Королевский, уже неактуальны. Украинская греко-католическая Церковь изменила определенные вещи и отказалась от определенных явлений, и происходит поиск идентичности, присущей нашей Церкви. Какой она должна быть? Такой, как православная, или другой? Это те вопросы, которые затронул Королевский в своих трудах." Богдан Трояновский, директор издательства «Свічадо»
Примеры страниц
Оглавление
Передмова........................................................................ 5 Вступ..................................................................................50
Двозначність і двоякість формулювання слова «унія» у польській, російській та грецькій мовах. І. Що таке уніятизм?..................................................... 53
- 2. Зневажливий зміст другої форми зазначеного вище слова. - 3. Що таке «єдність Церков»? - 4. Що таке уніятизм? - 5. Факти, на які спирається концепція уніятизму. - 6. Це стосується не лише православних. II. Причини виникнення уніятизму............................ 61
- 7. «Неуцтво» з боку Заходу щодо того, що діється на Сході. - 8. Низький рівень освіченосте східного кли- ру в момент прийняття унії. - 9. Групи віруючих, які повернулись до католицтва, майже завжди становили меншість. - 10. Соціяльна ситуація, що стосується католиків східного обряду. -11. Відсутність власної культури у східнокатолицькому середовищі. - 12. Людська недалекоглядність. - 13. Тиск з боку римо-католиків. - 14. «Причина причин»: схизма (церковний розкіл). III. - Наслідки уніятизму................................................ 85
15. Для богословської, догматичної, полемічної та моральної освіти. - 16. Для канонічного права. - 17. Відмова від східноцерковної одежі. - 18. Літургійний уніятизм: стиль та вбрання храмів, літургійних шат, текстів евхологіонів. Конкретні приклади. - 19. Аскетика уніятизму. IV. Межі поширення «уніятської недуги»................ 106
- 20. - У царині богослов’я. - 21. У юридичній площині. - 22. У способі одягання. - 23. У літургійній сфері. - 24. - В аскетиці. V. Вияви небезпеки, пов’язані з уніятизмом.......... 114
- 25. Уніятизм - реальне й відчутне заперечення обіцянок пап. - 26. Принципова неспроможність уніятизму стати основою єднання між католиками і некатоликами (православними). - 27. Уніятизм сам собою є хибним шляхом. - 28. Дії пап, спрямовані на утвердження уніятизму: їх історичне пояснення. - 29. Докладне вивчення послання Пія IX від 13 травня 1874 р. до митрополита Галицького. VI. Як зарадити виявам небезпеки, пов’язаними з уніятизмом.................................................................... 126
- З0. Бажання з нашого боку покінчити з ним. - 31. Утримання наших семінарій і спосіб управління ними. - 32. Поділ на дві категорії справ, якими керують латинські місіонери. - 33. Послух перед приписами Конституції Папи Лева XIII. - 34. Поступова відмова від «гібридизації». - 35. Як її досягнути? - 36. Шанобливе ставлення до східного обряду. - 37. Розвиток практики целібату. Примітки.......................................................................... 134
Об авторе
Кирило Королевський (Жан Франсуа Жозеф Шарон) - священик, француз за походженням, життєвий шлях якого був тісно пов’язаний з Українською Греко-Католицькою Церквою. Надзвичайно талановитий, освічений, допитливий чоловік, справжній дослідник-науковець, якого добре знали і цінували у найвищих колах Римської курії. Вихований у католицьких традиціях, на певному етапі свого життя він зацікавився східним богослов’ям і вирішив стати священиком східного обряду. Назвав себе Кирилом Королевським і згодом став гідним подиву знавцем Сходу. Кирило Королевський поставав проти всього, що мало найменший натяк на латинізацію обряду. 1906 року він познайомився з Митрополитом Андреєм Шептицьким, і ця зустріч стала особливою для обох. Кирило Королевський став автором найбільшої і найповнішої біографії Митрополита Андрея Шептицького. Його позиція щодо очищення обряду в Українській Греко-Католицькій Церкві принесла певні плоди. Цьому послужила і праця отця Кирила «Уніятизм» - яскраве свідчення непримиренної позиції Королевського щодо «гібридизмів» у східному обряді.
Сегодня, 12 ноября
✝️ Память Св. Иосафата, епископа и мученика
🌿 Иван Кунцевич родился во Владимире-Волынском около 1580 г. В молодом возрасте был пострижен в монашество с именем Иосафат. Уже тогда он пишет сочинения о необходимости восстановления единства Западной и Восточной Церкви под началом папы римского, постоянно проповедует и обращает в унию значительное количество людей.
🌿 В 1618 г. стал архиепископом Полоцким и прилагал все усилия к восстановлению единства христиан. Отдал жизнь за веру в Витебске 12 ноября 1623 г. И кажется, нет среди святых другого такого человека, чей образ был бы настолько искажён клеветой и наветами, как образ святого Иосафата Кунцевича.
⛪️ В 1867 г. святой Иосафат был провозглашён святым, став первым святым греко-католической Церкви. Его мощи, пережившие множество попыток уничтожения, ныне обрели покой под алтарём святого Василия Великого в соборе святого Петра в Риме. Источник: Католики. Святой Иосафат Кунцевич (сборник) [2004-2008, DOC, RUS]
Burn in, Православная Церковь Украины, получившая от Константинопольского Патриарха Томос об автокефалии, не находится в общении с кафедрой Святого Петра, т.ч. ваша ссылка здесь не в тему Унии (Греко-католической Церкви). Прошу вас отписаться от участия в моих темах, чтобы не создавать поводы для конфликтов.