[Digital Tutors] Introduction to Modeling for Games in 3ds Max (3ds Max 2014) [24.06.2013, ENG]

Страницы:  1
Ответить
 

Danil_Teplov

Top Seed 03* 160r

Стаж: 14 лет

Сообщений: 350

Danil_Teplov · 25-Июн-13 21:50 (11 лет 7 месяцев назад, ред. 25-Июн-13 22:29)

Introduction to Modeling for Games in 3ds Max
Дата выпуска: 24.06.2013
Производитель: Digital Tutors
Сайт производителя: www.DigitalTutors.com
Прямая ссылка на урок: Digital Tutors - Introduction to Modeling for Games in 3ds Max
Автор: Joshua Kinney
Продолжительность: 06:04:42
Тип раздаваемого материала: Видеоурок
Язык: Английский
Описание: Полностью подготавливаем 3D объект (радиоуправляемая машинка из курса по моделингу) к помещению в видео игру. Учимся как сделать из high poly модельки low poly версию, как правильно работать с UV-шками и т. д.
Использованный софт: 3ds Max 2014
Описание (Eng)
    In this series of 3ds Max tutorials we will get an introduction to the modeling pipeline for games. We'll start out by learning how to organize our high-poly model and begin separating its parts to create an exploded version of the model. This will help us during the modeling and baking phase of our project. From there we'll begin modeling the low polygon version of the RC car and discuss many of the key tools and techniques for game modeling. We'll discuss ways to reuse models from the high-polygon version and then use the Graphite Modeling tools to learn how the retopologize workflow works. Once we've finished modeling we'll begin unwrapping our low-polygon version and discuss how to properly pack our UVs to get the most out of our textures. To wrap the training course up, we'll learn how to bake maps that will give us the high-poly look we desire on our low-poly model. By the end of this tutorial, you will have a solid understanding of how to model for video games and you'll have all the skills you need to begin creating your own game models.
Содержание (Eng)
    Chapters
    01. Introduction and project overview
    02. Overview of the game modeling pipeline
    03. Organizing the high polygon version
    04. Exploding the high polygon model
    05. Modeling the low poly tire
    06. Reusing the high poly geometry
    07. Modeling the low poly wheel pivot
    08. Cleaning up the frame
    09. Modeling the spring connectors
    10. Modeling the spring
    11. Creating the spoiler
    12. Retopologizing the car shell
    13. Continuing the retopologizing process
    14. Blocking in the edge flow
    15. Filling in the gaps
    16. Working on the next hole
    17. Finishing the car shell
    18. Beginning the unwrap process
    19. Continuing the unwrapping process
    20. Unwrapping the frame
    21. Unwrapping the springs
    22. Unwrapping spring connectors
    23. Unwrapping the bumper, axle and tire
    24. Unwrapping the wheel
    25. Unwrapping the wheel pivot
    26. Combining the UVs
    27. Packing the UVs
    28. Continuing the packing process
    29. Checking the UVs
    30. Baking the normal map
    31. Finalizing the normal map
    32. Assembling the low polygon car
    33. Baking the ambient occlusion map
Файлы примеров: присутствуют
Формат видео: MP4
Видео: AVC / 1280x720 / 15 fps / 16:9 / Видео № 1 - 1219 Kbps, остальное - 1100 Kbps
Аудио: AAC / 32 kHz / 192 Kbps
Скриншоты
    Chapter 01 - Introduction and project overview

    Chapter 02 - Overview of the game modeling pipeline

    Chapter 03 - Organizing the high polygon version

    Chapter 04 - Exploding the high polygon model

    Chapter 05 - Modeling the low poly tire
Download
Rutracker.org не распространяет и не хранит электронные версии произведений, а лишь предоставляет доступ к создаваемому пользователями каталогу ссылок на торрент-файлы, которые содержат только списки хеш-сумм
Как скачивать? (для скачивания .torrent файлов необходима регистрация)
[Профиль]  [ЛС] 

Danil_Teplov

Top Seed 03* 160r

Стаж: 14 лет

Сообщений: 350

Danil_Teplov · 25-Июн-13 22:39 (спустя 48 мин., ред. 26-Июн-13 01:49)

Как сделать high poly модельку машинки в Максе:
Digital Tutors - Introduction to Modeling in 3ds Max 2014 (Joshua Kinney) [10.06.2013]
и в Майке:
Digital Tutors - Introduction to Modeling in Maya 2014 (Justin Marshall) [27.05.2013]
[Профиль]  [ЛС] 

Santuus

Стаж: 16 лет 3 месяца

Сообщений: 112

Santuus · 08-Июл-13 10:18 (спустя 12 дней)

Привет! А есть урок по работе с менеджером материалов в новом максе?
[Профиль]  [ЛС] 

countevteneirn

Стаж: 15 лет 8 месяцев

Сообщений: 34

countevteneirn · 05-Мар-14 21:17 (спустя 7 месяцев)

круть - кто то заслужил путевку в рай за такие раздачки
[Профиль]  [ЛС] 

Jivuki

Стаж: 14 лет 8 месяцев

Сообщений: 11


Jivuki · 16-Апр-14 11:59 (спустя 1 месяц 10 дней)

Joshua крутяк! Нравятся его уроки.
За раздачу спасибо!
[Профиль]  [ЛС] 

bormotograph

Стаж: 15 лет 1 месяц

Сообщений: 2


bormotograph · 05-Янв-15 00:36 (спустя 8 месяцев)

Суперполезная передача! Еще раз убедился в том, что у Digital Tutors, пожалуй, самые ясные, последовательные и логичные уроки! Спасибо большое!
[Профиль]  [ЛС] 

incoisb

Стаж: 13 лет 11 месяцев

Сообщений: 13


incoisb · 06-Авг-19 21:23 (спустя 4 года 7 месяцев)

одолжите немного скорости, кому не жалко :с
[Профиль]  [ЛС] 
 
Ответить
Loading...
Error