babaev.v.p · 31-Май-14 22:28(11 лет 3 месяца назад, ред. 01-Июн-14 13:05)
Led Zeppelin - Led Zeppelin II {Deluxe Edition} Жанр: Rock Носитель: WEB Год записи: 1969 Год издания: 2014 Издатель (лейбл): Atlantic Records / Warner Music Group Аудиокодек: FLAC 24dit 96kHz Тип рипа: tracks Продолжительность: 01:14:19 Треклист:
1. Whole Lotta Love 05:35
2. What Is And What Should Never Be 04:46
3. The Lemon Song 06:19
4. Thank You 04:49
5. Heartbreaker 04:14
6. Living Loving Maid [She's Just A Woman] 02:39
7. Ramble On 04:34
8. Moby Dick 04:21
9. Bring It On Home 04:20
10. Whole Lotta Love (Rough Mix With Vocal) 05:39
11. What Is And What Should Never Be (Rough Mix With Vocal) 04:34
12. Thank You (Backing Track) 04:21
13. Heartbreaker (Rough Mix With Vocal) 04:25
14. Living Loving Maid (She's Just A Woman) (Backing Track) 03:11
15. Ramble On (Rough Mix With Vocal) 04:45
16. Moby Dick (Backing Track) 01:38
17. La La (Intro/Outro Rough Mix) 04:08
Плеер показывает значительную разницу с японским изданием. а на слух, видимо, надо прислушиваться. а надо ли? размер в несколько раз больше, но что там можно услышать, даже при желании? стоит ли игра свечь? потому, наверное, HI-Res и не оправдали себя. не все же имеют аппаратуру за несколько десятков тысяч баксов. а на обычной HI-FI за 2-3 т. зелени ничего не слышно, по крайней мере значительных изменений в звуке.
... не имеет никакого отношения к оригинальному изданию, которое, судя по всему, скачано по купону из super deluxe edition.
1 Что Вы называете "оригинальным изданием" ???? Оригинал выходил в 1969 году
2 Никаких купонов, продаётся свободно, 3 мая и на ЧДтрекс обещано...
3 Я не использую компрессор для того чтобы убрать компрессию... chuhonka2010
Цитата:
Так лепим или шаманим??
Качаем и слушаем, не тормозим :lol:... да Серёга, и где третий???
А самодельный - как противопоставление официальному. Вы можете сколько угодно играться/шаманить в каких угодно пакетах, вытягивая какие угодно цифры на выходе, только результат не имеет никакого отношения к оригинальному изданию, которое, судя по всему, скачано по купону из super deluxe edition.
Официальное издание с компрессией тоже не есть оригинальный звук с мастер ленты.
64118911Плеер показывает значительную разницу с японским изданием. а на слух, видимо, надо прислушиваться. а надо ли? размер в несколько раз больше, но что там можно услышать, даже при желании? стоит ли игра свечь? потому, наверное, HI-Res и не оправдали себя. не все же имеют аппаратуру за несколько десятков тысяч баксов. а на обычной HI-FI за 2-3 т. зелени ничего не слышно, по крайней мере значительных изменений в звуке.
да не переживай. ))) твоя аппаратура отличается от хулиярдбаксовой тем, что ее параметры лучше на сотые доли процента, чего уже никто в реале не услышит. а все, кто пишет, что слышит разницу, они сначала смотрят на плейер какой формат играет, а уже только потом понимают и кивают головой типа да, заебись звучит.
Наконец-то вернулся после странствий и удалось послушать.
В общем понравилось, и наверно лучший вариант слышанный мною, но почему-то ожидал большего после длительного ожидания. Линии баса стали четче, образ ИМХО стабильней, голос выдвинулся немного вперед - где вроде он и должен быть. Но не ожидал, что компрессия будет меня так напрягать.. И на отдельных траках странное зерно в высоких - впрочем теперь я его слышу на многих живых концертах.. Хотя все равно слушать легче, чем оригиналы -что через ламповый, что через транзисторный трак. Пытался прыгать с SHM релизов и обратно- этот слушается лучше...
Все ИМХО.
Слушаю в Foobar2000: LZ II, 'Whole Lotta Love' - сразу после соло уровень начинает сильно гулять (по низам) то вверх, то вниз. Из-за компрессии, наверное... Это у меня так только или у всех? Отпишитесь, плииз...
pazza999 Компрессии нет. Повышена громкость, по сравнению с первопрессом, но не критично. Срезали несколько пиков, отчего динамический диапазон показывает меньшее значение. Бас гитара изначально записана с перегрузом. Тогда так было модно.
By MARC MYERS
Updated May 30, 2014 1:04 a.m. ET
In late 1968, Led Zeppelin began pioneering a heavier, more metallic-sounding form of rock geared for FM radio's new album-oriented stereo format. By combining a slashing electric guitar and wailing vocals with a rhythmic bass and locomotive drums, the band quickly became the darlings of better stereo systems and large indoor arenas—and inspired several generations of metal-driven rockers. When "Whole Lotta Love" was released in October 1969, it appeared first on "Led Zeppelin II," the band's second album, and then as a single weeks later—with a shorter edit for AM radio. While the single reached No. 4 on Billboard's pop chart, the album shot to No. 1 in November, and a three-month battle with the Beatles' "Abbey Road" for the top spot ensued. With the reissue of Led Zeppelin's first three albums on Tuesday by Atlantic Records, guitarist Jimmy Page, 70, recording engineer George Chkiantz, 70, and final-mix engineer Eddie Kramer, 71, reflected on how the famed guitar riff evolved, why the voice of lead vocalist Robert Plant pre-echoes on the recording and how a 1985 lawsuit by blues artist Willie Dixon resulted in a co-songwriter credit for "Whole Lotta Love." (Mr. Plant, who opposes a reunion tour, and bassist John Paul Jones declined to be interviewed.) Edited from conversations. Jimmy Page: I came up with the guitar riff for "Whole Lotta Love" in the summer of '68, on my houseboat along the Thames in Pangbourne, England. I suppose my early love for big intros by rockabilly guitarists was an inspiration, but as soon as I developed the riff, I knew it was strong enough to drive the entire song, not just open it. When I played the riff for the band in my living room several weeks later during rehearsals for our first album, the excitement was immediate and collective. We felt the riff was addictive, like a forbidden thing. By January 1969, we had cracked America wide open with the release of our first album and our first U.S. tour. I had this avant-garde master plan for "Whole Lotta Love" and could hear the construction coming together in my head. From the start, I didn't want "Whole Lotta Love"—or any of our songs—to be a single. I had been a session musician since the early 1960s, as had [bassist] John Paul Jones. We had recorded on hundreds of singles and hated the abbreviated, canned format. I also knew that stereo FM radio was emerging in America for albums and I wanted to develop our songs emotionally, beyond just lengthy solos. Atlantic got it, but in truth, there was little risk on their end. John Paul and I knew our way around a recording studio. More important, I wanted to expand our approach to keep our album from being chopped up for AM radio. To make sure that didn't happen, I produced "Whole Lotta Love"—and the entire second album—as an un-editable expression, a work that had to be aired on stereo FM to make sense. During the band's rehearsals in early '69, "Whole Lotta Love" sounded strong enough to open our second album, so I wanted to record it first. In April, we went into London's Olympic Studios and cut "Whole Lotta Love" with engineer George Chkiantz, who had recorded Jimi Hendrix there. George Chkiantz: There were two studios at Olympic—one large and one small. Management had installed our 16-track recorder in the small one with hopes of luring rock bands in there and away from the larger 60-by-40-foot space with 28-foor ceilings, where we recorded mostly classical works and film scores. But Jimmy [Page] chose the larger one—even though it only had an 8-track recorder. He wanted the extra space so the drums could be miked properly for stereo. I was a relative novice then, and what Jimmy wanted was a stretch given Olympic's traditional way of miking drums. So I invented a new way. I didn't mike the snare, since that would have reduced the size and space of the drum sound. Instead, I used a stereo mike on an 8-foot boom above the drums along with two distant side mikes, to give the tom-toms edge, and a huge AKG D30 mike positioned about two feet from the bass drum. Jimmy knew that high-end mikes didn't have to be up against an instrument to maximize the sound. Mr. Page: For the song to work as this panoramic audio experience, I needed Bonzo [drummer John Bonham] to really stand out, so that every stick stroke sounded clear and you could really feel them. If the drums were recorded just right, we could lay in everything else. Mr. Chkiantz: To make the drums sound impressive, I placed them on a platform about 1½ feet off the floor. The floor at Olympic was made of wood, not cement, which meant I needed to keep any drum movement from transmitting rumble across the wood floor to other mikes. When we began taping, Robert sang in the studio but eventually he moved to the vocal booth to better isolate his voice. At one point, Jimmy began fooling around with a theremin [an electronic instrument] that he brought along to the studio, and we worked it in when the song shifted into a weird, free form. Mr. Page: The theremin's eerie sound begged for more experimentation. To get my guitar to sound surreal, I detuned it and pulled on the strings for a far-out effect. I was playing a Sunburst 1958 Les Paul Standard guitar I had bought from [James Gang guitarist] Joe Walsh in San Francisco when we were out there on tour. The Standard had this tonal versatility, allowing me to get a blistering high pitch. Robert's vocal was just as extreme. He kept gaining confidence during the session and gave it everything he had. His vocals, like my solos, were about performance. He was pushing to see what he could get out of his voice. We were performing for each other, almost competitively. When we toured the U.S. again in May and June, we took the rough-mix tapes along with us in a large trunk. In Los Angeles, we'd work at studios like Mirror, Mystic and A&M to overdub material, and in New York we worked at Mayfair, Groove and Juggy studios. Today, digital files are emailed all over the place, but back then you had to take your tapes if you wanted to work on the road. When we were ready to mix all the songs for the album, I wanted Eddie Kramer to do it. Eddie had engineered several of the album's songs from scratch in London, and he had worked with us in the American studios. He also had engineered Jimi Hendrix's albums. But by the summer Eddie had relocated to the States, so when we were in New York in August, we called him. "Whole Lotta Love" was all there on tape, but it needed a big, polished sound for the album. Eddie Kramer: The first time I heard "Whole Lotta Love" was in August '69, when Jimmy and I started working on the album's final mix at New York's A&R Sound. Jimmy and I had first met in 1964, when he was playing on the Kinks' first album ["Kinks"] at Pye Studios and I was the assistant engineer. I also had heard Led Zeppelin early on in '68, when John Paul Jones had played me an acetate of Led Zeppelin's first album, before it was released. I was blown away—it sounded so hard and heavy. In New York, the recording console at A&R was fairly primitive. It had only 12 channels with old-fashioned rotary dials to control track levels instead of sliding faders and there were just two pan pots [control knobs] to send the sound from left to right channels. But as Jimmy and I listened to the mix, something unexpected came up. At the point where the song breaks and Robert slowly wails, "Way down inside…wo-man…you need…love," Jimmy and I heard this faint voice singing the lyric before Robert did on the master vocal track. Apparently Robert had done two different vocals, recording them on two different tracks. Even when I turned the volume down all the way on the track we didn't want, his powerful voice was bleeding through the console and onto the master. Some people today still think the faint voice was a pre-echo that we added on purpose for effect. It wasn't—it was an accident. Once Jimmy and I realized we had to live with it on the master, I looked at Jimmy, he looked at me and we both reached for the reverb knob at the same time and cracked up laughing. Our instincts were the same—to douse the faint, intruding voice in reverb so it sounded part of the master plan. Mr. Page: I hadn't heard anything like that before and loved it. I was always looking for things like that when I recorded. That's the beauty of old recording equipment. Robert's faraway voice sounded otherworldly, like a spirit anticipating the vocal he was about to deliver. Mr. Kramer: By adding reverb, we made his faint voice more dynamic, and it became part of rock history. I also used the pan pots on Jimmy's guitar solo to fling it from side to side, so it would move from one speaker to another. I loved the sonic imagery and I like to think of my mixes as stereophonic paintings. On the break after the first chorus, where the song gets quiet and we hear Bonzo's cymbals and percussion and Jimmy's distortion, Jimmy and I went nuts on the knobs. We had eight dials controlling the levels on eight individual tracks, so we rehearsed the choreography of what we were going to do to create the far-out sounds. Then we did it and printed the result onto the master stereo reel. Because Jimmy was a studio brat, he really understood how we could push the limits. When you have limitations in the studio, you go for it and stretch your imagination. Mr. Page: Some people have said "Whole Lotta Love" was based on Willie Dixon's "You Need Love" [recorded by Muddy Waters] and the Small Faces' "You Need Loving." My riff—the basis for the entire song—sounds nothing like either of them. Robert had referenced the Dixon lyrics because with my riff, they felt right. This eventually forced us to give Dixon a co-credit on our song. But if you take Robert's vocal out, there's no musical reference to either song. When we were done, "Whole Lotta Love" ran 5:33, which at the time was too long to edit for a single. So Atlantic released the album version as a single, which was great. But soon after, Atlantic cut the single down to 3:12 to satisfy AM radio. Weeks before its release, they sent me an acetate of the edit. I played it once, hated it and never listened to the short version again.
Кстати, там упоминается, что записывали не 16-, а на 8-трак.
Компрессии нет. Повышена громкость, по сравнению с первопрессом, но не критично. Срезали несколько пиков, отчего динамический диапазон показывает меньшее значение. Бас гитара изначально записана с перегрузом. Тогда так было модно.
Компрессия, к сожалению, на всех трех альбомах есть. Для III я выложил подробное сравнение с трансфером 80х годов, Japan 2nd Pressing 20P2-2025 http://rutr.life/forum/viewtopic.php?p=64142059#64142059. Но мне не понравилось совсем другое. Один из моих самых любимых альбомов группы, Led Zeppelin II мне всегда нравился именно за очень мощный драйв, и слушался всегда на одном дыхании. Сколько помню с любого места хотелось альбом дослушать до конца. Новый мастеринг меня совсем разочаровал - драйв совсем исчез, включаешь любую песню, слушаешь всего пасру секунд и хочется переключить на следующую. Так я этот "новодел" и не смог ни разу прослушать полностью. О причинах уже многие писали, и о задранных верхах, и о каше по низам, поэтому не хочется повторяться. Для тех, кто любит фирменный драйвовый саунд группы, могу сразу написать, что слушать этот мастеринг - потерянное время, интерес представляют только бонусы. Релизеру, в любом случае, спасибо
Компрессии нет. Повышена громкость, по сравнению с первопрессом, но не критично. Срезали несколько пиков, отчего динамический диапазон показывает меньшее значение. Бас гитара изначально записана с перегрузом. Тогда так было модно.
Компрессия, к сожалению, на всех трех альбомах есть. Для III я выложил подробное сравнение с трансфером 80х годов, Japan 2nd Pressing 20P2-2025 http://rutr.life/forum/viewtopic.php?p=64142059#64142059. Но мне не понравилось совсем другое. Один из моих самых любимых альбомов группы, Led Zeppelin II мне всегда нравился именно за очень мощный драйв, и слушался всегда на одном дыхании. Сколько помню с любого места хотелось альбом дослушать до конца. Новый мастеринг меня совсем разочаровал - драйв совсем исчез, включаешь любую песню, слушаешь всего пасру секунд и хочется переключить на следующую. Так я этот "новодел" и не смог ни разу прослушать полностью. О причинах уже многие писали, и о задранных верхах, и о каше по низам, поэтому не хочется повторяться. Для тех, кто любит фирменный драйвовый саунд группы, могу сразу написать, что слушать этот мастеринг - потерянное время, интерес представляют только бонусы. Релизеру, в любом случае, спасибо
Полностью согласен. Драйва нет. И еще - цельности нет. Блюз (тем более - тяжелый) должен звучать единым куском. Ничего не должно ни СЛИШКОМ задираться, ни СЛИШКОМ уходить в глухомань! Тихие места (как и громкие) должны звучать драйвово, например, - нижняя гит. акустика в 'Bring It On Home', которая здесь - полная лажа!
Я бы не стал уж так категорично обо всех "новоделах". Местами они все же звучат неплохо. Особенно LZI. (Если, конечно, не сравнивать их с флат-трансферами и оригиналами.) Самый лажовый ремастер, по-моему, - LZIII. Но его предшественник 1993, по-моему, не лучше.
Я бы не стал уж так категорично обо всех "новоделах". Местами они все же звучат неплохо. Особенно LZI. (Если, конечно, не сравнивать их с флат-трансферами и оригиналами.) Самый лажовый ремастер, по-моему, - LZIII. Но его предшественник 1993, по-моему, не лучше.
Поведайте ув.Мастера мне несведущему, какой же тогда вариант ЛЗ надо иметь и слушать ,чтобы не было мучительно за бесцельно...Кроме физносителей и кражи мастер-ленты?