|
жзийк
 Стаж: 16 лет 5 месяцев Сообщений: 30
|
жзийк ·
23-Окт-13 23:48
(11 лет 11 месяцев назад)
уря наконец то её выложили на трекер кстати люди не забывайте что на вкус и цвет все фломастеры разные =)
кстати кто то говорил что графон плохой поспорю на мой взгляд графон очень даже приятны также хочется всем порицателям этой игры и вообьще подобного ретро попробовать сделать хоть что то подобное раз уж это так просто ... или же вам влом учиться пиксель арту программированию и выдумывать то что будет наполнять мир вашей игры с уважением Кы...
(сорьки за моя руская языза)
=)
|
|
openlex
Стаж: 15 лет 8 месяцев Сообщений: 12
|
openlex ·
05-Ноя-13 22:29
(спустя 12 дней)
ахаха  Этот чувак либо троллит, либо дурачок. Он утверждает, что инди это жанр. Мне кажется, он понимает, что инди всего лишь сокращение от independent, что значит независимый, просто стебёт парень. А если нет, то надеюсь хоть википедией то он сможет воспользоваться. Забавно, если школота начнёт называть термином инди любые платформеры с плохой графикой.
|
|
dsa69-2
Стаж: 17 лет 2 месяца Сообщений: 3039
|
dsa69-2 ·
06-Ноя-13 07:50
(спустя 9 часов, ред. 06-Ноя-13 07:50)
openlex писал(а):
61592986Забавно, если школота начнёт называть термином инди любые платформеры с плохой графикой.
Уже начала. На рутрекре (и в рунете) - "инди" - это типо жанр, а не способ распространения. Основная мотивация: "их же пускают в сторы!"
Nougami писал(а):
61315928И как я уже говорил есть инди по графике обгоняющие коды, батлфилды, крайзисы и прочие модные игры.
Надо не объяснять, а давать ссылку на .kkrieger https://rutr.life/forum/viewtopic.php?t=284076 и пусть после этого попробуют привести сопоставимый по весу\качеству графики коммерческий\крупностудийный продукт. )
|
|
ser_vas_90
  Стаж: 16 лет 5 месяцев Сообщений: 750
|
ser_vas_90 ·
01-Дек-13 21:10
(спустя 25 дней)
Жаль она по сети не может работать, прикольно было бы в коопе поиграть с товарищами.
|
|
Nikitoriusminsk
 Стаж: 12 лет 1 месяц Сообщений: 6
|
Nikitoriusminsk ·
10-Янв-14 15:32
(спустя 1 месяц 8 дней)
А обновление до Tormenter версии будет?
|
|
Valdek2013
 Стаж: 14 лет 11 месяцев Сообщений: 13
|
Valdek2013 ·
10-Янв-14 19:16
(спустя 3 часа)
Инди игры наоборот развивают игровую индустрию, являясь отличным полигоном для творческой мысли независимых разработчиков. Именно они питают и вдохновляют ведущих лидеров рынка свежими идеями в создании культовых шедевров. А тех кто считает, что за графикой будущее.. отправлю-ка я... поиграть в Dwarf Fortress. И пускай потом расскажут, в какой игре реализовано хотя бы 10% от тех возможностей, которые предоставляет сей шедевр. =)
|
|
Prime86rus
Стаж: 13 лет 5 месяцев Сообщений: 2
|
Prime86rus ·
18-Янв-14 10:28
(спустя 7 дней)
Shatunman писал(а):
61286126nougami Всегда игры делились на рпг,шутеры,стратегии,платформеры,казуалки.И тут ниоткуда вылезли инди с претензией на элитность.Это прежде всего игра для развлечения.Один из параметров оценки игры-ее графика.
А такой подход что раз сюжет есть значит графика не нужна ,приводит к деградации игростроя.
Зачем разработчикам напрягаться-главное придумать воспаленным мозгом замысловатый сюжет и механику.
На коленке склепать и все.
Вот тебе инди.
Никакого прогресса в графических технологиях и физике ,ии тогда не будет.
И хороший сюжет и в шутере можно сделать.Пример сталкер,прей.Или экшен фаренгейт.
Вы не знаете о чем говорите. Инди - не есть отдельный жанр, это отдельный ТИП игр. Все инди игры тоже можно разделить по определенным жанрам. И в инди графика не главное, по аналогии с кинематографом - есть такой тип фильмов как авторское кино. Его никто не оценивает по количеству спецэффектов, кинокритики смотрят на сюжет и на то как этот сюжет подан, в общем киноискусство в чистом виде. И массовую публику не просят любить такие фильмы. Так и здесь - никто не просит вас любить инди-игры и чтобы любить их - нужно понимать ИДЕЮ инди-игр. Инди-игры - это игровое искусство в чистом виде, выражение мыслей автора или просто, то что автор смог и захотел сделать. Вот и все, здесь не претензии на популярность или на загребание бабла. А насчет прогресса в графике - разве развитие инди как то влияет на развитие графики в классических играх? Разве после выхода Майнкрафта, графика в Крайзисе стала хуже? Повторюсь, вы не знаете о чем говорите.
|
|
yanselot
Стаж: 14 лет 8 месяцев Сообщений: 24
|
yanselot ·
25-Янв-14 08:47
(спустя 6 дней, ред. 25-Янв-14 08:47)
Valdek2013 писал(а):
62476063Инди игры наоборот развивают игровую индустрию, являясь отличным полигоном для творческой мысли независимых разработчиков. Именно они питают и вдохновляют ведущих лидеров рынка свежими идеями в создании культовых шедевров. А тех кто считает, что за графикой будущее.. отправлю-ка я... поиграть в Dwarf Fortress. И пускай потом расскажут, в какой игре реализовано хотя бы 10% от тех возможностей, которые предоставляет сей шедевр. =)
Valdek, спасибо вы отлично подобрали слова. Инди игры это отличная платформа для реализации творческой мысли, со своей механикой и правилами. Когда есть вдохновение и рождается идея, ее нужно развивать и реализовывать как можно быстрее. В такой среде разработки- трата времени на создание крутой 3d графики идет в ущерб геймплею и грозит заморозкой проекта на стадии альфа/бета версии. (как например FortZombie)
К сожалению, школота при оценке игры мыслит одним "пикселем" мозга, опираясь к примеру на качество картинки. Нельзя винить людей в ограниченности их мышления, ущербные люди тоже имеют право голоса, и их приятно тролить.
Для тех кого интересует- небольшой списочек:
Risk of Rain
Rogue Legacy
Faster Than Light
Organ Trail Director's Cut
Sword of the Stars: The Pit
SWOOOORDS! - до 4х игроков на геймпадах
и уже упомянутая Dwarf Fortress.
Если знаете интересные игры, доведенные до полной версии, пожалуйста напишите. Терарию, майнкрафт, зомбойд писать не надо =)
|
|
dsa69-2
Стаж: 17 лет 2 месяца Сообщений: 3039
|
dsa69-2 ·
25-Янв-14 09:48
(спустя 1 час 1 мин.)
yanselot писал(а):
62678410Sword of the Stars: The Pit
Вот это надо заменить на что-нибудь типа ADOM или десктоп денжен, так как "меч звезд" весьма посредственный рогалик.
yanselot писал(а):
62678410Если знаете интересные игры, доведенные до полной версии, пожалуйста напишите.
В википедию!
|
|
gray233443876
Стаж: 15 лет 7 месяцев Сообщений: 10
|
gray233443876 ·
09-Мар-14 21:56
(спустя 1 месяц 15 дней)
сначала когда запустил думал лажа, оказалось норм игра, сегодня с утра до вечера сидел. Но пройти так и не удается. Доходил максимум до 25 этажа. Золота набирал максимум гдето 1300. Думаю что дело в везении, точнее нужно чтобы нормальное оружие выпало. а оно выпадает редко. Еще непонял что делать с мужиком который рядом с телефонной будкой. Описания предметов также в интырнете не нашел. Непонятно для чего нужен рюкзак с черепом.
|
|
kuraga_
Стаж: 14 лет Сообщений: 2
|
kuraga_ ·
02-Апр-14 23:29
(спустя 24 дня)
недавно с друзьями до 17-го этажа дошел..довольно неплохо...напомнило исаака
|
|
Bavshvi
 Стаж: 16 лет 10 месяцев Сообщений: 7
|
Bavshvi ·
08-Май-14 18:40
(спустя 1 месяц 5 дней)
Действительно, сначала кажется простой и скучной, но чем дальше, тем больше интересных ситуаций и приколов встречаешь. Играйте обязательно в компании. Уважение и почет разработчикам.
|
|
radioin_head
 Стаж: 13 лет 7 месяцев Сообщений: 12
|
radioin_head ·
20-Июн-14 15:04
(спустя 1 месяц 11 дней, ред. 20-Июн-14 15:04)
Shatunman писал(а):
61286126nougami Всегда игры делились на рпг,шутеры,стратегии,платформеры,казуалки.И тут ниоткуда вылезли инди с претензией на элитность.Это прежде всего игра для развлечения.Один из параметров оценки игры-ее графика.
А такой подход что раз сюжет есть значит графика не нужна ,приводит к деградации игростроя.
Зачем разработчикам напрягаться-главное придумать воспаленным мозгом замысловатый сюжет и механику.
На коленке склепать и все.
Вот тебе инди.
Никакого прогресса в графических технологиях и физике ,ии тогда не будет.
И хороший сюжет и в шутере можно сделать.Пример сталкер,прей.Или экшен фаренгейт.
У вас немного нарушена причинно-следственная связь. Графика - лишь инструмент для передачи и реализации более глубоких вещей. Допустим, как вы пометили: замысловатый сюжет и механика, я бы добавил еще атмосферу и динамику. Взгляните на FTL, например. Графика в данном случае лишь испортила бы общую атмосферу игры, а она там приближена к идеалу. Или, например, Braid. Если можно достичь всех, перечисленных выше, вещей без огромных затрат на графику, то возникает вполне логичный вопрос: зачем тогда эти затраты?
А вот корпорации действуют наоборот... Зная общую тенденцию рынка и приоритетов школьников, они понимают, что, вложив в графику, у них больше шансов окупить свой проект. Это как с фильмами М. Бэя - большие трансформеры, огромные взрывы, сюжет для имбецилов... результат -- огромные сборы.
Я бы предпочел малобюджетное, но грамотное кино, тупым, но эффектным роботам-инопланетянам. Что действительно в данном случае развивает кинематограф и игровую индустрию, додумывайте сами...
Вспомните про обертку от конфетки и саму конфетку: что определяет ее ценность, и что на самом деле развивает кондитерский рынок?
|
|
gray233443876
Стаж: 15 лет 7 месяцев Сообщений: 10
|
gray233443876 ·
21-Окт-14 16:33
(спустя 4 месяца 1 день)
наконец-то я прошел ее. спустя пол года. оказывается мужик в телефоной будке может дать бластер. ему надо кидать предметы, он их берет в обмен. но не все, а те, которые ему понравятся. а рюкзак с черепом - это бомба, по ней надо мечом ударить и у нее загорится фитиль. черепа - это магия, у них у всех разное предназначение. некоторые превращают большого врага в безобидного, некоторые разводят скелетов ит.д.
кстати, описания в интернете не нашел, все из личного опыта.
|
|
Gary Golden
 Стаж: 10 лет 10 месяцев Сообщений: 61
|
Gary Golden ·
09-Авг-15 19:34
(спустя 9 месяцев)
yanselot писал(а):
62678410
Valdek2013 писал(а):
62476063Инди игры наоборот развивают игровую индустрию, являясь отличным полигоном для творческой мысли независимых разработчиков. Именно они питают и вдохновляют ведущих лидеров рынка свежими идеями в создании культовых шедевров. А тех кто считает, что за графикой будущее.. отправлю-ка я... поиграть в Dwarf Fortress. И пускай потом расскажут, в какой игре реализовано хотя бы 10% от тех возможностей, которые предоставляет сей шедевр. =)
Valdek, спасибо вы отлично подобрали слова. Инди игры это отличная платформа для реализации творческой мысли, со своей механикой и правилами. Когда есть вдохновение и рождается идея, ее нужно развивать и реализовывать как можно быстрее. В такой среде разработки- трата времени на создание крутой 3d графики идет в ущерб геймплею и грозит заморозкой проекта на стадии альфа/бета версии. (как например FortZombie)
К сожалению, школота при оценке игры мыслит одним "пикселем" мозга, опираясь к примеру на качество картинки. Нельзя винить людей в ограниченности их мышления, ущербные люди тоже имеют право голоса, и их приятно тролить.
Для тех кого интересует- небольшой списочек:
Risk of Rain
Rogue Legacy
Faster Than Light
Organ Trail Director's Cut
Sword of the Stars: The Pit
SWOOOORDS! - до 4х игроков на геймпадах
и уже упомянутая Dwarf Fortress.
Если знаете интересные игры, доведенные до полной версии, пожалуйста напишите. Терарию, майнкрафт, зомбойд писать не надо =)
В последнее время балуюсь играми Rim World и Prison Architect еще иногда запускаю OTTD, Corporate Lifestyle Simulator и Desktop Dungeons (настольные подземелья это просто ШЕДЕВРАЛЬНО!!!). Надеюсь, актуальный для Вас перечень. 
Ответил бы раньше, но увы не было возможности восстановить пароль к старому аккаунту.
|
|
intellect
Стаж: 20 лет 11 месяцев Сообщений: 69326
|
intellect ·
09-Апр-18 23:13
(спустя 2 года 8 месяцев)
скрытый текст
Ученик_77 писал(а):
60864348Размер: 226.1 MB | Зарегистрирован: 4 года 6 месяцев | .torrent скачан: 5,291 раз
Сиды: 5
226.1 MB · 1F746A5D06AB7C8729D241C877F9EC0D254572A0
./Legend of Dungeon_[RG Games]=Rutracker 226.07 MB
setup-1.bin 225.65 MB 236611629
setup.exe 434.33 KB 444759
☐ Особенности Релиза
☐ Релиз группы RG Games
☐
changelog
Change Log Version Zombie 0.82 fixed some minor bugs and visual issues Version Zombie 0.8 Fixed some textures in a secret place
Fixed an inventory graphical error with hats
Fixed a Monster multiplication bug after you get the treasure. Version Zombie 0.7 Unlocking a class or returning with the treasure now disables the Tavern stairs to avoid a ton of bugs.
Made the game harder when you try to collect a class and proceed further into the dungeon instead of returning.
Fixed Boss Spawns not continuing after the first batch Version Zombie 0.6 Fixed a bug with Pets and Wylds Tome of Vines causing pets to be perma stuck
Fixed a bug with bullets hitting items on the ground
Fixed some minor aggro bugs Version Zombie 0.5 Bathrooms de-level you properly
Fixed a bug where you could manage to drop your highfive and punch
Made Tavern people untameable, harder to kill.
Fixed pets coming out of the door before you.
Fixed saving monster gold (chickens wont shower you with gold every time you load now)
Updated the Steamworks end of things, should be better all around
Added Steam achievements on Linux 64bit
Fixed boss achievements on steam, there are 13 bosses now  Version Zombie 0.4 Fixed Inventory saving and loading for classes
Fixed Blob Duplication save bug
Fixed pets hesitating to cross bridges and deciding to jump into lava instead.
Made the Lich and other bosses start summoning as soon as they see you instead of giving you time to kill them >:)
Fixed stuff aggroing you even if you're being properly sneaky just becuase something somewhere else hurt them. But also made things come after you if you are making noise while being sneaky. Yes, this is mildly cryptic, sorry. Version Zombie 0.3 Fixed a pet saving\loading bug Version Zombie 0.2 Fixed Wolf dens attacking tame wolfs etc.
Increased the likelyhood of cool rooms with stuff instead of dead ends. Version Zombie 0.1 Fixed pets being hurt in doorways
Fixed dieing after returning to the tavern giving you a different end message
Fixed a secret achievement
Nerfed the tiny blob attack area
Fixed saving and reloading dead players
Fixed the Bard double unlock
Brick M. Stonewood now hidden in the dungeon to unlock Version Wraith 0.6 Fixed what spawns after you save a class
Fixed a mistake in the menu (meant to say Direct Mode, not Extended Mode) Version Wraith 0.5 Added a Secret, check back on 1/22/2015
Fixed some menu navigation stuff
Fixed On screen keyboard bugs
Fixed Resuming from a Seed Dungeon
Fixed Inventory index order when dropping items Version Wraith 0.4 Fixed Class doubling on unlock, Actually overhauled how unlocking works, its much better now.
Added unlock sound and text notifications
Fixed Unlock endgame bug
Fixed Pets going up stairs
Fixed boss coins spewing from doorways a few rooms later bug Version Wraith 0.3 Added Finale music!
Added Class stat descriptions
Added a new super rare pet/monster
Fixed a ??? unlock bug
Fixed a major Steam Achievements/Stats bug
Nerfed the Knight
Adjusted the Bard
Upgraded VR mode to OVR 0.4.4 will run in extended mode without the shortcut, but still works better with it.
Added some stuff to make VR mode better
fixed some input bugs with the menu arrow keys Version Wraith 0.2 Changed VR mode to Direct only. Launch from the shortcut for it to work.
that means it will be windows only until the Oculus SDK changes so I can fix it.
Added Arrow and Enter key controls to the menu (so you can navigate in VR even if the controler isn't working)
Fixed HUD size
Fixed player unlock bug (i think? its hard to reproduce)
Fixed Only one unlock win state at a time bug (now more than one class can be unlocked at once if you'd like.
Fixed infinate loading after save bug Legend of Dungeon: Legend Heroes
Version Wraith! (0.1) Added Unlockable Player Classes
Knight
Doctor
Hunter
Necromancer
Ninja
Wizard
Bard
Cowboy
???
New Title Screen
More Random Music! (Finale Music is coming soon)
Major changes to how items\rooms spawn
Added a handful of new weapons!
Added Oculus Rift mode! Version 0.4 Fixed the monsters stuck in doors bug
Reset in the menu will now clear the current save Version 0.3 Mac Fullscreen issues fixed
Dinoman now employable
Fixed non-tameable monsters
Modified NPCs so pets wont attack them till they are hostile
Made some changes to how steam acheivements and stats store
Potions name properly on pickup
fixed it so Potion colors are the same after loading Version 0.2 fixes... Version Vampire 0.1 Added Pets!
Chickens & Rooster
Cat
Bear
Wolf
Dinoman, Garoof, and Terry can now follow you
New Item get notification
Added Giant Blob
Added Giant Blood Blob
Blobs now split into Tiny Blobs
Added Snakeman
Added Goblin King
Added Pharoah
Added Satyr
Added Beholder
Added Polyp
Added Snake Summoning Book
Added pet\highfive item next to punch
Gave Pet and Punch icons
Added Lost Kittens (non pickupable pets to rescue at your own risk)
Added a loading screen
Dungeon now loads only when you press resume, saves only delete on resume
Kittens now have more colors!
Terry the dwarf now gives tips
Revised Dungeon Textures
Fixed a bunch of things in saves
Added default xbox 360 controller support while leaving custom controls in place. (for proper full controler support!) ==================================================================== Version Unicorn
-0.91 Extra Awesome RC
Added new content to make your decend more fun to look at.
Fixed the Shop, finally figured out why it tested ok, but didn't work in the real game.
-0.9 OK, This is the ONE
fixed the startup logo when loading saves
fixed Mac controlers
-0.8 STAHP
fixed everything.
running out of numbers.
please stop.
-0.7 MORE BUGFIX
fixed gold dupe on save bug
fixed reaper dupe on save bug
fixed monster inventory save
fixed onscreen keyboard joystick invert
-0.6 Bugfixes
fixed crate monsters save error
fixed the shop double item error
fixed a random item spawn duplicate error
-0.5 Bugfixes
fixed seed saves
properly saves out items dropped in dungeon
fixed a major hotkey item reset bug
-0.4 Bugfixes
Modified some of the moving stairs to not trap you.
Made it so you can actually win and it will record your score >_>
Fixed an error that was causing monsters to suicide in lava again 
-0.3 Bugfixes
fixed saving powderkegs and a few other items
locked saving of files to english on forien linux systems -0.2 Bugfixes
removed some debug code that was messing things up ._. Added Exit Save and Resume!
exiting the game will save your current progress. Reset will start the game over.
Added Highscore access to the Options menu
Added Achievements to the Steam version!
Moved Mode switching to the main menu
Fixed some secret things Version Tormenter 1.1 Fixed the Devil, his kill text incorectly labeled him as a Minotaur :\
Fixed rare controller setup bug Version Tormenter Revised Menu
Added Holiday Stuff!
Added a help screen
Added game modes: Impossible, Seed, and Daily Dungeon
Added Dungeon Tiles
Added Inventory Hotkeys
Door use now gradually colors doors
Added Enable\Disable 60fps Target framerate
Fixed the Book of the Devil summon bug
Improved switch hitbox (so its easier to hit with most weapons)
Fixed monsters from the previous room making aggro noises
Moved the first step for downward stairs
Fixed a handful of colliders Version Skeleton Fixed a Secret thing
Fixed the Vampire not re-aggroing after bats
Added Minotaur's rare item
Added The Devil's rare item
Added Shotgun
Added Sickle
Added Katana
Added tons of new sound effects
Made light potions more awesome
Doors now tint if you have been through them once.
AI is now aware of Lava! (finally!)
Made some tiles not spawn at the ends of rooms (like the lava bridge)
Blacksmith Upgrades suck less
Moved version name into the options menu Version Beta Robot Fixed 4 Controllers bug!!! All 4 controller d-pads work all the time now 
Fixed The Traveler... he is no longer afraid of some things?
Fixed Vampire death time, he'll pop as soon as all his bats are dead now
Fixed door spawning monsters (less bats and snakes)
Fixed a rare multiplayer fall off the map bug we found at PAX Prime
Fixed Player Ghost skull disappearing on inventory button press
Fixed coin sound getting too loud
Moving blocks now lower volume with distance
Books now have unique names per run (like potions)
Set a target framerate of 60fps, to stop some PC's from trying to render at a billion fps and burning out their processor.
Improved Shadow of flying enemies (so its easier to see where they are)
Moved Ghost attack box back a bit
Added full charge swing effect
Floor switches now light up Michael Jackson style, instead of moving.
Colorized Stat readout
Revived players now come back with 5hp
Potion effects now link to stat colors (now with rainbow barf!)
Monsters now like favorite things more then attacking you
lined up monster attack animation to damage better
Made spraypaint a little more common
Players who return with the treasure get +1k gold
Did some balancing
Started adding some new sound effects Version Beta Potion Made The Blacksmith actually work again... >_> sorry about that
Blacksmith is now only 25g so... thats awesome.
Gambler is now worth it? Gold returned is always more then 50g... instead of nothing, you get a random crate (may contain monsters)
You can now get coins that fall under the Gambler
Stuff that drops from Gambler crates now stays in the room if you leave and come back.
The Traveler now attacks if you hit him.
Fixed the red secret doors.
Fixed Secret doors getting stuck... again.
Fixed the low ceiling big tile bounding boxes.
Fixed a spelling error.
Firesword fire doesn't spread now.
Fire no longer burns out if the game is paused.
Fire spreads slightly slower.
Did some optimization that should speed the game up a little. Version Beta Orc Doors you enter from will be lit from the back until you leave the room.
Improved Item response time (should be instant on release of attack!)
Improved the way player and item light stats work
Blacksmith now costs 100 gold
Gave the Traveler proper text
Items glow a bit on the ground so you don't miss them
Added Gambler NPC
Added Local Highscore!
Added "got treasure" * signifier to the scoreboard
Added Scoreboard sound effects
Added Real "Set Player Name" Menu
Added Ghost
Added Blood Blob
Added Arasmas
Added Bazooka
Added Flame Thrower (and the ability to light stuff on fire!)
Added Code Hammer
Added Fire Sword
Added Gerbil
Added Flare Gun
Added Remote Control
Added the Pen
Added Penguin
Added new potion, you'll know it when you find it
Added NPC not enough gold sound
Modified the stat readout to display def and str for each item and yourself
Doors now flash before a monster comes out
Soul Orbs time out
Made the kitten summon book very useful
Altered some defence balancing
fixed the Random Spawn book to be more dangerous to use
fixed Merchant death text
fixed jumping off secret door blocks
fixed the Vampire sometimes dying outside the room bug
fixed Kitten wear compression bug
Made some big balance changes to when monsters appear
Nerfed Blobs
Nerfed the Eye
Made the Grim Reaper worse instead.
The dungeon now refills with monsters after reaching the treasure... good luck! Version Alpha Nymph Version 2 Fixes:
{
Fixed Vampire boss from becoming unkillable and spawning infinate bats.
Changed lowest resolution to 640x480
} Added NPC's!
Item Shop
Blacksmith
The Traveler
Added Gorgon (careful, saps speed)
Added Bombling
Added Gloom
Added Unicorn Boss!
Added Vampire Boss!
Added Random Summon book (use at your own risk)
Added Crate Summon book
Nerfed the Succubus, she was OP
Nerfed the Enchanted Skeletons, what was I thinking?
The Eye spawns later now
Changed how items dropped so they don't get stuck on you anymore
Fixed doing damage from doorways (so you can't attack through those walls where monsters cant get you)
Fixed the orb count needing one too many to revive
Fixed Blobs loving on switches and boxes
Fixed Monster effects (like sap strength) happening even if you don't take dmg from a hit.
Turns out I forgot to add the Dragon Helm, Fox & Kitsune Mask to the item spawner, fixed.
Moving blocks in other rooms no longer make noise and shake the screen.
Niceified some of the older sprites
Made apples bounce Version Alpha Minotaur Version 3 Fixes:
{
Bullets now do 500 damage, guns are awesome again
Vines are no longer summonable from doorways
Fixed the Soul count up... it was still counting to 5 every time :|
Fixed Bullets getting stuck on Vines
Fixed Monsters not attacking good Monsters at all :\
Fixed able to click menu options while setting controllers
Fixed Giant Enchanted Skull from shooting Peas from his eyes XD
Fixed Blobs, heasitating to pick up apples and stuff
Removed Particle Physics from magic missiles etc (wasn't doing much and slowed the game down for a lot of people for no reason)
Fixed a dropped Sword Speed bug 
Increased the analog controller deadzone, should work better for analog controls now
} Version 2 Fixes:
{
Fixed Monsters not aggroing good Monsters
Made Zombie Hands and Goblin hats drop less
Finally properly fixed the Filth so he doesn't sparkle
Nymph stops attacking after she puts you to sleep
Assigned the Ultra Wraiths to kittens 
Fixed new dropped Potion Colors
Rogue Hood works now
} Updated the default controls 'Previous' = S 'Drop' = D
Added Wyld's Tome of Vines
Added Cleaver
Added Filth Scepter
Added Crowbar (you know because we got Greenlit!)
Added Bunny Band
Added Kitsune Mask
Added Wolf Mask
Added Goblin Hat
Added Pirate Hat
Added Safari Hat
Added Sakkat
Added Zombie Hand Hat
Added the Bumble Lord Crown
Added New Potions: Illuminate, Darken, Stone Skin, Brittle Bones, and Slow
Added Danos Blade (levels up from a knife!)
Added Dragon Helm
Added the Sultans hat
Added the Sultans cup
Added Rogue hood (makes you sneak!)
Added Beam Visor
Added Giant Sword
Added Birthday Cake
Added Party Hat
Added the VirtualKid
Added the Pharaohs Khat
Added the Owlicopter ...yep
Added an Soul counter for ghosts
Ghosts now need more and more souls each time they die
Removed Item poof's, they were buggy and didn't add much
Trolls no longer have old swords.
Fixed the spraypaint acting as glue on a secret door
Monster death blow animation now completes (instead of them just bumping into you and death)
Crates now break from fire, lava, crushing
Optimized monster attacks
Fixed the Tavern Gold dupe bug
Nerfed the Pea Shooter, now shoots peas.
Kittens now spawn Ultra Wraiths, Ultra Wraiths have no XP. Version Alpha Lich Added Punch! you can now attack with no weapons.
Added Fez
Added Lich Crown
Added Turban
Added Musketeer Hat
Leaving the double doors in the Tavern now activates players, deselect them for play by putting them back in there.
Fixed the camera shake offset bug
Fixed the eating apples to fast wastes an apple bug
Fixed the spraypaint invinciblity bug (and made some optimizations to hit checks!)
Fixed Hell Portals, they will now only spawn a max number of demons instead of crashing the game
Moving Doors will now crush you and monsters to death
Skeletons now drop only 2 XP... sorry
Fixed the way resolution is saved and set (will hopefully fix the 100x100 bug!)
Made the GUI shrink for lower resolutions
Swapped colors on the damage counters (red means you're hurt now)
Fixed the monster stuck above doors bug
Made Guardians pushable so they don't block you from getting out of a door
Fixed the spelling of Fuchsia
Changed Basic Sword to just Sword (so dropping and pickup don't change the name)
Fixed the 4 players in a secret door bug
Fixed the Zombie hand double kill / double unslow bug
Fixed Waterfall sound still playing when the window was out of focus
Fixed Kittens so they don't hide inside other hats when you hold them
Fixed the hold item with your elbow bug
Fixed a bug where monsters stopped spawning from doors
Moved the Lantern to a table so it's more obvious you need to grab it
Enabled assginable mouse buttons and wheel for controlls
Changed Mac Fullscreenmode to 'Capture Display' hope thats better ._.
The turbo shatner 2000 no longer rolls on the floor Version Alpha Kitten Randomized Dynamic Music!!!!
Flaming Cowboy hat has light and does a little damage if you get in the fire
Fixed the Magnet, works on all items properly now
Fixed Monsters breaking boxes
Fixed the first use after sleep bug
Added the Eye... attacking the Eye is not advised.
Warlocks now like Magic Missile books
Wraiths Sap XP on attack (level down is possible)
Mummy's Damage held items on attack
Nymphs will put you to sleep on attack (and then de-aggro)
Succubus Saps Strength on attack
Filth causes confusion on attack
Enchanted Skeletons (dropped from the Giant Creepy Skull) will mess you up yo
Monsters can now light powder kegs!
The scoreboard scores will now time out after one week
Instead of fixing the Kitten stack hat bug... I have decided Kitten compression is a feature. Version Alpha Jelly Added Item Stacking - Any Item without stats will now stack like apples (Potions, Beer, Kittens)
Fixed a bunch of Charge up Attack bugs!
Made Melee weapons more responsive
Added pull back animations to the sheilds (so you can tell when you are charging)
Fixed the crazy Magic Missile spam sound
Fixed the Level Up stat change
Fixed the Kight Helm Icon
Fixed the Saber attack distance (was actually a bigger problem then that)
Fixed the Volume arrow direction... derp
Fixed the back wall in the Treasure Room... you can totaly get the treasure and fall off the map in the last version.
Lava now does 50dmg.
Made the Esc key always go back to the menu even if you set the key to something else
Put the SprayCan's back in... oops
Grim Reaper Spawning book now exceedingly rare
Made some balancing adjustments to the lower floors (Some monsters needed a lot more HP, saw a few people one shot killing a deep minotaur? That's not supposed to happen :D)
made the Giant Creepy Floating Skull more scary (he was seriously underpowered before) Version Alpha Imp Complete GUI Overhaul
New look
Stats flash when they change!
Selected item is centered
Dungeon Resolution Overhaul - Changed every brick in the dungeon to be closer to the players resolution
Disabled the placeholder music, the new dynamic music is nearly done! (but not yet)
Added attack charge up! Charging doubles your attack strength, and slows you down
Added attack gravity, you can do tons more dmg while falling
Added attack damage floating text (so you can see exactly how much you are attacking for)
Started some optimization - less lock up when fighting tons of monsters with tons of skeletons
Re-resed XP and Dropped Apples
Upped the amount potions can heal you
Killing Kittens, or allowing them to come to harm will bring death times ten.
Added more Dungeon Tiles
Added 4 New Summoning books
Added 2 New Magic Missile books of differing power and speed
Added 4 new Melee weapons
we have so much more content to add still! A lot of it is prepped to be added for the next version already!
Added a bunch of little particle effects to make the game more juicy
Added Succubus
Added Filth Demon
Added The Devil (Boss)
Added Guardian
Added Droid
Added Screenshot and Menu\Pause key setup
Fixed the Polymorph Zombie Hand bug (for real this time)
Fixed the Zombie Hand makes you fly bug
Fixed the Giant Floating Skull bump map
Fixed a few empty death reasons for the highscore
Fixed pressure plates from triggering things in other rooms
Fixed that one spot where you could push things through the wall, with the stairs and the door?
Fixed the spot in the tavern the ghost could walk through
Removed "Cursed" from appearing on magic books (all magic is cursed)
Changed "Cursed" to "Clumsy" to make it less confusing (it lowers your defense)
Sleep now heals you a little
Made the Grim Reaper more scary Version Alpha Hell Bat Switches! turn things on and off in the Dungeon
Switchable Fire
Switchable Doors and moving blocks
Fire now does damage
Lantern now has a tiny attack
New Tiles
Made more dark, but not completely dark rooms
Upgraded Credit text
Improved Item distribution
Added better Scoreboard protection
Changed Stairs down so it wont pool monsters
Fixed Flightless flying things
Fixed the Lich Summoning sounds happening offscreen (mostly)
Fixed the Fail to make the scoreboard bug
Fixed the default player names to Player 1... to avoid confusion
Fixed Good Skeletons deleting by walking into the door
Made the logo\menu look more fancy
only high level monsters appear now, so you can get an idea of what lies in the depths
Nerfed Goblins... they were driving me crazy Version Alpha Goblin Fix Fixed the secret door bug
Fixed the Inventory lockup bug Version Alpha Goblin (nothing starts with F) In an attempt to create more diverse scores:
Added Small Coins (worth 1g)
Added Gems (worth 100g)
Coins are now worth 10g
There is now WAY more gold in the dungeon
XP Orbs now fade to red as they get closer to disappearing
Tavern Character - Benjamin Gifford
Added 'Sexy Trex' Hat - ...it's a backer request...
here this might explain it? http://www.youtube.com/watch?v=NrDG4sPul8w
Added Evil Koala Hat
Added Steampunk Hat
Added Magnet Hat (Draws items towards you)
Added Kittens!
Potions now have a color name
Monsters now have a chance to drop particular items\monsters\etc
Monsters now like particular Items, will run and grab them, and maybe use them.
Monsters have an inventory
Added Tormenter
Added Troll
Goodguy NPCs now die in Lava
Fixed the stuff falls through floor and walls bug (mostly)
Objects that fall through will float back to the dungeon.
Lava now deletes items
Shield works better
Fish now has bubbles Version Alpha Executor Added Online Score Board!
Understand this isn't the complete online scoreboard.
There is no abuse protection enabled at this point, so I'm counting on you guys to be cool.
Expect fairly frequent wipes, modifications, and bugs. If you really want a record of your score, f1 is screenshot 
New 'killed by' text
Winning now brings up the Highscore
Highscore now exits with the Use\Attack button
Increased the amount of monsters that spawn, decreased item spawns
Monsters now drop XP! Orbs time out after a while, so grab them quick
Revised XP distribution
Players now properly start with 0 gold
Fixed Beer death message (but not the resurrection inventory bug)
Fixed Powder Keg death message (for when you blow yourself up)
Warlock no longer changes direction when hit
Crates have a chance to drop 5 apples Version Alpha Dwarf Fixed Resolution Change on Rest Bug
Fixed Controller Setup / Menu Bug
Fixed Polymorph Zombie Hand bug
Fixed Sword of 5k Blades icon
Sleep time reduced
Revised Item Distribution
Revised Font
Revised Lighting
Revised Fire Particles
Powered Up Magic Missiles
Nerfed Zombies
Weapon - Powder Keg (pickup to carry, drop, light with weapon)
Hat - Kizler Helmet
Hat - Flaming Cowboy Hat Version Alpha Cyclops Bugfix - Robots don't spawn in doors
Tavern Character - The Sultan of Coffee
Boss - Giant Creepy Floating Skull
NPC - 100 Rogues Bruiser - incomplete
NPC - Garoof the goat - incomplete
Monster - Plants Vs Zombies Pea-Shooter
Monster - Plants Vs Zombies Ducky Tube Zombie
Monster - Plants Vs Zombies Conehead Zombie
Weapon - Sword of 5000 Blades
Weapon - Americorn Shield
Hat - Plasma Ball Hat
Hat - Fish
Hat - Turbo Shatner 2000
Hat - Cthulhu
Добавлена новая версия. Version Skeleton —> Zombie.
|
|
Гоняло
Стаж: 17 лет Сообщений: 556
|
Гоняло ·
11-Апр-18 00:18
(спустя 1 день 1 час)
на последнее обновление нод ругается
|
|
slobanovs
Стаж: 12 лет 9 месяцев Сообщений: 1
|
slobanovs ·
11-Июн-20 16:31
(спустя 2 года 2 месяца)
На раздаче нет никого... А так хотелось поиграть) Вернитесь, люди!
|
|
|