[Digital Tutors / Pluralsight.com] UV Mapping Workflows in Maya [2014, ENG]

Страницы:  1
Ответить
 

justicebk

Стаж: 17 лет 6 месяцев

Сообщений: 57


justicebk · 18-Окт-17 16:20 (6 лет 7 месяцев назад)

UV Mapping Workflows in Maya
Год выпуска: 2014
Производитель: Digital Tutors / Pluralsight.com
Сайт производителя: https://app.pluralsight.com/library/courses/uv-mapping-workflows-maya-1787
Автор: Eddie Russell
Продолжительность: 3:32:49
Тип раздаваемого материала: Видеоурок
Язык: Английский
Описание: When looking to move an asset from the modeling phase of a pipeline to texturing, there is an important step that must be taken so textures can be created for the asset: a UV layout must be created. This process of unwrapping a 3D object into 2D space has been around for quite some time but is still widely used in several industries. This course will get you up to speed and productive in no time when it comes to laying out UVs. If you are new to this process, this course is for you. We'll start by learning about several different forms of projection that can be used as a starting point in the creation of UVs. From here, we'll learn how we can start to combine different forms of projection for more complex shapes. Now projections don't always give perfect results, so next we'll learn about some things we need to be looking for, including distortion, overlapping of UVs, and UV scaling. The second half of this course will be devoted to creating a UV layout from start to finish for our ogre asset. We will walk through each piece of the model, tackling problems and tough areas together. After completing this course, you will be ready to start creating UV layouts for your own assets in Maya. Software required: Maya 2015.
Содержание
00. Introduction and Project Overview 1 мин 38 сек
UV Mapping Workflows in Maya 3 часа 31 мин 9 сек
01. Introduction to UVs 10 мин 20 сек
02. Using Planar Maps 9 мин 59 сек
03. Using Cylindrical Maps 7 мин 36 сек
04. Using Spherical Maps 5 мин 20 сек
05. Using Automatic Mapping 10 мин 2 сек
06. Using Multiple Projections 12 мин 46 сек
07. Using Unfold to Modify UV Shells 10 мин 18 сек
08. Dealing with UV Issues 13 мин 50 сек
09. Preparing the Asset for UV Layout 8 мин 50 сек
10. Cylindrical mapping the Ogre's First Arm 10 мин 7 сек
11. Unwrapping the Second Arm 6 мин 36 сек
12. Unwrapping the Legs 10 мин 32 сек
13. Unwrapping the Torso 8 мин 39 сек
14. Unwrapping the Feet 6 мин 11 сек
15. Unwrapping the Hands 10 мин 33 сек
16. Unwrapping the Head 16 мин 14 сек
17. Unwrapping the Clothing 10 мин 29 сек
18. Unwrapping the Finger and Toe Nails 14 мин 47 сек
19. Unwrapping the Teeth 9 мин 21 сек
20. Unwrapping the Eyes 7 мин 34 сек
21. Laying out the Finished UVs 10 мин 55 сек
Файлы примеров: присутствуют
Формат видео: MP4
Видео: Формат: AVC
Битрейт: 706 Кбит/сек
Ширина: 1280 пикселей
Высота: 720 пикселей
Соотношение сторон: 16:9
Аудио: Формат: AAC
Битрейт: 96,0 Кбит/сек
Каналы: 2 канала
Частота: 44,1 КГц
Download
Rutracker.org не распространяет и не хранит электронные версии произведений, а лишь предоставляет доступ к создаваемому пользователями каталогу ссылок на торрент-файлы, которые содержат только списки хеш-сумм
Как скачивать? (для скачивания .torrent файлов необходима регистрация)
[Профиль]  [ЛС] 
 
Ответить
Loading...
Error