[Lynda.com / Aaron F. Ross] 3ds Max 2018 Essential Training [2017, ENG] + Sub (Eng)

Страницы:  1
Ответить
 

ivycrew

VIP (Заслуженный)

Стаж: 8 лет 3 месяца

Сообщений: 665

ivycrew · 15-Июн-17 07:50 (7 лет 10 месяцев назад)

3ds Max 2018 Essential Training
Год выпуска: 12/04/2017
Производитель: Lynda
Сайт производителя: lynda.com/CAD-tutorials/3ds-Max-2018-Essential-Training/577359-2.html
Автор: Aaron F. Ross
Продолжительность: 10:10:00
Тип раздаваемого материала: Видеоурок
Язык: Английский
Описание: 3ds Max is best known for its modeling and rendering tools. These strengths come into play in architecture, manufacturing, game development, industrial design, and motion graphics. There are dozens of features and techniques to master, from sculpting and texturing to lighting and rendering. This course covers 3ds Max from the ground up, providing an overview of the entire package as well as essential skills that 3D artists need to create professional models and animations.
Learn how to get around the 3ds Max interface and customize it to suit your production pipeline. Discover how to model different objects using splines, NURBS, polygons, subdivision surfaces, and tools such as Paint Deform. Then, find out how to construct hierarchies, add cameras and lights to a scene, and animate with keyframes. Author Aaron F. Ross also takes an in-depth look at materials and texture mapping as well as the rendering options, including an introduction to Arnold, the new production renderer.
3ds Max наиболее известен своими инструментами моделирования и рендеринга. 3ds Max используется в архитектуре, производстве, разработке игр, промышленном дизайне и т.д. Есть десятки функций и приемов для мастеринга, от скульптуры и текстурирования до освещения и рендеринга. Этот курс охватывает 3ds Max с нуля, обеспечивая обзор всего пакета, а также необходимые навыки, которые помогут 3D-художникам создавать профессиональные модели и анимации.
Узнайте, как приспособиться к интерфейсу 3ds Max и настроить его в соответствии с вашим производственным конвейером. Узнайте, как моделировать разные объекты с помощью сплайнов, NURBS, полигонов, поверхностей разделов и таких инструментов, как Paint Deform. Затем выясните, как создавать иерархии, добавлять камеры и источники света в сцену и анимировать ключевыми кадрами. Автор Aaron F. Ross также подробно рассматривает варианты рендеринга, в том числе введение в Arnold.
Содержание
00 - Introduction
Welcome
How to use the exercise files
01 - Getting Started
Choosing a workspace
Customize user Interface and defaults
Setting preferences
Using project folders
02 - 3ds Max Interface
Getting familiar with the interface
Using the Create and Modify panels
Navigating in viewports
Transforming objects with Move and Rotate
Using hotkeys
Specifying display units
Specifying system units
Defining the Home Grid
Choosing shading modes
Configuring viewports
Customizing colors
Customizing hotkeys
03 - Manipulating Objects
Choosing a coordinate system
Choosing a transform center
Duplicating objects with Array
Duplicating objects with Clone
Using Isolate Selection and Lock Selection
Working with the Scene Explorer
Selecting with Window/Crossing
Collecting objects in Groups
04 - Using the Modifier Stack
Understanding level of detail
Moving a pivot point
Selecting sub-objects
Building a modifier stack
Understanding topology dependence
Using a Volume Select modifier
Clearing a selection in the stack
Collapsing the modifier stack
05 - Spline Modeling
Creating a line
Editing vertex types
Revolving a surface with a Lathe modifier
Editing Splines
Adjusting level of detail with Interpolation
Understanding NURBS
Importing Illustrator paths to 3ds Max
Rendering splines
Adding a Bevel modifier
Creating a TextPlus primitive
Lofting with the Sweep modifier
06 - Polygon Modeling
Creating an image plane
Tracing an image plane
Creating solid geometry with Extrude modifier
Adding edges with Cut
Correcting topology with QuickSlice
Preparing Boolean operands
Cutting with Booleans
Creating doors and windows
07 - Sub-Object Polygon Editing
Constraining sub-object transforms
Detailing with Chamfer
Branching with Extrude
Simplifying geometry with Remove
Welding vertices
08 - Subdivision Surface Modeling
Understanding subdivision surfaces
Preparing for subdivision surfaces
Adding the OpenSubDiv modifier
Shaping with Editable Poly Ribbon tools
Baking subdivisions
09 - Freeform Modeling
Sculpting with Paint Deform
Using Paint Deform brushes
Setting paint options
Controlling brush options
Conforming one object to another
Sculpting with Conform Transform
10 - Hierarchies
Understanding hierarchies
Rotating in Gimbal coordinate space
Setting rotation Axis Order
Linking objects
Locking transforms
Avoiding problems with scaling linked objects
11 - Layout and Modeling
Merging scenes
Referencing scenes with Xref Objects
Managing display layers
Creating a target camera
Creating a free camera
Enabling safe frames
Choosing aspect ratio in Render Setup
12 - Keyframe Animation
Setting up Time Configuration
Creating keyframes in Auto Key mode
Creating keyframes in Set Key mode
Editing animation in the Timeline
Editing animation in the Dope Sheet
Interpolating keys in the function Curve Editor
Moving position keys with Motion Paths
13 - Lighting
Creating photometric lights
Controlling viewport quality
Adjusting light Intensity and color
Adjusting exposure control
Using the ART renderer
Adjusting light shape
Adjusting light distribution
Creating a sun and sky
Previewing renders with ActiveShade
Using the Light Explorer
14 - Materials
Using the Compact Material Editor
Using the Slate Material Editor
Managing scene materials and sample slots
Adjusting standard material parameters
Adjusting physical material parameters
Assigning multi/sub-object materials
15 - Mapping Textures
Placing 3D procedural maps
Mapping bitmap image files
Tracking scene assets
Projecting UVs with UVW Map
Using Real-World Map Size
Painting on objects with Viewport Canvas
16 - Rendering
Choosing a renderer
Choosing render output file options
Rendering a preview animation
Playing image sequences in the RAM Player
Setting Arnold render options
Rendering an image sequence
17 - Conclusion
Next steps
Exercise Files
Файлы примеров: присутствуют
Формат видео: MP4
Видео: AVC, 1280x720, 16:9, 15fps, 344kbps
Аудио: AAC, 48kHz, 128kbps, stereo
Скриншоты
Download
Rutracker.org не распространяет и не хранит электронные версии произведений, а лишь предоставляет доступ к создаваемому пользователями каталогу ссылок на торрент-файлы, которые содержат только списки хеш-сумм
Как скачивать? (для скачивания .torrent файлов необходима регистрация)
[Профиль]  [ЛС] 

BUDHA-2007

Победители спортивных конкурсов

Стаж: 16 лет 4 месяца

Сообщений: 10645

BUDHA-2007 · 25-Ноя-17 07:31 (спустя 5 месяцев 9 дней, ред. 25-Ноя-17 07:31)

ivycrew
В главе 15-Mapping_Textures субтитры у 04-Projecting_UVs_with_UVW_Map такие же как и у 03-Tracking_scene_assets
[Профиль]  [ЛС] 

ivycrew

VIP (Заслуженный)

Стаж: 8 лет 3 месяца

Сообщений: 665

ivycrew · 25-Ноя-17 07:34 (спустя 3 мин., ред. 25-Ноя-17 13:20)

BUDHA-2007 писал(а):
74298808ivycrew
В главе 15-Mapping_Textures субтитры у 04-Projecting_UVs_with_UVW_Map такие же как и у 03-Tracking_scene_assets
К сожалению это косяк линды, у них на сайте так же
На трекере уже есть переведенный курс
[Профиль]  [ЛС] 

BUDHA-2007

Победители спортивных конкурсов

Стаж: 16 лет 4 месяца

Сообщений: 10645

BUDHA-2007 · 25-Ноя-17 23:00 (спустя 15 часов)

ivycrew писал(а):
74298817На трекере уже есть переведенный курс
Переводчик совершенно не шарит в теме 3D. Как только не называл устоявшиеся термины. Сабы помогают.
[Профиль]  [ЛС] 
 
Ответить
Loading...
Error