Guide To Head and Shoulders Portrait Photography
Год: 2009
Автор: Jeff Smith
Жанр: Справочник
Издательство: Amherst Media
ISBN: 978-1-58428-256-3
Язык: Английский
Формат: PDF
Качество: Изначально компьютерное (eBook)
Интерактивное оглавление: Да
Количество страниц: 130
Описание: Это десятый книга, которую я написал, и я думаю, что это один из самых важных для большинства фотографов. Почти 70 процентов продаж в моей студии (и это в случае с многими другими фотографов я разговаривал с) генерируются с головой и плечами портретов. Тем не менее, в то время как этот тип портрета часто составляет основную часть дохода для студии, многие фотографы смотреть на голову и плечи портреты как портреты, что "должны быть сделаны" для матерей, бабушек, ежегодников и бизнес карточек, портреты они должны выйти из пути, таким образом они могут добраться до более интересных fulllength позах. В старших портретной рынке, полнометражный поза часто рассматривается в качестве пути для установки вашей собственной личности, кроме договорной студии, что, как правило, не предлагает этот тип изображения. Тем не менее, в то время как мы предлагаем все, чтобы каждому клиенту, наиболее востребованными портреты являются съемка крупным планом, что мы будем обсуждать в ближайшее время, не в полный рост ставит. И как средний размер наших клиентов, кажется, получаю больше, я не могу себе представить, что это тенденция, которая собирается изменить.Плотно крупным планом лица может быть намного проще на эго, чем полнометражный изображения. Имейте в виду, я смотрю на головы и плечи образ как образ с большим размером лица, которое подстриженными то сверху талии (по крайней мере в большинстве случаев). Вы увидите, что, имея дело с вашими клиентами, размер лица гораздо важнее в большинстве изображений, чем именно там, где портрет обрезается. Как вы увидите, я часто представляют предмет для полного или три четверти длины представляют, что также может быть оформлен в виде красивой крупным планом. Неудачник обрамление для ежегодника или деловой портрет (чуть выше талии) также дает мне обрезка варианты, которые обрамление в верхней части плеч не делает. В последующих главах, мы будем смотреть на каждый аспект проектирования Голова и плечи портрет, который не только выглядит красиво, но радует своих клиентов. Это ключ к успеху в фотографии-любой вид портрет вы специализируетесь на создании.
Оглавление
INTRODUCTION
Why Head and Shoulders Portraits Sell . . . . . . . . . .6
1. Creating Portraits by Design . . . . . . . . . . . . . . . .7
It’s About Them, Not You . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .7
Meeting Your Clients’ Needs and Desires . . . . . . . . . . .8
Business and Communication . . . . . . . . . . . . . . . . . . .12
Creating What the Client Desires . . . . . . . . . . . . . . . .12
Meeting Client Desires Means Making Money . . . . . .13
2. Tools of the Trade . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .14
Think Creatively . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .15
Camera Selection . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .16
Camera Settings . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .16
JPEG File Format in the Studio . . . . . . . . . . . . . . .16
Custom White Balance . . . . . . . . . . . . . . . . . . .16
Consistent Exposures . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .17
Occasions for Shooting RAW Files . . . . . . . . . . . .18
Lens Selection . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .18
Camera Support . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .19
Subject Seating . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .21
A Fan . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .21
Backgrounds . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .22
Work with an Assistant . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .22
Beauty Products . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .23
Food and Beverages . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .23
More to Come . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .23
3. Clothing Selection . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .24
Clothing Guidelines . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .24
Long Sleeves . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .24
Black and White Clothing . . . . . . . . . . . . . . . . . . .24
Common Problems . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .26
Poor Fit . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .27
Wrong Undergarments . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .27
Unkempt Clothing . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .27
Jewelry . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .27
4. Background Selection . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .28
Two Schools of Thought . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .28
Coordinating with the Image Design . . . . . . . . . . . . .29
Contrast . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .29
Color . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .31
Lines and Texture . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .32
Using Complete Sets . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .33
Moving Ahead . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .36
5. Lighting . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .37
Lighting Skills Evolve . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .37
A Note on Equipment . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .37
Lighting Descriptions . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .37
Auxiliary Lights . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .38
Low-Key Setups . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .38
Background Light . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .38
Hair Light . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .39
Additional Accent Hair Lights . . . . . . . . . . . . . .40
Reflector Under the Subject . . . . . . . . . . . . . . .40
High-Key Setups . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .40
Background Light . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .40
Fill Light . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .41
Main Light . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .42
Distance to the Subject . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .42
Height and Angle . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .42
An Individualized Approach . . . . . . . . . . . . . . . . .43
Size of the Light . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .44
Light Modifiers . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .44
Feathering the Light . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .44
Test Your Lighting Tools . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .44
Consider Unique Sources . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .47
Parabolics . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .47
Spotlights . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .49
Lighting for Close-Ups . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .51
Butterfly Lighting . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .51
Ring Lighting . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .55
You’re Selling Memories . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .55
6. Posing . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .57
The Head and Face . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .57
The Face Turned Toward the Main Light . . . . . . .57
Lower the Chin, Lose the Catchlights . . . . . . . . . .58
The Position of the Eyes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .58
The Tilt of the Head . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .60
The Traditional Rules . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .62
The Real Rule . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .62
Long Hair . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .64
For the Guys . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .65
The Neck . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .65
The Shoulders and Arms . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .66
The Shoulders . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .66
The Arms . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .67
The Hands . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .70
The Expression . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .72
Mirroring . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .73
The Perfect Smile . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .74
Corrective Posing . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .78
Don’t Rely on Digital Fixes . . . . . . . . . . . . . . . . . .78
Explaining Problems with Tact . . . . . . . . . . . . . . .80
Common Problems and Solutions . . . . . . . . . . . . .81
Double Chin . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .81
Wide or Narrow Faces . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .82
Ears . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .82
Noses . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .83
Eyes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .83
Eyeglasses . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .83
Baldness . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .85
Larger Body Size . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .85
Posing Styles . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .86
Business or Yearbook Poses . . . . . . . . . . . . . . . . . .86
Resting Poses . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .87
Glamorous Poses . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .89
Show More of the Background . . . . . . . . . . . . . . . . . .92
Variations . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .93
Be Observant . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .97
7. Working on Location . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .98
Coordinating the Clothing and the Location . . . . . . .98
Including the Background . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .100
Lighting . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .102
Skip the On-Camera Flash . . . . . . . . . . . . . . . . . .102
Studio Flash . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .103
Reflectors . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .104
Look at the Subject’s Eyes . . . . . . . . . . . . . . . . . .106
In Short . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .106
8. Customer Service . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .107
Donkeys and Lapdogs . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .107
Establish a Mutually Beneficial Relationship . . . . . . .109
Define Your Market . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .110
Don’t Try to Please Everyone . . . . . . . . . . . . . . . . .111
Take Control of Your Business . . . . . . . . . . . . . . . . .112
9. Postproduction . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .114
Delegate Postproduction . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .114
Standardize Your Procedures . . . . . . . . . . . . . . . . . .116
Our Approach to Enhancement . . . . . . . . . . . . . . . .116
The Skin . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .116
The Eyes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .117
Shadowing . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .117
And That’s It! . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .117
Our Approach to Correction . . . . . . . . . . . . . . . . . .117
Look for Simple Fixes . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .117
For Heavy Subjects . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .117
Liquify . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .117
Stretching . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .117
Vignetting . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .118
Clients Pay for Other Corrections . . . . . . . . . . . .120
Prevent Copying . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .120
Add Your Logo . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .120
Add Texture to the Prints . . . . . . . . . . . . . . . . . .121
Stop Selling Single Portraits . . . . . . . . . . . . . . . . .122