[Digital Tutors] Compositing 3D into Video in Maya and After Effects [01.04.2010, ENG]

Страницы:  1
Ответить
 

Danil_Teplov

Top Seed 03* 160r

Стаж: 14 лет

Сообщений: 350

Danil_Teplov · 29-Апр-13 17:13 (11 лет 9 месяцев назад, ред. 29-Апр-13 18:12)

Compositing 3D into Video in Maya and After Effects
Дата выпуска: 01.04.2010
Производитель: Digital Tutors
Сайт производителя: www.DigitalTutors.com
Прямая ссылка на урок: Digital Tutors - Compositing 3D into Video in Maya and After Effects
Автор: Chris Glick
Продолжительность: 02:22:29
Тип раздаваемого материала: Видеоурок
Язык: Английский
Описание: Добавляем 3D объекты в заранее подготовленный видеоряд и композим все это в After Effects.
Описание (Eng)
    In this tutorial we'll learn how to take the output from a motion tracker app into Maya, import a 3d model to light and render then jump into After Effects to composite it with our original footage. We'll begin the tutorial by setting up our motion tracked scene by adding the original footage and aligning everything to make working easier. We'll then bring in our 3d object and learn how to place it in our scene. We'll then learn how to create ground geometry and match the lighting in our original shot. We'll then create multiple render passes and layers to make compositing much easier. After we render, we'll jump into After Effects and learn about such topics as shadow matching, color matte usage and various techniques to match our 3d render with our live action back-plate. The end result of this course will be a final color corrected shot of our 3d object in real life.This tutorial will illustrate an example of how to use Maya and after Effects together to integrate a 3d model into live-action footage. This will allow us to place our own 3d models into real environments easier.
    Software used: Maya 2010 and After Effects CS4 and up for project files.
Содержание (Eng)
    Chapters
    01. Introduction and project overview
    02. Setting our image plane to test our tracked point cloud
    03. Locking our camera and Locators to the grid
    04. Importing our object and integrating it into the scene
    05. Creating ground plane geometry to cast shadows
    06. Bringing in our HDR environment and matching lighting
    07. Extending our ground plane and adding a curb
    08. Setting up our basic color layer and passes
    09. Creating a ground and object ambient occlusion layer
    10. Building our two shadow render layers for control
    11. Creating a color matte layer to capture different pieces
    12. Creating a motion vector layer and outputting it correctly
    13. Making final changes to our Render Settings and rendering
    14. Importing our footage and interpreting our images correctly
    15. Creating a basic composition workflow
    16. Matching our footage shadows using our shadow mattes
    17. Adding shadows to the sign using our ground layers
    18. Applying ambient occlusion with color correction techniques
    19. Applying our ambient occlusion to the sign
    20. Compositing our sign color passes
    21. Using the color matte pass to create individual pieces
    22. Color correcting the sign, legs and base using effects
    23. Fixing the sandbags by replacing the image and heavy CC
    24. Creating a film look and rendering our final sequence
Файлы примеров: присутствуют
Формат видео: FLV
Видео: AVC / 1280x720 / 16:9 / ≈ 834,29 Kbps
Аудио: AAC / 44,1 kHz
Скриншоты
    Chapter 01 - Introduction and project overview

    Chapter 02 - Setting our image plane to test our tracked point cloud

    Chapter 03 - Locking our camera and Locators to the grid

    Chapter 04 - Importing our object and integrating it into the scene

    Chapter 05 - Creating ground plane geometry to cast shadows
Дополнительная информация:
Отчет MediaInfo (Рус)
Chapter 01 - Introduction and project overview
ОбщееПолное имя : G:\CG\Maya\Lessons\Digital Tutors - Compositing 3D into Video in Maya and After Effects (Chris Glick) [01.04.2010]\01. Introduction and project overview.flv
Формат : Flash Video
Размер файла : 8,56 Мбайт
Видео
Формат : AVC
Формат/Информация : Advanced Video Codec
Профиль формата : Main@L3.1
Параметр CABAC формата : Да
Параметр ReFrames формата : 4 кадра
Идентификатор кодека : 7
Битрейт : 900 Кбит/сек
Ширина : 1280 пикселей
Высота : 720 пикселей
Соотношение сторон : 16:9
Режим частоты кадров : Переменный
Цветовое пространство : YUV
Субдискретизация насыщенности : 4:2:0
Битовая глубина : 8 бит
Тип развёртки : Прогрессивная
Библиотека кодирования : x264 core 118 r2085 8a62835
Настройки программы : cabac=1 / ref=3 / deblock=1:0:0 / analyse=0x1:0x111 / me=hex / subme=5 / psy=1 / psy_rd=1.00:0.00 / mixed_ref=1 / me_range=16 / chroma_me=1 / trellis=1 / 8x8dct=0 / cqm=0 / deadzone=21,11 / fast_pskip=1 / chroma_qp_offset=0 / threads=36 / sliced_threads=0 / nr=0 / decimate=1 / interlaced=0 / bluray_compat=0 / constrained_intra=0 / bframes=3 / b_pyramid=2 / b_adapt=1 / b_bias=0 / direct=1 / weightb=1 / open_gop=0 / weightp=2 / keyint=30 / keyint_min=16 / scenecut=40 / intra_refresh=0 / rc_lookahead=30 / rc=2pass / mbtree=1 / bitrate=900 / ratetol=1.0 / qcomp=0.60 / qpmin=10 / qpmax=51 / qpstep=4 / cplxblur=20.0 / qblur=0.5 / ip_ratio=1.40 / aq=1:1.00
Аудио
Формат : AAC
Формат/Информация : Advanced Audio Codec
Профиль формата : LC
Идентификатор кодека : 10
Каналы : 1 канал
Расположение каналов : Front: C
Частота : 44,1 КГц
Метод сжатия : С потерями
Chapter 02 - Setting our image plane to test our tracked point cloud
ОбщееПолное имя : G:\CG\Maya\Lessons\Digital Tutors - Compositing 3D into Video in Maya and After Effects (Chris Glick) [01.04.2010]\02. Setting our image plane to test our tracked point cloud.flv
Формат : Flash Video
Размер файла : 35,2 Мбайт
Видео
Формат : AVC
Формат/Информация : Advanced Video Codec
Профиль формата : Main@L3.1
Параметр CABAC формата : Да
Параметр ReFrames формата : 4 кадра
Идентификатор кодека : 7
Битрейт : 900 Кбит/сек
Ширина : 1280 пикселей
Высота : 720 пикселей
Соотношение сторон : 16:9
Режим частоты кадров : Переменный
Цветовое пространство : YUV
Субдискретизация насыщенности : 4:2:0
Битовая глубина : 8 бит
Тип развёртки : Прогрессивная
Библиотека кодирования : x264 core 118 r2085 8a62835
Настройки программы : cabac=1 / ref=3 / deblock=1:0:0 / analyse=0x1:0x111 / me=hex / subme=5 / psy=1 / psy_rd=1.00:0.00 / mixed_ref=1 / me_range=16 / chroma_me=1 / trellis=1 / 8x8dct=0 / cqm=0 / deadzone=21,11 / fast_pskip=1 / chroma_qp_offset=0 / threads=6 / sliced_threads=0 / nr=0 / decimate=1 / interlaced=0 / bluray_compat=0 / constrained_intra=0 / bframes=3 / b_pyramid=2 / b_adapt=1 / b_bias=0 / direct=1 / weightb=1 / open_gop=0 / weightp=2 / keyint=30 / keyint_min=16 / scenecut=40 / intra_refresh=0 / rc_lookahead=30 / rc=2pass / mbtree=1 / bitrate=900 / ratetol=1.0 / qcomp=0.60 / qpmin=10 / qpmax=51 / qpstep=4 / cplxblur=20.0 / qblur=0.5 / ip_ratio=1.40 / aq=1:1.00
Аудио
Формат : AAC
Формат/Информация : Advanced Audio Codec
Профиль формата : LC
Идентификатор кодека : 10
Каналы : 2 канала
Расположение каналов : Front: L R
Частота : 44,1 КГц
Метод сжатия : С потерями
Chapter 03 - Locking our camera and Locators to the grid
ОбщееПолное имя : G:\CG\Maya\Lessons\Digital Tutors - Compositing 3D into Video in Maya and After Effects (Chris Glick) [01.04.2010]\03. Locking our camera and Locators to the grid.flv
Формат : Flash Video
Размер файла : 32,7 Мбайт
Видео
Формат : AVC
Формат/Информация : Advanced Video Codec
Профиль формата : Main@L3.1
Параметр CABAC формата : Да
Параметр ReFrames формата : 4 кадра
Идентификатор кодека : 7
Битрейт : 900 Кбит/сек
Ширина : 1280 пикселей
Высота : 720 пикселей
Соотношение сторон : 16:9
Режим частоты кадров : Переменный
Цветовое пространство : YUV
Субдискретизация насыщенности : 4:2:0
Битовая глубина : 8 бит
Тип развёртки : Прогрессивная
Библиотека кодирования : x264 core 118 r2085 8a62835
Настройки программы : cabac=1 / ref=3 / deblock=1:0:0 / analyse=0x1:0x111 / me=hex / subme=5 / psy=1 / psy_rd=1.00:0.00 / mixed_ref=1 / me_range=16 / chroma_me=1 / trellis=1 / 8x8dct=0 / cqm=0 / deadzone=21,11 / fast_pskip=1 / chroma_qp_offset=0 / threads=36 / sliced_threads=0 / nr=0 / decimate=1 / interlaced=0 / bluray_compat=0 / constrained_intra=0 / bframes=3 / b_pyramid=2 / b_adapt=1 / b_bias=0 / direct=1 / weightb=1 / open_gop=0 / weightp=2 / keyint=30 / keyint_min=16 / scenecut=40 / intra_refresh=0 / rc_lookahead=30 / rc=2pass / mbtree=1 / bitrate=900 / ratetol=1.0 / qcomp=0.60 / qpmin=10 / qpmax=51 / qpstep=4 / cplxblur=20.0 / qblur=0.5 / ip_ratio=1.40 / aq=1:1.00
Аудио
Формат : AAC
Формат/Информация : Advanced Audio Codec
Профиль формата : LC
Идентификатор кодека : 10
Каналы : 2 канала
Расположение каналов : Front: L R
Частота : 44,1 КГц
Метод сжатия : С потерями
Chapter 04 - Importing our object and integrating it into the scene
ОбщееПолное имя : G:\CG\Maya\Lessons\Digital Tutors - Compositing 3D into Video in Maya and After Effects (Chris Glick) [01.04.2010]\04. Importing our object and integrating it into the scene.flv
Формат : Flash Video
Размер файла : 35,6 Мбайт
Видео
Формат : AVC
Формат/Информация : Advanced Video Codec
Профиль формата : Main@L3.1
Параметр CABAC формата : Да
Параметр ReFrames формата : 4 кадра
Идентификатор кодека : 7
Битрейт : 900 Кбит/сек
Ширина : 1280 пикселей
Высота : 720 пикселей
Соотношение сторон : 16:9
Режим частоты кадров : Переменный
Цветовое пространство : YUV
Субдискретизация насыщенности : 4:2:0
Битовая глубина : 8 бит
Тип развёртки : Прогрессивная
Библиотека кодирования : x264 core 118 r2085 8a62835
Настройки программы : cabac=1 / ref=3 / deblock=1:0:0 / analyse=0x1:0x111 / me=hex / subme=5 / psy=1 / psy_rd=1.00:0.00 / mixed_ref=1 / me_range=16 / chroma_me=1 / trellis=1 / 8x8dct=0 / cqm=0 / deadzone=21,11 / fast_pskip=1 / chroma_qp_offset=0 / threads=6 / sliced_threads=0 / nr=0 / decimate=1 / interlaced=0 / bluray_compat=0 / constrained_intra=0 / bframes=3 / b_pyramid=2 / b_adapt=1 / b_bias=0 / direct=1 / weightb=1 / open_gop=0 / weightp=2 / keyint=30 / keyint_min=16 / scenecut=40 / intra_refresh=0 / rc_lookahead=30 / rc=2pass / mbtree=1 / bitrate=900 / ratetol=1.0 / qcomp=0.60 / qpmin=10 / qpmax=51 / qpstep=4 / cplxblur=20.0 / qblur=0.5 / ip_ratio=1.40 / aq=1:1.00
Аудио
Формат : AAC
Формат/Информация : Advanced Audio Codec
Профиль формата : LC
Идентификатор кодека : 10
Каналы : 2 канала
Расположение каналов : Front: L R
Частота : 44,1 КГц
Метод сжатия : С потерями
Chapter 05 - Creating ground plane geometry to cast shadows
ОбщееПолное имя : G:\CG\Maya\Lessons\Digital Tutors - Compositing 3D into Video in Maya and After Effects (Chris Glick) [01.04.2010]\05. Creating ground plane geometry to cast shadows.flv
Формат : Flash Video
Размер файла : 48,7 Мбайт
Видео
Формат : AVC
Формат/Информация : Advanced Video Codec
Профиль формата : Main@L3.1
Параметр CABAC формата : Да
Параметр ReFrames формата : 4 кадра
Идентификатор кодека : 7
Битрейт : 900 Кбит/сек
Ширина : 1280 пикселей
Высота : 720 пикселей
Соотношение сторон : 16:9
Режим частоты кадров : Переменный
Цветовое пространство : YUV
Субдискретизация насыщенности : 4:2:0
Битовая глубина : 8 бит
Тип развёртки : Прогрессивная
Библиотека кодирования : x264 core 118 r2085 8a62835
Настройки программы : cabac=1 / ref=3 / deblock=1:0:0 / analyse=0x1:0x111 / me=hex / subme=5 / psy=1 / psy_rd=1.00:0.00 / mixed_ref=1 / me_range=16 / chroma_me=1 / trellis=1 / 8x8dct=0 / cqm=0 / deadzone=21,11 / fast_pskip=1 / chroma_qp_offset=0 / threads=6 / sliced_threads=0 / nr=0 / decimate=1 / interlaced=0 / bluray_compat=0 / constrained_intra=0 / bframes=3 / b_pyramid=2 / b_adapt=1 / b_bias=0 / direct=1 / weightb=1 / open_gop=0 / weightp=2 / keyint=30 / keyint_min=16 / scenecut=40 / intra_refresh=0 / rc_lookahead=30 / rc=2pass / mbtree=1 / bitrate=900 / ratetol=1.0 / qcomp=0.60 / qpmin=10 / qpmax=51 / qpstep=4 / cplxblur=20.0 / qblur=0.5 / ip_ratio=1.40 / aq=1:1.00
Аудио
Формат : AAC
Формат/Информация : Advanced Audio Codec
Профиль формата : LC
Идентификатор кодека : 10
Каналы : 2 канала
Расположение каналов : Front: L R
Частота : 44,1 КГц
Метод сжатия : С потерями
Download
Rutracker.org не распространяет и не хранит электронные версии произведений, а лишь предоставляет доступ к создаваемому пользователями каталогу ссылок на торрент-файлы, которые содержат только списки хеш-сумм
Как скачивать? (для скачивания .torrent файлов необходима регистрация)
[Профиль]  [ЛС] 

Danil_Teplov

Top Seed 03* 160r

Стаж: 14 лет

Сообщений: 350

Danil_Teplov · 29-Апр-13 18:18 (спустя 1 час 5 мин., ред. 19-Май-13 00:47)

Алсо, этот же курс, но с использованием NUKE в качестве композера:
Digital Tutors - Compositing 3D into Video in Maya and NUKE (Chris Glick) [31.03.2010]
[Профиль]  [ЛС] 

Atle_Rock

Стаж: 12 лет 8 месяцев

Сообщений: 12


Atle_Rock · 17-Июл-13 16:15 (спустя 2 месяца 17 дней)

батюшки родные, спасибо за раздачу столь крутых уроков!
[Профиль]  [ЛС] 
 
Ответить
Loading...
Error