Introduction to mental ray in 3ds Max
Год выпуска: 2012
Производитель: Digital Tutors
Сайт производителя:
http://www.digitaltutors.com/11/training.php?pid=859
Автор: Kyle Green
Продолжительность: 03:15:00
Тип раздаваемого материала: Видеоурок
Язык: Английский
Описание: Having a solid understanding of mental ray's core features, and how they work, is a crucial step toward becoming an efficient and productive rendering artist in 3ds Max. We will begin our training in this series of tutorials by learning two different methods for simulating realistic indirect lighting in 3ds Max, the first method will use global illumination, then we will learn about the second method using final gather.
We will also explore how you can use caustic photons to simulate the detailed light patterns that are created when light passes through refractive surfaces. In addition, we will also explore Image-based lighting techniques, we will learn how to minimize rendering artifacts such as final gather flickering from our animated scenes, as well as many other tools and techniques that will allow you start generating high quality work for a multitude of projects.
--------------------------------------------------------------
Имея твердое понимание основных возможностей mental ray, и как он работают, является важнейшим шагом на пути становления эффективной и продуктивной работы 3d-художника в 3ds Max. Мы начнем наше обучение в этой серии учебных пособий по обучению двум различным методам реалистичного моделирования непрямого освещения в 3ds Max, первый метод будет использовать глобальное освещение, затем мы узнаем о втором методе, с помощью final gather.
Мы также исследуем, как можно использовать фотоны каустики, чтобы имитировать подробные световые узоры, которые создаются, когда свет проходит через преломляющие поверхности. Кроме того, мы также исследуем методы освещения, мы узнаем, как свести к минимуму появление артефактов, такие как final gather, мерцание в наших анимационных сценах, как и многие другие инструменты и методы, которые позволят вам начать производить качественную работу для множества других проектов.
Содержание
Lesson 1
Introduction and project overview
01:17
Lesson 2
Working with mental ray lights in 3ds Max
08:53
Lesson 3
Using the Arch & Design material in 3ds Max
16:37
Lesson 4
Simulating indirect lighting using Global Illumination
10:58
Lesson 5
Exploring the Global Illumination parameters
13:31
Lesson 6
Simulating indirect lighting using Final Gather
14:58
Lesson 7
Using Final Gather and Global Illumination together
06:11
Lesson 8
Rendering displacement maps in mental ray
14:00
Lesson 9
Image-based lighting in 3ds Max
15:10
Lesson 10
Rendering caustic light patterns in 3ds Max
15:09
Lesson 11
Using the Material Editor to control photon appearance
07:44
Lesson 12
Rendering with the Daylight System in mental ray
08:16
Lesson 13
Using Portal Lights in 3ds Max
11:04
Lesson 14
Rendering Subsurface Scattering in 3ds Max
14:28
Lesson 15
Compositing with Render Elements in 3ds Max
14:46
Lesson 16
Saving and re-using Final Gather data
14:40
Lesson 17
Reducing Final Gather flickering for animations
07:49
Файлы примеров: присутствуют
Формат видео: flash video
Видео: MPEG4 Video (H264) 1280x720 15fps 1719kbps
Аудио: AAC 44100Hz stereo 192kbps
Доп. информация: Required Software: 3ds Max 2013