Consuming cultures / Потребительские культуры
Год: 2006
Автор: edited by John Brewer and Frank Trentmann / под редакцией Джона Бревера и Фрэнка Трентманна
Жанр: социология
Издательство: Berg
ISBN: 978 1 84520 247 7
Язык: Английский
Формат: DjVu
Качество: Отсканированные страницы + слой распознанного текста
Количество страниц: 238
Описание: Сборник статей по социологии потребления ряда зарубежных социологов: John Brewer, Frank Trentmann, Adam Arvidsson, Richard Wilk, Sheldon Garon, Roberta Sassatelli, Sheryl Kroen.
Оглавление
List of Illustrations 1
Acknowledgements 2
List of Contributors 3
1. John Brewer and Frank Trentmann. Introduction: Space, Time and Value in Consuming Cultures 4
2. Frank Trentmann. The Modern Genealogy of the Consumer: Meanings, Identities and Political Synapses 19
3. Adam Arvidsson. Brand Management and the Productivity of Consumption 71
5. Richard Wilk. Consumer Culture and Extractive Industry on the Margins of the World System 123
8. Sheldon Garon. Japan's Post-war 'Consumer Revolution', or Striking a 'Balance' between Consumption and Saving 189
9. Roberta Sassatelli. Virtue, Responsibility and Consumer Choice: Framing Critical Consumerism 219
10. Sheryl Kroen. Negotiations with the American Way: The Consumer and the Social Contract in Post-war Europe 251
Доп. информация: Книга была отсканирована не полностью, а выборочно, по главам.