q3mi4 · 22-Ноя-20 14:13(4 года 11 месяцев назад, ред. 12-Фев-21 15:04)
Coleman Hawkins in the 50's — Body & Soul Revisited (The Original Decca Recordings) Жанр: Swing, Mainstream Jazz Носитель: STREAM Страна-производитель диска (релиза): USA Год издания: 1993 Издатель (лейбл): Decca/GRP Номер по каталогу: GRP 16272 Страна исполнителя (группы): USA Аудиокодек: FLAC (*.flac) Тип рипа: tracks Источник: Deezer Продолжительность: 01:14:27 Наличие сканов в содержимом раздачи: нет Треклист: 1. (It's No) Sin (Single Version) (03:00) 2. And So to Sleep Again (Single Version) (02:59) 3. Spellbound (Single Version) (03:07) 4. Lost In a Fog (Single Version) (03:08) 5. Carioca (Single Version) (02:29) 6. Midnight Sun (Single Version) (02:56) 7. If I Could Be With You (One Hour Tonight) [Single Version] (03:14) 8. I Can't Get Started (Single Version) (02:57) 9. Ruby (Single Version) (02:27) 10. Song from "Moulin Rouge" (Where Is Your Heart?) [Single Version] (03:00) 11. My Blue Heaven (03:01) 12. Honeysuckle Rose (03:36) 13. Organ Grinder's Swing (03:09) 14. Perdido (04:42) 15. Sweethearts On Parade (03:42) 16. The Man I Love (Live) (07:02) 17. Foolin' Around (Live) (01:25) 18. Time On My Hands (Live) (05:39) 19. Ornithology (05:12) 20. Body and Soul (04:25) 21. Unlisted Blues (1993 Body And Soul Version) (03:17)
Лог DRM
foobar2000 1.0.3 / Dynamic Range Meter 1.1.1 log date: 2020-11-18 12:17:29 -------------------------------------------------------------------------------- Analyzed: Coleman Hawkins Quartet / Body & Soul Revisited (1-3) Coleman Hawkins, Tony Scott And The All Stars / Body & Soul Revisited (4-6) Coleman Hawkins / Body & Soul Revisited (7-16) Cozy Cole's Big Seven / Body & Soul Revisited (17-21) -------------------------------------------------------------------------------- DR Peak RMS Duration Track -------------------------------------------------------------------------------- DR13 -0.74 dB -16.35 dB 7:02 16-The Man I Love (Live) DR14 -0.93 dB -18.76 dB 1:25 17-Foolin' Around (Live) DR14 0.00 dB -18.27 dB 5:39 18-Time on My Hands (Live 1955/New York) DR13 -0.23 dB -15.44 dB 5:12 19-Ornithology DR15 0.00 dB -18.12 dB 4:25 20-Body and Soul DR14 -0.55 dB -16.75 dB 3:18 21-Unlisted Blues DR12 -0.13 dB -15.11 dB 3:01 01-(It's No) Sin DR10 -0.22 dB -14.10 dB 2:59 02-And So to Sleep Again DR13 -0.16 dB -16.21 dB 3:07 03-Spellbound DR14 0.00 dB -17.08 dB 3:09 04-Lost in a Fog DR14 -0.57 dB -16.11 dB 2:29 05-Carioca DR12 -0.15 dB -14.30 dB 2:55 06-Midnight Sun DR12 0.00 dB -14.87 dB 3:14 07-If I Could Be with You (One Hour Tonight) DR14 -0.09 dB -17.50 dB 2:57 08-I Can't Get Started DR14 -0.48 dB -16.63 dB 2:28 09-Ruby DR14 0.00 dB -16.17 dB 3:01 10-Song from Moulin Rouge (Where Is Your Heart?) DR14 -0.19 dB -17.33 dB 3:01 11-My Blue Heaven DR14 0.00 dB -17.93 dB 3:36 12-Honeysuckle Rose DR11 -1.23 dB -15.14 dB 3:09 13-Organ Grinder's Swing DR12 -0.95 dB -15.80 dB 4:42 14-Perdido DR12 -1.32 dB -15.13 dB 3:42 15-Sweethearts on Parade -------------------------------------------------------------------------------- Number of tracks: 21 Official DR value: DR13 Samplerate: 44100 Hz Channels: 2 Bits per sample: 16 Bitrate: 506 kbps Codec: FLAC ================================================================================
Лог проверки качества
AUDIOCHECKER v2.0 beta (build 457) - by Dester - opdester@freemail.hu ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ -=== DO NOT EDIT THIS FILE! ===- Path: ...\Coleman Hawkins - 1995 - Body & Soul Revisited {GRP} [Deezer WEB FLAC] 01 -=- 01 (It's No) Sin.flac -=- CDDA (99%) 02 -=- 02 And So to Sleep Again.flac -=- CDDA (100%) 03 -=- 03 Spellbound.flac -=- CDDA (100%) 04 -=- 04 Lost in a Fog.flac -=- CDDA (100%) 05 -=- 05 Carioca.flac -=- CDDA (100%) 06 -=- 06 Midnight Sun.flac -=- CDDA (100%) 07 -=- 07 If I Could Be with You (One Hour Tonight).flac -=- CDDA (100%) 08 -=- 08 I Can't Get Started.flac -=- CDDA (100%) 09 -=- 09 Ruby.flac -=- CDDA (100%) 10 -=- 10 Song from Moulin Rouge (Where Is Your Heart).flac -=- CDDA (100%) 11 -=- 11 My Blue Heaven.flac -=- CDDA (100%) 12 -=- 12 Honeysuckle Rose.flac -=- CDDA (100%) 13 -=- 13 Organ Grinder's Swing.flac -=- CDDA (100%) 14 -=- 14 Perdido.flac -=- CDDA (100%) 15 -=- 15 Sweethearts on Parade.flac -=- CDDA (99%) 16 -=- 16 The Man I Love (Live).flac -=- CDDA (99%) 17 -=- 17 Foolin' Around (Live).flac -=- CDDA (100%) 18 -=- 18 Time on My Hands (Live 1955-New York).flac -=- CDDA (100%) 19 -=- 19 Ornithology.flac -=- CDDA (100%) 20 -=- 20 Body and Soul.flac -=- CDDA (100%) 21 -=- 21 Unlisted Blues.flac -=- CDDA (100%) Summary 99.86% CDDA 163758132
Доп. информация:
front, 1080px @ allmusic
back, 1080px @ allmusic
Ко дню рождения Коулмена Хокинса, первопроходца саксофона в джазе — антология записей для лейбла Decca в 50-е годы, включая 10 непритязательных "атмосферных" синглов, пять треков в составе Cozy Cole's Big Seven, три живых радиозаписи (одна из них — сольный номер саксофона без аккомпанемента) и три с ансамблем Tony Scott's All Stars. 1-10:
Coleman Hawkins, orchestra conducted by Neal Hefti
11-15:
Cozy Cole's Big Seven
16:
Coleman Hawkins solo
17-18:
Coleman Hawkins Quartet
19-21:
Tony Scott and the All Stars
Об исполнителе (группе)
A jazz legend and the heavyweight of the tenor saxophone, the first to use the instrument as a serious means of expression. https://www.allmusic.com/artist/coleman-hawkins-mn0000776363/biography
Artist Biography by Scott Yanow
Coleman Hawkins was the first important tenor saxophonist and he remains one of the greatest of all time. A consistently modern improviser whose knowledge of chords and harmonies was encyclopedic, Hawkins had a 40-year prime (1925-1965) during which he could hold his own with any competitor. Coleman Hawkins started piano lessons when he was five, switched to cello at age seven, and two years later began on tenor. At a time when the saxophone was considered a novelty instrument, used in vaudeville and as a poor substitute for the trombone in marching bands, Hawkins sought to develop his own sound. A professional when he was 12, Hawkins was playing in a Kansas City theater pit band in 1921, when Mamie Smith hired him to play with her Jazz Hounds. Hawkins was with the blues singer until June 1923, making many records in a background role and he was occasionally heard on instrumentals. After leaving Smith, he freelanced around New York, played briefly with Wilbur Sweatman, and in August 1923 made his first recordings with Fletcher Henderson. When Henderson formed a permanent orchestra in January 1924, Hawkins was his star tenor. Although (due largely to lack of competition) Coleman Hawkins was the top tenor in jazz in 1924, his staccato runs and use of slap-tonguing sound quite dated today. However, after Louis Armstrong joined Henderson later in the year, Hawkins learned from the cornetist's relaxed legato style and advanced quickly. By 1925, Hawkins was truly a major soloist, and the following year his solo on "Stampede" became influential. Hawk (who doubled in early years on clarinet and bass sax) would be with Fletcher Henderson's Orchestra up to 1934, and during this time he was the obvious pacesetter among tenors; Bud Freeman was about the only tenor who did not sound like a close relative of the hard-toned Hawkins. In addition to his solos with Henderson, Hawkins backed some blues singers, recorded with McKinney's Cotton Pickers, and, with Red McKenzie in 1929, he cut his first classic ballad statement on "One Hour." By 1934, Coleman Hawkins had tired of the struggling Fletcher Henderson Orchestra and he moved to Europe, spending five years (1934-1939) overseas. He played at first with Jack Hylton's Orchestra in England, and then freelanced throughout the continent. His most famous recording from this period was a 1937 date with Benny Carter, Alix Combille, Andre Ekyan, Django Reinhardt, and Stephane Grappelli that resulted in classic renditions of "Crazy Rhythm" and "Honeysuckle Rose." With World War II coming close, Hawkins returned to the U.S. in 1939. Although Lester Young had emerged with a totally new style on tenor, Hawkins showed that he was still a dominant force by winning a few heated jam sessions. His recording of "Body and Soul" that year became his most famous record. In 1940, he led a big band that failed to catch on, so Hawkins broke it up and became a fixture on 52nd Street. Some of his finest recordings were cut during the first half of the 1940s, including a stunning quartet version of "The Man I Love." Although he was already a 20-year veteran, Hawkins encouraged the younger bop-oriented musicians and did not need to adjust his harmonically advanced style in order to play with them. He used Thelonious Monk in his 1944 quartet; led the first official bop record session (which included Dizzy Gillespie and Don Byas); had Oscar Pettiford, Miles Davis, and Max Roach as sidemen early in their careers; toured in California with a sextet featuring Howard McGhee; and in 1946, utilized J.J. Johnson and Fats Navarro on record dates. Hawkins toured with Jazz at the Philharmonic several times during 1946-1950, visited Europe on a few occasions, and in 1948 recorded the first unaccompanied saxophone solo, "Picasso." By the early '50s, the Lester Young-influenced Four Brothers sound had become a much greater influence on young tenors than Hawkins' style, and he was considered by some to be out of fashion. However, Hawkins kept on working and occasionally recording, and by the mid-'50s was experiencing a renaissance. The up-and-coming Sonny Rollins considered Hawkins his main influence, Hawk started teaming up regularly with Roy Eldridge in an exciting quintet (their appearance at the 1957 Newport Jazz Festival was notable), and he proved to still be in his prime. Coleman Hawkins appeared in a wide variety of settings, from Red Allen's heated Dixieland band at the Metropole and leading a bop date featuring Idrees Sulieman and J.J. Johnson, to guest appearances on records that included Thelonious Monk, John Coltrane, and (in the early '60s) Max Roach and Eric Dolphy. During the first half of the 1960s, Coleman Hawkins had an opportunity to record with Duke Ellington, collaborated on one somewhat eccentric session with Sonny Rollins, and even did a bossa nova album. By 1965, Hawkins was even showing the influence of John Coltrane in his explorative flights and seemed ageless. Unfortunately, 1965 was Coleman Hawkins' last good year. Whether it was senility or frustration, Hawkins began to lose interest in life. He practically quit eating, increased his drinking, and quickly wasted away. Other than a surprisingly effective appearance with Jazz at the Philharmonic in early 1969, very little of Hawkins' work during his final three and a half years (a period during which he largely stopped recording) is up to the level one would expect from the great master. However, there are dozens of superb Coleman Hawkins recordings currently available and, as Eddie Jefferson said in his vocalese version of "Body and Soul," "he was the king of the saxophone."
Об альбоме (сборнике)
*** ссылка стерта модератором (MG) 21 ноября 1904 года родился Коулмен Хокинс, он же Ястреб (Hawk), он же Боб (Bean) — первый человек, сделавший саксофон полноправным солирующим инструментом в джазе. Молодой инструмент, всего на полвека старше самого Хокинса, до него считался забавной новинкой для водевилей и худо-бедно использовался в качестве замены тромбону в марширующих уличных оркестрах, большинство исполнителей имитировали технику игры на кларнете, а среди сольных партий по словам Джона Чилтона, биографа Хокинса, преобладали такие стили как "мычание" и "резиновые отрыжки". Вундеркинд Коулмен с 5 лет осваивал фортепиано, с 7 виолончель, а в 9 переключился на тенор-саксофон и в 12 уже выступал профессионально. Из оркестровой ямы канзасского театра его пригласила блюзовая певица Мэми Смит, а в возрасте с 20 до 30 лет Хокинс постоянно играл в составе оркестра Флетчера Хендерсона, где на его стиль музицирования в первые два года сильно повлиял трубач Луи Армстронг. До второй мировой войны музыкант пять лет провел в разъездах по Англии и Европе, а по возвращении оказалось, что джаз в США сильно шагнул вперед, среди саксофонистов появился Лестер Янг со своим индивидуальным стилем, а позже и Чарли Паркер с бибопом. Хокинса новая музыка ничуть не смутила, он действовал по принципу "не можешь предотвратить — возглавь": выступил лидером одной из первых студийных боп-сессий при участии Диззи Гиллеспи, а позже задействовал в своем ансамбле пианиста Телониуса Монка, который в свою очередь привлек его к своим записям вместе с другим саксофонистом — Джоном Колтрейном. Тем не менее, в 50-е годы, которым посвящен сегодняшний сборник, Хокинс хоть и был в отличной форме, но не совсем вписывался в новые вкусы и предпочтения публики и критиков. Первые 10 треков представляют собой короткие трехминутные синглы несколько коммерческой направленности с пластинки The Hawk Talks: в сопровождении фонового ансамбля, где-то со скрипочками, где-то с вибрафоном, его саксофон остается единственным солирующим инструментом, без особо смелых импровизаций, близко к мелодии. В основном это баллады, среди которых выделяется более оживленная Carioca с бразильским ритмом — попробуйте (только не) узнать в ней такой родной мотив отечественной эстрады:) Перекличка тромбона и гитары в My Blue Heaven открывает пятерку треков, изначально выпущенных под именем барабанщика Кози Коула и его ансамбля Big Seven. Здесь наравне с саксофоном зажигают тромбонист Тайри Гленн с восхитительно квакающей сурдиной и трубач Рекс Стюарт: кто опознает, что за классику он цитирует в своем соло на 2:50 в Perdido? Тема Organ Grinder's Swing запоминается звонкой шарманкой, а в Sweethearts On Parade трое духовых создают эффект целого биг-бэнда. В расслабленной Honeysuckle Rose помимо остальных инструментов "хрусткое" качающее соло выдает и сам лидер-барабанщик — на щеточках. Из трех "живых" записей квартета с Хэнком Джонсом за роялем один на самом деле представляет собой коротенький сольный полет саксофона: в Foolin' Around Хокинс безо всякого аккомпанемента "дурачится" с аккордами знаменитой песни Body And Soul, которая принесла ему такую славу в записи 1939 года. Вокалист Эдди Джефферсон даже написал свой собственный текст на импровизированную мелодию того соло, в котором объявил Хокинса "королем саксофонов". В сегодняшнюю антологию записей для лейбла Decca этот стандарт тоже попал, на этот раз его исполняет звездный ансамбль кларнетиста Тони Скотта (Томми Флэнаган на фортепиано, Джимми Неппер на тромбоне) — в компании с задорным бибоп-хитом Ornithology Чарли Паркера, получившим название в честь его прозвища "Птица", и ранее не издававшимся треком Unlisted Blues. Сегодня джаз у большинства людей ассоциируется с саксофоном — давайте вспомним, чья это заслуга:) Приятного прослушивания!
https://www.allmusic.com/album/release/coleman-hawkins-in-the-50s-body-soul-revisited-mr0000138156 Review by Scott Yanow
Hawkins had been the dominant tenor-saxophonist from the mid-'20s up until 1940, but even though he remained a major force, his influence was waning, due to the emergence of Lester Young and then Charlie Parker. By the early '50s he only recorded on an infrequent basis. Fortunately a few years later (partly due to the rise of Sonny Rollins whose original hero was Hawk), his fortunes were on the rise again. This Decca CD contains quite a variety of music. There are ten selections of melodic "mood" music from 1951-53 in which Hawkins mostly sticks to the melody (an exception is an excellent version of "If I Could Be with You"). Then the great tenor is heard in an occasionally exciting session with Cozy Cole's All-Stars; cornetist Rex Stewart steals the show with a couple of colorful solos. The best music on this CD is taken from a 1955 radio broadcast in which Hawkins plays "Foolin' Around" (based on the chords of "Body and Soul") totally unaccompanied and roars on "The Man I Love." This set concludes with three selections (one previously unissued) from a fine session led by clarinetist Tony Scott.
q3mi4
Если в треклисте Вы указали разных исполнителей для разных треков релиза, почему у Вас имена файлов раздачи не содержат этой информации? Переименуйте файлы, чтобы они соответствовали треклисту и перезалейте торрент. И вот такой юмор:
80443676q3mi4
в треклисте Вы указали разных исполнителей для разных треков релиза
это дополнительная историческая справка, в 50-е годы эти треки записывались с формальным лидерством разных исполнителей, но все при участии Коулмена Хокинса, в 93 году диск издан целиком под его именем, другие музыканты не упоминаются ни на обложке, ни в треклисте на обороте.
wurensh писал(а):
80443676q3mi4
И вот такой юмор здесь совершенно неуместен.
это не юмор, а чистая правда. просто скажите, что лучше указывать: собственная покупка за 0 рублей? или собственный рип с веб-ресурса? или "другое" и прочерк? категория stream в списке появилась, а соответствующей категории для источника нет...
80446634категория stream в списке появилась, а соответствующей категории для источника нет...
Какая Вам ещё категория нужна?
Посмотрите, как оформляют другие Стрим-релизеры.
Цитата:
Источник: Deezer
и всё. А как Вы этот материал скачали ( с упомянутого ресурса): бесплатно или за деньги, при наличии логов проверки качества и разрядности, уже никого не интересует. Если контент взят с ресурса-посредника - это другая тема, тогда исходный ресурс указывается как справочный, а раздача будет иметь сомнительный статус. Надеюсь, понятно? Поправил источник за Вас. Учтите на будущее.
Правила, пункт 4.13 Запрет на ВКонтакте (vk.com), Myspace.com, Last.fm, livejournal.com, facebook.com, twitter.com, soundcloud.com и т. Д
Разрешено - Официальный сайт исполнителя; Официальный сайт издателя; Сайты-каталогизаторы; Википедия; YouTube. все ссылки на ВК, WordPress, Яндекс.Дзен и Телеграм во всех Ваших раздачах должны быть стерты Альтернативой является запрет на создание раздач и редактирование постов ?Недооформлено