[DL] Industries of Titan [P] [RUS + ENG + 11 / ENG] (2023, RTS) (1.0.4-b18714) [Portable]

Страницы :   Пред.  1, 2, 3, 4, 5  След.
Ответить
 

Akm16

Стаж: 11 лет 11 месяцев

Сообщений: 40

Akm16 · 09-Июн-20 16:19 (4 года 7 месяцев назад, ред. 09-Июн-20 16:19)

Ставил версию 0.1.10.7, скачанную по ссылке от grefis0. Игра слишком сырая. Купленные ресурсы у консула или полученные вместе с колонистами могут застрять в том месте где лежат (в доме консула или космопорте), как только накопится много застрявших там ресурсов вы не сможете больше покупать ресурсы или принимать корабли с ресурсами в космопорту. Ресурсы могут застрять в ваших хранилищах, будет показываться что они у вас есть (сверху на информационном табло и непосредственно в хранилищах), но рабочие не смогут ими пользоваться. Рабочие не хотят забирать ресурсы из шахт, могут рандомно сходить 1-2 раза и все, шахта заполняется на 100%, а рабочие на неё забивают болт, в итоге добывать остается только из зданий посещённых на карте, но они не бесконечны, в итоге рано или поздно они кончаться, или заблочаться в хранилищах. Выставление приоритетов не помогает. Не знаю, может быть нужно соблюдать баланс между колонистами и рабочими, пробовал 1 к 1 держать количество рабочих и колонистов, все равно не помогает, походу все таки баг. Так что лучше подождать версии в которую хотя бы можно будет поиграть даже с таким урезанным функционалом как сейчас. Кстати, вылетов в данной версии практически нет, было несколько раз но это случилось когда было построено слишком много построек.
Вывод: игра прикольная, но однообразная и сырая, сейчас её можно поверхностно пощупать, но ступор с рабочими у вас 100% случится, пока это не пофиксят. Какой нибудь Surviving Mars или Planetbase, на данный момент будут явно лучше.
P.S. Могу конечно ошибаться, но проблема с рабочими на мой взгляд явно связана именно с ошибками в игре.
[Профиль]  [ЛС] 

Borboriun

Стаж: 12 лет 10 месяцев

Сообщений: 6916

Borboriun · 09-Июл-20 19:10 (спустя 1 месяц, ред. 09-Июл-20 19:10)

  1. 09.07.2020: Игра обновлена до актуальной версии 0.2.31
Список изменений:
    Update v0.2.31:
    Transportation 2.0 is here!
  1. Transport Hubs now have a radius of control – roads must fall inside the radius for them to be used in a job
  2. Transport Hub UI also shows stats related to how often trucks are used, the range of the Transport Hub, and more
  3. To help with visualizing, we’ve added a Transportation Overlay that displays the radius of the Hub, which buildings are connected to your Roads, and the flow of traffic on those Roads
  4. Transportation overlay is now displayed when selecting the Transport Hub
  5. Trucks now require fuel to be used – your Transport Hub will store fuel for Truck use. If you don’t have enough fuel stored, your workers will travel on foot instead of using a Truck. The amount of fuel required depends on the distance the Truck must travel
  6. Trucks now generate pollution when they are used
  7. Transport Hubs can now be connected
  8. Improved truck pathing! Trucks will now make left turns and in general make smarter decisions
  9. Added some basic stats to the Transport Hub UI panel
    1. Travel range – describes the range of the Transport Hub
    2. Times used – how many times trucks have been used instead of walking
    3. Fuel used (min/max) – of all the trips, the amount of fuel used on the shortest and the longest trips made
    Speaking of fuel…
  10. We’ve added a entire new mechanic – Xethane
    1. Xethane is plentiful on Titan’s surface, and continuously flows out of Sinkholes and Crevices. Fuel Fabricators and Turbines need a steady supply to generate Fuel for your City
      1. You can now select both Sinkholes and Crevices to see their Xethane output
    2. Xethane overlay exposes the flow of Xethane and shows you hotspots for Xethane generation – place your Fuel buildings in high-Xethane areas to maximize your output
    3. The more Xethane on a tile, the higher yield that tile will offer
    4. Added a stat “Recent Fuel wasted” to Fuel Turbines and Fabricators, to let you know how much fuel is not going to storage
    We can’t talk about the atmosphere without talking about pollution.
  11. Clean up your pollution with the new Air Purifier building (if you can afford it)
    1. Prevent citizen deaths and clean up the air in a radius that increases with Upgrading and Connecting
    2. Strategize your city – the Air Purifier will clean up both Pollution and Xethane, so make sure it’s far from your Fuel Turbines!
  12. Added SFX to the Air Purifier
  13. We’ve fully overhauled our Pollution code, changing the way it generates, dissipates and spreads
    1. We’ve also changed the way the pollution overlay looks! Let us know what you think
  14. Pollution overlay is now displayed when selecting the Air Purifier
    Rebels, Rubble, and Resources – Oh my!
  15. When your Buildings are destroyed by Rebels, they will now turn into “Destroyed Buildings” rather than Empty Plots. These Destroyed Buildings can be salvaged for leftover resources, which lessens the impact of losing your city a bit!
    1. You can see what the building used to be before destruction on its UI panel when selected
  16. Player owned Rebel tiles now count towards the total net worth of your Corporation, which changes how difficulty scales – the more Rebel Camps you take over, the harder they’ll fight!
  17. Added a slider to Mines – you can now choose how many resources can be stored in the Mine local storage before sending an employee to pick them up. If you want to set up a truck route to empty mines, try setting the slider to 5. This way, trucks will make a full delivery to storage instead of delivering one mineral at a time
  18. 🪐 You can now claim Empty Plots and Resource Patches while in Building Placement mode if you have enough influence to claim them. Simply select the building you want to place, and then choose an Empty plot you don’t already own Influence will automatically be deducted if you can afford it
    1. If you’re placing a Mine and claim a Resource Patch, the Mine will automatically target the patch
    2. If a Resource Patch already has an Employee assigned to mine it by hand, targeting with a Mine will automatically remove the Employee and let the Mine target that patch instead
  19. Added a flag to indicate that a building or device is not constructing due to excess resources or waste on the construction site, but could not be cleaned up due to storage being full
    Music to Our Ears
  20. New Danny Baranowsky track: Visions. Give it a listen in your jukebox!
    Take snapshots of your majestic city
  21. 🪐 Photo mode is here! Screenshots are located in %localappdata%\Titan\Saved\Screenshots. Show off your cool shots in the discord!
    We upgraded our game engine from UE 4.22.5 to UE 4.25!
  22. This was necessary to prevent two extremely common crashes that would not be solved otherwise (having to do with WWise and Unreal Engine themselves, could not be fixed on our end without upgrading). This was a lengthy process but worth the time it took. If you are a Windows 7 User, you will have to upgrade to Windows 10 for the time being. This is a free update from Microsoft
  23. Made some big changes to the way the game handles disabling and enabling devices and buildings – prevents sound starvation issues and improves stability
  24. Some visual changes after upgrading the engine:
    1. Main menu visual additions – sun flares, background ships, lens flare
    2. Changes to how advertisements are randomized on billboards found on many different devices and buildings (random movement, speed, etc)
    3. Moved the location of billboards on some buildings to prevent clipping with scaffolding
    4. Ruins display wear and tear, have more variations
    5. Energy Depot now displays how full it is (similar to battery and fuel tank/silo)
    6. Defensive Turret radius is a little more transparent than before
    UI and General Updates:
  25. We’ve added a new tab to the City Construction panel – Logistics (contains Roads, Transport Hub, and Storage Facility)
  26. Added a new loading screen image
  27. 🪐 We’ve finally made some changes to the way the game is displayed for widescreen users – you can change to Wide-Screen mode in the Graphics settings. This will prevent the zoomed in look that some people have been struggling with.
  28. 🪐 We’ve finally been able to optimize our UI layout to reliably support resolutions as low as 1280×720. There may still be some small bugs here and there, but please let us know what you think! Don’t forget you can adjust the scale of the UI in the settings.
  29. 🪐 Added a confirmation for quitting the game/quitting to main menu while in-game
  30. 🪐 Added a Disable/Enable switch to the Monument
  31. 🪐 When selecting a device or building that is on a different grid, the Grid UI in the HUD will now auto update to display the currently selected grid. This is also an option that can be changed in settings
    Balance changes:
  32. Trucks are 33% faster
  33. Transport Hub range is +1 tile bigger
  34. Pollution on death of Rebel ships and Buildings
  35. Much lower Pollution damage to Citizens
  36. Decreased the capacity of Fuel Tanks and Batteries by 20%
  37. Decreased the build time of Roads from 18 seconds to 6 seconds
  38. Added an additional two decimals to the amount of Xethane or Fuel in the air when viewing the UI panel of any tile
    Fixed Issues:
  39. Many, many hours of fixes dedicated to getting the game running in Unreal Engine 4.25, as well as many fixes to the new features we’ve added!
  40. Fixed upgraded Transport Hubs not being registered correctly, thus preventing use of trucks after upgrade. This change will apply to old saves as well (should retroactively fix them)
  41. Fixed tile detection being blocked by flags
  42. Fixed Rebel buildings having a Copy button
  43. Fixed Mines not depleting Resource Patches correctly
  44. Fixed Mine target connector not being refreshed when changing target after a patch ran out of resources
  45. Fixed a handful of typos
  46. Fixed a storage issue with Smokestack (internal storage was inaccurate)
  47. Fixed a materials issue with Mine markers on patches and nodes
  48. Fixed Resource Patches becoming locked when connecting a Mine that was mining the patch
  49. Fixed Factories being allowed to connect when a device inside was under construction
  50. Fixed hotkey reassignment not working for Buildings
  51. Fixed Rebel Camps and Next Attack Timer not being set up correctly when loading a game
  52. Fixed unburrow visuals not stopping
  53. Fixed building outline still being visible in photo mode
  54. Fixed overlay not being restored correctly when leaving photo mode
  55. Fixed Employee teleporting to the edge of the map if a job was cancelled while they were transitioning from inside a building to driving a truck
  56. Fixed UI elements not being removed in photo mode
  57. Fixed crash in UI from Transport Hub
  58. Fixed a crash in the tutorial manager
  59. Fixed issues with overlay appearance
  60. Fixed fuel not transferring when upgrading or connecting a building
  61. Fixed outlet in a connected factory that isn’t overlapped entirely by a pylon not receiving power from a grid outside
  62. Fixed disabled Energy Pylon relaying power incorrectly when a generator came online
  63. Fixed LV2 Transport Hub causing a crash if destroyed or upgraded again
  64. Fixed local storage of buildings being deleted when upgrading or connected
  65. Fixed dismantling a storage device decreasing available storage by too much
  66. Fixed dismantling a storage device containing resources inflating the storage space accidentally
  67. Fixed being able to cancel or pause a construction when the job was already completed
  68. Fixed resources from cancelled upgrade of Conversion Center being incorrectly added to local storage
  69. Fixed jobs being cancelled twice when dismantling buildings, causing side-effects like extra waste being added to the HUD
  70. Fixed a couple miscellaneous storage issues caused by dismantling storage devices
  71. Fixed Employees not being released from construction jobs when paused
  72. Fixed road tiles destroyed in an attack not refreshing other road tiles
  73. Fixed being able to buy tiles in building placement mode when the player couldn’t actually build on them (tiles containing ruins etc)
  74. Possible fixes to about 5 different rare crashes
  75. Fixed Ringshine coming in mid song instead of playing an intro
  76. Fixed Monetization SFX playing incorrectly
  77. Fixed Monument not enabling/disabling correctly
  78. Fixed Connected Smokestack being too dark when disabled
  79. Fixed Ruins levels not displaying correctly
  80. Fixed a super common crash caused by upgrading buildings that contained resources
  81. Fixed a crash caused by unassigning an Employee from a Resource Patch while they were mining and then saving and loading
  82. Fixed Employees teleporting out of buildings when assigned to certain tasks
  83. Fixed storage inside of storage buildings (including Smokestacks and Mines) being broken during the enable/disable change because they were not being ticked like normal devices
  84. Fixed resuming device construction from pause when an Employee was not near causing a couple issues like permanently stuck Employees, devices being constructed without an Employee assigned, and Employees standing at the edges of a building to complete construction
  85. Fixed Employees teleporting to their next fulltime job assignment if they had been interrupted while moving to a previous fulltime job assignment
  86. Fixed a memory clean-up fix from a few versions back not working correctly due to some new code
  87. Fixed LV2/3 Mines playing their animations when there was no Employee assigned
  88. Fixed some in-world pause flags not being removed when a paused job was cancelled (still exists for dismantle)
  89. Fixed grid dropdown in HUD trapping spacebar
  90. Fixed ‘set target’ mode not being exited correctly when upgrading, connecting and dismantling a Mine
  91. Fixed local storage being deleted if a building with resources stored was dismantled
  92. Fixed being able to double enter buildings by clicking on the “storage full” flag while already entering building
  93. Fixed resources being incorrectly reserved if a job was cancelled or paused before Employees picked them up from the storage containers
  94. Fixed pathing nodes not being cleaned up quickly enough between games, meaning that old pathing still existed, potentially causing a crash
  95. Added some checks to prevent a crash
  96. Fixed ship outline being visible in Photo Mode
  97. Fixed crash when loading a smokestack that had been dismantling
  98. Fixed Employee being removed from Air Filter when upgrade completed
  99. Fixed “outside command territory” flags not displaying correctly for all buildings
  100. Fixed “not enough fuel” flag not displaying on Transport Hub when there was not enough for trucks to travel
  101. Fixed storage jobs not always being correctly assigned to Employees, allowing them to be free to complete other tasks (caused trucks to become stuck on the road)
  102. Fixed photo mode UI not stretching to fill the screen
  103. Fixed XML for Air Purifier construction materials
  104. Fixed Energy Relay SFX
  105. Fixed Air Purifier not having a thumbnail on its UI panel
  106. Fixed stats being lost on Transport Hub when upgraded or connected
  107. Fixed overflowing UI on Air Purifier UI panel
  108. Fixed getting stuck in Set Target mode when upgrading/dismantling a Mine via hotkey
  109. Fixed Monetization Station SFX not playing at the correct times
  110. Fixed vertical grey line on devices showing when there was no flag to display
  111. Fixed connect tooltip displaying an error message if outside Command Range
  112. Fixed alignment with Cutscene Skip and Subtitles in opening cutscene
  113. Made some changes to code to avoid crashes caused by incorrect flag cleanup upon deletion
  114. Made some changes to UI refresh for stability
  115. Made some small tweaks and fixes to Pollution Overlay
  116. Fixed Relays, Pylons and Outlets not relaying energy when there was no free energy on the grid
  117. Fixed autosave timer running when the game was paused
  118. Fixed connected Mine not generating pollution from both tiles
  119. Fixed construction starting without an Employee if all construction requirements were met when the building was placed
  120. Fixed Transport Hub not displaying trucks from both Hubs if connected
  121. Fixed Employees standing in the wrong location when dismantling Roads
  122. Fixed a rare crash (thank you for sending your reports!)
  123. Attempted fix of another rare crash
  124. Fixed unchecking a resource from storage while Employees were removing resources from storage could cause remaining resources to be stuck in storage until unchecked/checked again
  125. Fixed cancelling construction not releasing Employees from their jobs
  126. Fixed Employees getting stuck in their jobs when a device was placed in an inaccessible location (broke pathing)
  127. Fixed pause flag having a shadow
  128. Fixed credits tooltip not updating correctly
  129. Fixed max capacity of buildings not being correct occasionally
  130. Fixed trucks being purchasable if Transport Hub was full and a truck was doing a job
  131. Fixed warning flags not being hidden immediately when exiting to main menu
  132. Fixed a couple UI overflows on UI panels
  133. Fixed yellow grid flashing when selecting Transport Hub for the first time
  134. Fixed a crash occurring when dismantling a smokestack with waste inside after loading the game
  135. Fixed priority jobs being broken
  136. Fixed a couple typos
  137. Fixed construction getting stuck in some cases when bringing resources
  138. Fixed missing ground tile when saving and loading during the construction of a building
  139. Fixed bridge being left behind when dismantling roads
  140. Fixed saving the game resetting the priorities of some jobs, resulting in stuck or delayed constructions
  141. Fixed device tooltips not showing their hotkeys
  142. Fixed lefthand panels overlapping the Overlays UI at the bottom of the screen
  143. Fixed conversion center allowing upgrade or connection while a conversion was ongoing
    All patch notes: https://forums.braceyourselfgames.com/c/industries-of-titan/announcements-and-patch-notes/16
[Профиль]  [ЛС] 

Wrell

Стаж: 15 лет 7 месяцев

Сообщений: 1


Wrell · 19-Июл-20 16:08 (спустя 9 дней)

На Win7 не работает, в EGS в требованиях тоже минимум Win8. Поправьте описание, а то я час с семеркой провозился пока проверять системки не полез
[Профиль]  [ЛС] 

J.Vasquez

Стаж: 14 лет 7 месяцев

Сообщений: 16


J.Vasquez · 11-Авг-20 17:29 (спустя 23 дня)

Приблизительно известно когда будет новая версия?
[Профиль]  [ЛС] 

BAGMAN

Старожил

Стаж: 15 лет 7 месяцев

Сообщений: 539

BAGMAN · 13-Авг-20 00:34 (спустя 1 день 7 часов)

0.3.0 будет?
[Профиль]  [ЛС] 

Borboriun

Стаж: 12 лет 10 месяцев

Сообщений: 6916

Borboriun · 13-Авг-20 03:53 (спустя 3 часа)

BAGMAN писал(а):
799062340.3.0 будет?
Будет на днях. )
[Профиль]  [ЛС] 

el Romano

Стаж: 14 лет 7 месяцев

Сообщений: 10

el Romano · 14-Авг-20 15:54 (спустя 1 день 12 часов, ред. 14-Авг-20 15:54)

Ждем, игра затянула, правда есть утечки памяти.
[Профиль]  [ЛС] 

Dremlinn85

Стаж: 12 лет 8 месяцев

Сообщений: 530

Dremlinn85 · 24-Авг-20 19:02 (спустя 10 дней)

Скажите, игра похожа на Starship Corporation? Очень понравился конструктор кораблей, но разработчик походу забил на нее а хочется чего нибудь похожего.
[Профиль]  [ЛС] 

NomerGSP

Стаж: 14 лет

Сообщений: 32


NomerGSP · 28-Авг-20 15:09 (спустя 3 дня)

вышла версия 0.3.3. Там вроде корабли делать можно. Пора бы выложить уже.
[Профиль]  [ЛС] 

el Romano

Стаж: 14 лет 7 месяцев

Сообщений: 10

el Romano · 29-Авг-20 20:58 (спустя 1 день 5 часов)

Цитата:
Будет на днях. )
Автор тут забил, спокойно качается с другого трекера.
[Профиль]  [ЛС] 

EELF

Стаж: 15 лет 9 месяцев

Сообщений: 103

EELF · 30-Авг-20 12:49 (спустя 15 часов)

el Romano писал(а):
79984650
Цитата:
Будет на днях. )
Автор тут забил, спокойно качается с другого трекера.
Киньте плз в личку линк!
[Профиль]  [ЛС] 

DemonikD

Moderator gray

Стаж: 15 лет 8 месяцев

Сообщений: 13401

DemonikD · 03-Сен-20 09:54 (спустя 3 дня)

https://drive.google.com/file/d/1TDbl-XwUEaRUPRwvYwYRknnON_dvpw-N/view
0.4.0
[Профиль]  [ЛС] 

divided1988

Стаж: 13 лет 5 месяцев

Сообщений: 11


divided1988 · 08-Сен-20 08:55 (спустя 4 дня)

EELF писал(а):
79987333
el Romano писал(а):
79984650
Цитата:
Будет на днях. )
Автор тут забил, спокойно качается с другого трекера.
Киньте плз в личку линк!
День добрый. Можно и мне линк на другой трекер?)
[Профиль]  [ЛС] 

Turgon18

Стаж: 12 лет 1 месяц

Сообщений: 11


Turgon18 · 16-Сен-20 22:35 (спустя 8 дней)

Пароль бы еще от архива...
[Профиль]  [ЛС] 

Heretic308

Стаж: 14 лет 4 месяца

Сообщений: 163

Heretic308 · 23-Сен-20 22:46 (спустя 7 дней)

воде 7 октября апдейт игры будет, может и тему обновят =/
[Профиль]  [ЛС] 

Walldos

Стаж: 14 лет 8 месяцев

Сообщений: 36

Walldos · 28-Сен-20 04:10 (спустя 4 дня)

Классная шутка, скинуть ссылку на запароленный архив и не дать пароля. Я как идиот скачал почти полтора гига и все только для того, чтобы в итоге отправить архив в помойку ибо он не открывается без пароля.
[Профиль]  [ЛС] 

Heretic308

Стаж: 14 лет 4 месяца

Сообщений: 163

Heretic308 · 23-Окт-20 23:33 (спустя 25 дней)

будет ли ап до актуальной версии?
[Профиль]  [ЛС] 

Borboriun

Стаж: 12 лет 10 месяцев

Сообщений: 6916

Borboriun · 23-Окт-20 23:38 (спустя 4 мин.)

Heretic308 писал(а):
80275141будет ли ап до актуальной версии?
Да, постараюсь в ближайшее время обновить.
[Профиль]  [ЛС] 

avtavtav

Стаж: 9 лет 1 месяц

Сообщений: 284


avtavtav · 02-Ноя-20 20:15 (спустя 9 дней)

скачал на Пиратской бухте 0.5.0 сыроватая еще игруля. В общем, пока не зашло.
[Профиль]  [ЛС] 

Heretic308

Стаж: 14 лет 4 месяца

Сообщений: 163

Heretic308 · 03-Ноя-20 17:47 (спустя 21 час, ред. 03-Ноя-20 17:47)

Меня в целом и эта версия в этой раздаче порадовала, тут просто контента маловато.
Observer8 писал(а):
80337528Вышла версия 0.6.0
чет я на офф сайте только 5 вижу =/
[Профиль]  [ЛС] 

Observer8

Стаж: 17 лет 4 месяца

Сообщений: 304

Observer8 · 05-Ноя-20 19:49 (спустя 2 дня 2 часа, ред. 05-Ноя-20 19:49)

Информация об обновлениях с форума на отдельную страницу переехала
https://braceyourselfgames.com/industries-of-titan/updates/
У них в новости на главной опечатка просто))) В заголовке Update 6, а в тексте самой новости update 5,
Вышел патч 0.6.1 где пофиксили проблему с вылетами игры из версии 0.6.0
[Профиль]  [ЛС] 

Borboriun

Стаж: 12 лет 10 месяцев

Сообщений: 6916

Borboriun · 07-Ноя-20 03:10 (спустя 1 день 7 часов, ред. 07-Ноя-20 03:10)

  1. 07.11.2020: Игра обновлена до актуальной версии 0.6.2
Список изменений:
    Update v0.6.2:
    indicates changes due to community feedback!
  1. Added a keyboard shortcut to enable and disable buildings and devices ( P )! This can also be customized from the settings menu if you prefer a different key.
    FIXES AS OF 0.6.2:
  2. Fixed a fractional resource error when dismantling a functioning smokestack
  3. Fixed a crash that occurred sometimes when exiting the game
  4. Fixed a crash that occurred when Rebel ships didn’t finish rotating to their target and ended up flying off the map instead of towards the city
  5. Fixed trucks being permanently reserved when a truck was leaving a job site to pick up more resources
  6. Fixed hull HP not showing full width background
  7. Fixed a shader issue when game was in low-FPS mode
  8. Fixed trucks being incorrectly reserved if standing on a specific tile on the second floor of a building and given a job to pick up resources outside the building
  9. Fixed trucks getting stuck after upgrading a Transport Hub (again)
  10. Fixed burrow button showing 1 credit when the cost of burrow was over 999
  11. Fixed some states not being cleaned up when launching a ship
  12. Fixed destruction of rocks not being part of a job category, meaning all other jobs had to be completed before it would be done
    All patch notes: https://forums.braceyourselfgames.com/c/industries-of-titan/announcements-and-patch-notes/16
[Профиль]  [ЛС] 

Киров

Стаж: 17 лет 6 месяцев

Сообщений: 185

Киров · 08-Ноя-20 16:16 (спустя 1 день 13 часов)

как игра после патчей? Уже можно играть или еще рано?
[Профиль]  [ЛС] 

Heretic308

Стаж: 14 лет 4 месяца

Сообщений: 163

Heretic308 · 09-Ноя-20 19:56 (спустя 1 день 3 часа)

Киров писал(а):
80366258как игра после патчей? Уже можно играть или еще рано?
ну добавили корабли, но по моему без нормальных щитов (они есть но как защищают не понятно) они не актуальны. воевать ими сложно, либо я их не так проектирую, но в целом интересно. но пока всетаки контента мала. пока не понятно куда деньги девать. разные починки и закапывание зданий стоят копейки. + просто народ начал дохнуть, толи от ядовитых испарений... толи от того что вовремя не вывозят мусор... но через какое то время, я постоянно обнаруживаю, что народа нет.
[Профиль]  [ЛС] 

Observer8

Стаж: 17 лет 4 месяца

Сообщений: 304

Observer8 · 12-Ноя-20 07:27 (спустя 2 дня 11 часов, ред. 12-Ноя-20 07:27)

Народ дохнет, если места проживания народа (именно жителей, работникам на это плевать) имеют pollution > 0. Обычно начинают дохнуть, когда загрязнение поднимается выше 10%. Ставьте рядом с жилыми постройками очистители воздуха и всё. Загрязнения на всей остальной территории никак не влияют, только непосредственно в жилых зданиях. Ну и если у вас пару жителей в главном здании, где есть загрязнение, а все остальные в других, то как раз та пара, что в главном, всё равно будет дохнуть раз за разом. В общем, проще всего пару фабрик под жильё и рядом воткнуть очиститель или два, если мусорный завод или шахты близко. И проблема решена.
Щиты у кораблей не сам корабль защищают, а ближайшие к щиту девайсы внутри самого корабля. В общем да, странная механика. Я вообще корабли не использую, натыкиваю много турелей везде да и всё.
Основная проблема - фризы рабочих. Они, паразиты такие, если где-то коробка-хранилище под ресурсы оказывается застроена со всех сторон, начинают дико тормозить, пытаясь найти путь к лежащим в ней ресурсам... И это только один из примеров. Лучше бы игра просто не давала сплошняком заставлять завод коробками, чем потом из-за этого тормозила(((
В общем, поиграть оценить игру уже можно, но багов пока ещё много...
[Профиль]  [ЛС] 

Bear541

Стаж: 15 лет

Сообщений: 14


Bear541 · 12-Ноя-20 15:00 (спустя 7 часов)

как с мусором бороться? копится и ничего не могу поделать(
[Профиль]  [ЛС] 

Heretic308

Стаж: 14 лет 4 месяца

Сообщений: 163

Heretic308 · 12-Ноя-20 23:26 (спустя 8 часов, ред. 12-Ноя-20 23:26)

Bear541 писал(а):
80386892как с мусором бороться? копится и ничего не могу поделать(
только сжигать в спец сдании...
Observer8 писал(а):
80385008Народ дохнет, если места проживания народа (именно жителей, работникам на это плевать) имеют pollution > 0. Обычно начинают дохнуть, когда загрязнение поднимается выше 10%. Ставьте рядом с жилыми постройками очистители воздуха и всё. Загрязнения на всей остальной территории никак не влияют, только непосредственно в жилых зданиях. Ну и если у вас пару жителей в главном здании, где есть загрязнение, а все остальные в других, то как раз та пара, что в главном, всё равно будет дохнуть раз за разом. В общем, проще всего пару фабрик под жильё и рядом воткнуть очиститель или два, если мусорный завод или шахты близко. И проблема решена.
Щиты у кораблей не сам корабль защищают, а ближайшие к щиту девайсы внутри самого корабля. В общем да, странная механика. Я вообще корабли не использую, натыкиваю много турелей везде да и всё.
Основная проблема - фризы рабочих. Они, паразиты такие, если где-то коробка-хранилище под ресурсы оказывается застроена со всех сторон, начинают дико тормозить, пытаясь найти путь к лежащим в ней ресурсам... И это только один из примеров. Лучше бы игра просто не давала сплошняком заставлять завод коробками, чем потом из-за этого тормозила(((
В общем, поиграть оценить игру уже можно, но багов пока ещё много...
Корабли прикольные, в них можно запихать самую крутую пушку (она самая дальнобойная) и ставить за турелью, враг агриться на то что ближе, турель танчит а корабль помогает. Но пока особой нужды в кораблях нет, я вообще удивился когда он за туман войны не смог полететь.
[Профиль]  [ЛС] 

Observer8

Стаж: 17 лет 4 месяца

Сообщений: 304

Observer8 · 13-Ноя-20 05:22 (спустя 5 часов, ред. 13-Ноя-20 05:22)

Bear541 писал(а):
80386892как с мусором бороться? копится и ничего не могу поделать(
До последнего патча я просто поднимал приоритет мусоросжигания в топ и мусор не копился. А сейчас достаточно 1-2 работников выделить на очистку мусора (не на снабжение мусорозавода!) - и они таскают мусор в мусоросжигатель. Обычно много их не нужно.
У меня жители в фабриках вообще мусор не генерируют. Вроде бы это само по себе баг, так-то они должны мусорить... но меня всё устраивает)))
Основная проблема - фризы работников. В начале игры ещё ничего, а как пол-карты уже застроено - начинаются дикие тормоза. От волны до волны нападений даже не всегда здания успевают чинить. Тупо стоят и нифига не делают, рабочих около 450 шт, а бегают по карте 5-6, остальные тупо стоят. Судя по всему, поиск пути тормозит у них. И как на это повлиять - не знаю. Может двойные здания перестать делать? Или склады? Фиг его знает, чего им надо... Остаётся только патчей ждать
[Профиль]  [ЛС] 

Bear541

Стаж: 15 лет

Сообщений: 14


Bear541 · 13-Ноя-20 16:41 (спустя 11 часов)

Observer8 писал(а):
80390556
Bear541 писал(а):
80386892как с мусором бороться? копится и ничего не могу поделать(
До последнего патча я просто поднимал приоритет мусоросжигания в топ и мусор не копился. А сейчас достаточно 1-2 работников выделить на очистку мусора (не на снабжение мусорозавода!) - и они таскают мусор в мусоросжигатель. Обычно много их не нужно.
У меня жители в фабриках вообще мусор не генерируют. Вроде бы это само по себе баг, так-то они должны мусорить... но меня всё устраивает)))
Основная проблема - фризы работников. В начале игры ещё ничего, а как пол-карты уже застроено - начинаются дикие тормоза. От волны до волны нападений даже не всегда здания успевают чинить. Тупо стоят и нифига не делают, рабочих около 450 шт, а бегают по карте 5-6, остальные тупо стоят. Судя по всему, поиск пути тормозит у них. И как на это повлиять - не знаю. Может двойные здания перестать делать? Или склады? Фиг его знает, чего им надо... Остаётся только патчей ждать
построил мусоросжигатель, назначил сотрудников, но туда мусор не носится, а тупо копится на складе, так же туда и сотрудники не ходят . не могу разобраться как пользоваться приоритетами
[Профиль]  [ЛС] 

Observer8

Стаж: 17 лет 4 месяца

Сообщений: 304

Observer8 · 14-Ноя-20 01:54 (спустя 9 часов)

Как я и писал выше, назначайте сотрудников не на Supply smokestack, а на Clean waste. И тогда они... начинают носить мусор на мусорозавод!
Чего-то поломали разрабы в последнем патче) Во всяком случае у меня всегда в supply smokestack 0 заданий и работники просто idle. А вот Clean waste - работает.
[Профиль]  [ЛС] 
 
Ответить
Loading...
Error