Introduction to Rigging 3ds Max
Год выпуска: 2013
Производитель: Digital Tutors
Сайт производителя:
http://www.digitaltutors.com/11/training.php?pid=906
Автор: Delano Athias
Продолжительность: 04:06:00
Тип раздаваемого материала: Видеоурок
Язык: Английский
Описание: In this series of tutorials we will take an introductory look into rigging tools and techniques in 3ds Max. We'll start by understanding the basics, which include everything from how to establish solid naming conventions to how to utilize 3ds Max's bone and IK handle tools. We'll then cover more complicated topics like setting up a enhanced IK rig, using expressions to create a counter twist rig that preserves volume, as well as skinning techniques. We'll also learn how 3ds Max's interface can be customized to work faster.
--------------------------------------------------------------------
В этой серии уроков мы максимально исследуем инструменты и методы в 3ds Max. Мы начнем с понимания основ, которые включают в себя именования, как использовать 3ds Max кости и инструменты обработки IK. Затем мы рассмотрим более сложные темы, такие как создание расширенной IK Rig, использование выражений для создания счетчика twist Rig, который сохраняет объем, а также технику скиннинга. Мы также узнаем, как может быть настроен интерфейс 3ds Max для ускорения процесса работы.
Содержание
Lesson 1
Introduction and project overview
00:55
Lesson 2
Naming conventions
08:54
Lesson 3
The most basic form of rigging
12:33
Lesson 4
Modifying an object's pivot
04:42
Lesson 5
Creating bone systems
10:00
Lesson 6
Working with the Bone Editing Tools
07:39
Lesson 7
Mirroring bone systems
06:26
Lesson 8
Colorizing bones
03:07
Lesson 9
Fin Adjustment Tools
08:14
Lesson 10
Bone Object Properties
07:15
Lesson 11
A look at the HI, HD, and IK Limb Solvers
11:29
Lesson 12
Creating an enhanced IK rig
09:53
Lesson 13
The Spline IK Solver
09:40
Lesson 14
Utilizing groups
10:58
Lesson 15
Controlling an object's position with the Position constraint
07:31
Lesson 16
Manipulating an object's rotation with the Orientation constraint
06:41
Lesson 17
Creating custom parameters / wiring parameters
10:56
Lesson 18
The Reaction Manager
12:12
Lesson 19
A look at the twist rig we will create
01:11
Lesson 20
Starting on our twist rig
09:31
Lesson 21
Working with expressions
06:56
Lesson 22
Axis Order
05:26
Lesson 23
Deforming objects with 3ds Max's FFD modifier
07:21
Lesson 24
Skinning geometry to envelope objects
07:13
Lesson 25
Refining skin deformations
07:50
Lesson 26
Mirroring weights in 3ds Max
03:29
Lesson 27
Exporting skin weights
02:37
Lesson 28
Speeding up animation playback with 3ds Max's new gPoly format
03:20
Lesson 29
Creating a custom muscle
13:12
Lesson 30
Applying our custom muscle
12:14
Lesson 31
The Morpher modifier
11:34
Lesson 32
Customizing 3ds Max's interface
05:53
Файлы примеров: присутствуют
Формат видео: flash video
Видео: MPEG4 Video (H264) 1280x720 15fps 1404kbps
Аудио: AAC 44100Hz stereo 192kbps
Доп. информация: Required Software: Autodesk 3ds Max 2013