Quick Start to Modeling in 3ds Max - Vol3
Год выпуска: 2013
Производитель:
Digital Tutors
Сайт производителя:
http://www.digitaltutors.com/tutorial/1227-Quick-Start-to-Modeling-in-3ds-Max-Volume-3
Автор:
Joshua Kinney
Продолжительность: 02:50:00
Тип раздаваемого материала: Видеоурок
Язык: Английский
Описание: In Volume 3 of the Quick Start to Modeling in 3ds Max, we'll build on the concepts covered in volumes 1 and 2.
We'll start by talking about numerous tools and techniques needed to create high poly models in 3ds Max. We'll reinforce what we've already learned by blocking out the forms of our model and discuss how to use the TurboSmooth modifier effectively. In addition, we'll learn about the Graphite Modeling tools which will give us some new ways to speed up our workflow.
Finally, we'll learn how to retain the volume of our model by using control loops and how to create simple details using floating geometry. In the end we'll add another prop that will be used in our final narrative scene.
These courses are designed to be taken in sequence so we really encourage you to start with Volume 1 and 2 before continuing with this section. We also encourage you to take advantage of the assignments that follow each volume. These assignments will allow you to take what you've learned and apply those tools and techniques to your own projects.
---------------------------------------------------------------------------------------------
В Томе 3 "Быстрый Старт моделирования в 3ds Max", мы будем строить понятия, представленные в томах 1 и 2.
Мы начнем с разговора о многочисленные инструментах и методах, необходимые для создания High Poly модели в 3ds Max. Мы будем усиливать то, что мы уже узнали, блокируя из форм нашей модели и обсудим, как эффективно использовать модификатор TurboSmooth. Кроме того, мы узнаем о инструмент моделирования Graphite, который даст нам новые способы, чтобы ускорить наш рабочий процесс.
Наконец, мы узнаем, как сохранить объем нашей модели с помощью контуров управления и как создавать простые детали с плавающей геометрией. В конце концов мы добавим другую опору, которая будет использоваться в нашей финальной сцене рассказа.
Эти курсы предназначены для последовательного выполнения, и мы рекомендуем вам начать с Томов 1 и 2, прежде чем выполнять упражнения в этом разделе. Мы также рекомендуем вам воспользоваться заданиями, которые следуют друг за другом. Это позволит вам закрепить то, что вы узнали и применять эти инструменты и методы для ваших собственных проектов.
Содержание
Lesson 1
Introduction and Project Overview
01:12
Lesson 2
Setting up our modeling workspace
14:09
Lesson 3
Blocking in the handle
07:30
Lesson 4
Creating control loops to retain volume
09:35
Lesson 5
Blocking in details
13:00
Lesson 6
Creating localized loops
14:50
Lesson 7
Finishing the handle
14:48
Lesson 8
Creating bolts and screws
15:24
Lesson 9
Blocking in the shape of the blade
08:31
Lesson 10
Retopologizing the blade
10:45
Lesson 11
Finishing the blade geometry
12:35
Lesson 12
Adding depth and sharpness to the blade
15:10
Lesson 13
Creating high poly geometry without TurboSmooth
09:07
Lesson 14
Modeling details using floating geometry
10:18
Lesson 15
Tweaking high poly models
11:14
Файлы примеров: присутствуют
Формат видео: MP4
Видео: MPEG4 Video (H264) 1280x720 15fps 1112kbps
Аудио: AAC 32000Hz stereo 192kbps
Доп. информация: Required Software: 3ds Max 2014