|
|
|
Surg
Стаж: 18 лет 11 месяцев Сообщений: 55
|
Surg ·
29-Ноя-13 21:52
(12 лет назад, ред. 19-Дек-13 20:51)
обновил раздачу до Alpha 15c,
скрытый текст
15c Fixes a bug that prevented the prisoners from utilizing contraband
|
|
|
|
Katstek Petrovich
Стаж: 12 лет 2 месяца Сообщений: 1
|
Katstek Petrovich ·
30-Ноя-13 16:35
(спустя 18 часов)
Люди, у меня зеки не идут на работу, почему?
|
|
|
|
hack007
Стаж: 17 лет Сообщений: 58
|
hack007 ·
30-Ноя-13 20:44
(спустя 4 часа)
ребят, пожалуйста, выложите 14 версию.
|
|
|
|
ChoohChooh
Стаж: 13 лет Сообщений: 1
|
ChoohChooh ·
01-Дек-13 18:56
(спустя 22 часа, ред. 01-Дек-13 23:59)
В новой версии перестали удаляться объекты правым кликом, как решить эту проблему?
P.S. Русификатор есть? Surg
можешь выложить 14 версию?
|
|
|
|
xxxx666
 Стаж: 17 лет 2 месяца Сообщений: 30
|
xxxx666 ·
03-Дек-13 21:55
(спустя 2 дня 2 часа)
Скриншоты русификатора
Скачать любительский перевод 15 версии
|
|
|
|
fantomsts
Стаж: 16 лет 4 месяца Сообщений: 38
|
fantomsts ·
11-Дек-13 11:09
(спустя 7 дней)
Как установить русификатор ? Кидаю в папку с игрой и ничего.
|
|
|
|
kirо
 Стаж: 16 лет 2 месяца Сообщений: 139
|
kirо ·
11-Дек-13 12:13
(спустя 1 час 4 мин.)
fantomsts
main.dat откройте с помощью винрара и туда запихние файлы руссика с заменой.
|
|
|
|
Lunatic3k2
 Стаж: 16 лет 2 месяца Сообщений: 16
|
Lunatic3k2 ·
11-Дек-13 16:32
(спустя 4 часа)
Как на счет версии 15с? Там пофиксили отмену построек правой кнопкой...
|
|
|
|
swsw2
Стаж: 17 лет 2 месяца Сообщений: 42
|
swsw2 ·
13-Дек-13 23:02
(спустя 2 дня 6 часов)
15 альфа не запускается.
да и как она должна запустится, если папки ДАТА нет?
|
|
|
|
AndreaswORK
Стаж: 12 лет 10 месяцев Сообщений: 1
|
AndreaswORK ·
14-Дек-13 13:52
(спустя 14 часов)
Не работает. Сразу после запуска exe, игра вылетает с ошибкой.
Сигнатура проблемы:
Имя события проблемы: APPCRASH
Имя приложения: Prison Architect.exe
Версия приложения: 0.0.0.0
Отметка времени приложения: 529773d7
Имя модуля с ошибкой: Prison Architect.exe
Версия модуля с ошибкой: 0.0.0.0
Отметка времени модуля с ошибкой: 529773d7
Код исключения: c0000096
Смещение исключения: 00146eac
Версия ОС: 6.1.7601.2.1.0.256.1
Код языка: 1049
Дополнительные сведения 1: 0a9e
Дополнительные сведения 2: 0a9e372d3b4ad19135b953a78882e789
Дополнительные сведения 3: 0a9e
Дополнительные сведения 4: 0a9e372d3b4ad19135b953a78882e789
Ознакомьтесь с заявлением о конфиденциальности в Интернете:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=104288&clcid=0x0419
Если заявление о конфиденциальности в Интернете недоступно, ознакомьтесь с его локальным вариантом:
C:\Windows\system32\ru-RU\erofflps.txt
|
|
|
|
NYN'ja
Стаж: 17 лет Сообщений: 27
|
NYN'ja ·
25-Дек-13 00:56
(спустя 10 дней)
У меня эти катафалки не работали, потому что на дороге росло дерево и они не могли проехать. В смысле торчит катафалк на дороге и все. А впереди дерево стоит. Выкопал дерево - сразу из морга пару трупов убрали и увезли нацонец-то. (Это наблюдалось у меня в 14 версии)
|
|
|
|
Surg
Стаж: 18 лет 11 месяцев Сообщений: 55
|
Surg ·
28-Дек-13 14:30
(спустя 3 дня)
обновил раздачу до Alpha 16,
скрытый текст
= Procedural landscape generation
There are new options when generating a new prison:
Forests adds random collections of trees, including new types of tree (Oak, Pine, Orange, Cypress, Palm)
Buildings are usually derilict and can be used or demolished as you wish
Lakes provide additional construction challenges by forcing you to work around them.
Warning: Including lakes can make your map totally unplayable. Experimental!
= Wood industry
You can now cut down trees using "Dismantle" from the objects menu, and each tree will produce wooden Logs
You can sell the logs for an immediate cash boost ("Sell" from the objects menu)
Or if you have a workshop, your prisoners will cut the logs into stacks of wood planks, which sell for more
Gardeners are now required to plant trees, and trees take time to grow from saplings
Stacks of finished wood planks will auto-sell at 1am
= Steam Workshop for mods (Steam versions only)
Mods can now be shared via the Steam Workshop, just like prisons
The mods menu now lets you publish mods, highlights mods you have published, and shows newly downloaded mods
Mods will automatically download when an update is available
Adding FileID "-1" to your mod's manifest.txt will stop the game asking users to publish the mod. Useful for mods shared outside of the Steam Workshop.
= Full segregation support
Extensive AI work means you can now fully segregate your prison by prisoner category
You can create self contained wings (eg for Max Sec only) containing their own cells, yard, canteen, laundry, workshop etc
New zone type : Med Sec, for medium security prisoner ONLY (orange)
Note: The default zone colour (White) is SHARED, meaning all prisoners are permitted to enter
Work/Employment/Industry AI improvements
Kitchens are now significantly more efficient (Chefs waste much less time)
You can now build any combination of kitchens and canteens, and your chefs will figure it out
(Eg one kitchen serving multiple canteens, or each canteen having its own kitchen etc)
Fixed: Multiple chefs would sometimes go to collect a box of ingredients from the deliveries zone, wasting time
Fixed: Chefs often stood around doing nothing in the kitchen when they should be cooking
Laundries and Workshop jobs are now performed more efficiently and intelligently
Laundries will only service zones of the prison that prisoners working in that laundry would be permitted to reach
Janitors will now help out with the prison Laundry service
Prisoner cell re-assignments now happen without requiring shackled guard escort (if possible)
They will be shackled and escorted by a guard if they are not permitted to make the journey themselves
New object : Road Gate
Can be built spanning the entire road
Acts as a secure door, requiring a guard to unlock it whenever a vehicle or person wants to pass through
You can use this to span your prison across the road, or build a totally contained drop off zone
Doors now open at different speeds. A normal wood door is the fastest. The large road gate is the slowest.
The Large jail door opens slower than the normal jail door.
Prisoners will now "make a run for it" if they are near the exit and you leave too many doors unlocked
Be careful when setting zones to "Unlocked" (green), or setting doors to "Locked open"
Note: More dangerous prisoners are more likely to take advantage of lapses in security
New red marker icon for escaping prisoners
Electrical items no longer short out when wet
It is now safe to use Firemen in the kitchen, or to repair laundry machines without having to worry about electrocution
EXCEPT the power station which now explodes most spectacularly when wet
Workshop balance nerf
The workshop has been judged far too ridiculously profitable
Cutting sheet metal and stamping license plates now takes twice as long as before
Sheet metal now costs $10 per sheet, and produces 2 license plates which sell for $10 each, giving $10 profit
(Previously $3 per sheet, producing 3 license plates selling at $10 each, giving $27 profit)
Workshop saws and presses now cost 50% more to build
Prisoners will now make better use of their stolen contraband when misbehaving:
Lighters if they are feeling destructive
Weapons if they get into a fight
Tools if they are escaping
All staff now have a base toughness of 5 (previously 1) so they no longer die from a single punch
Offices must now be indoor
Vehicles will no longer be blocked by entities, objects, trees etc
Fixed : Purchasing neighbour plots of land sometimes caused the game to get the road location wrong.
Vehicles spawned in the wrong place and construction was blocked in a stripe down the middle of the prison
Fixed : Purchasing land west or north of your prison broke all in-progress escape tunnels
Fixed : Prisoners who are digging escape tunnels will now be rumbled if a guard comes to escort them somewhere
(Previously they were able to keep digging despite being taken to a different place!)
Fixed : Some long running prisons had active escape tunnels that were being dug by prisoners who were no longer on site - either dead, escaped or released.
Fixed : Sometimes workmen took a very long time to finish foundations, leaving them unfinished for hours
Fixed : Trees will no longer be generated on the road
Fixed : Workers will no longer get stuck in the first delivery truck trying to do a job
Fixed : Guards no longer need to use their keys to open wood doors
Fixed : Mod system now correctly loads replacement font graphics every time
Fixed : Mods can now override the base grants with their own if the grants share the same name
Fixed : Dead visitors will no longer float home
Fixed : Historical contraband moved when you purchased a neighbour plot of land
Fixed : Released prisoners will no longer get stuck on the toilet or in bed
Fixed (Alpha15b) : Right click to cancel stopped working
Fixed (Alpha15c) : All existing contraband was being lost after level load
|
|
|
|
xxxx666
 Стаж: 17 лет 2 месяца Сообщений: 30
|
xxxx666 ·
30-Дек-13 00:37
(спустя 1 день 10 часов)
|
|
|
|
doondook1
Стаж: 16 лет 6 месяцев Сообщений: 4
|
doondook1 ·
30-Дек-13 21:24
(спустя 20 часов)
Не поможете добавить файла перевода в архив, а то у меня выскакивает отказано в доступе, ну или по крайней мере выложите файл .dat с файлами перевода
|
|
|
|
Dimabana
Стаж: 13 лет 3 месяца Сообщений: 71
|
Dimabana ·
31-Дек-13 00:47
(спустя 3 часа)
doondook1 писал(а):
62324902
Не поможете добавить файла перевода в архив, а то у меня выскакивает отказано в доступе, ну или по крайней мере выложите файл .dat с файлами перевода
а убрать параметр "только чтение" ты и не пытался?)
так-то перевод более чем любительский. "посадить дерево" "дамп"....
|
|
|
|
xxxx666
 Стаж: 17 лет 2 месяца Сообщений: 30
|
xxxx666 ·
01-Янв-14 20:34
(спустя 1 день 19 часов, ред. 01-Янв-14 20:34)
Dimabana писал(а):
62327350
doondook1 писал(а):
62324902
Не поможете добавить файла перевода в архив, а то у меня выскакивает отказано в доступе, ну или по крайней мере выложите файл .dat с файлами перевода
а убрать параметр "только чтение" ты и не пытался?)
так-то перевод более чем любительский. "посадить дерево" "дамп"....
Я занимаюсь переводом в одиночку, и писал на фан сайте перед тем как публиковать перевод что, мне не удается все перевести т.к. некоторые менюшки надо переводить в исходнике игры, я не программист и не в курсе как это делать,вот пример этих меню.
А по сути дела если кому-то что- не нравится удаляйте. С новым годом!
|
|
|
|
boskat
Стаж: 14 лет 6 месяцев Сообщений: 530
|
boskat ·
05-Янв-14 15:45
(спустя 3 дня, ред. 05-Янв-14 15:45)
Интересная игра.
Когда начал приближаться к 100 заключенным (всего), 60 зеков устроили бунт и убили почти весь персонал. Как они в кабинеты проникли - не знаю. Куча сбежало. Когда снова начало приближаться к 100, взбунтовали 16 человек и устроили пожар, который все уничтожил 
Пожар:
|
|
|
|
Atomax
 Стаж: 18 лет 9 месяцев Сообщений: 35
|
Atomax ·
07-Янв-14 13:39
(спустя 1 день 21 час, ред. 07-Янв-14 13:39)
Ребята, кто хочет пройти туториал до конца - вот return.prison https://www.dropbox.com/s/o9mh86cem8s67pn/Campaign.rar
main.dat разархивируйте так, чтобы папка data была в корне и в campaign скопируйте скаченные файлы
|
|
|
|
TeriDi
Стаж: 14 лет 4 месяца Сообщений: 119
|
TeriDi ·
08-Янв-14 04:37
(спустя 14 часов)
Игра понравилась, а в чем отличия между легкий режим, общий режим и строгий режим в меню заключенных и на что это влияет, если поменять сие значение?
|
|
|
|
Dimabana
Стаж: 13 лет 3 месяца Сообщений: 71
|
Dimabana ·
10-Янв-14 12:38
(спустя 2 дня 8 часов)
TeriDi писал(а):
62436995Игра понравилась, а в чем отличия между легкий режим, общий режим и строгий режим в меню заключенных и на что это влияет, если поменять сие значение?
в смысле, в меню с зонами? всё просто, кому куда можно заходить. если ты про менюшку с завозом, то тоже всё просто)
|
|
|
|
Zealot2011
Стаж: 14 лет 3 месяца Сообщений: 2
|
Zealot2011 ·
21-Янв-14 09:38
(спустя 10 дней)
У меня такая проблема, при завозе заключённых, охрана не ведёт их в камеры, это баг или что-то у меня не так?
|
|
|
|
kirо
 Стаж: 16 лет 2 месяца Сообщений: 139
|
kirо ·
22-Янв-14 00:30
(спустя 14 часов)
Zealot2011
А камеры помечены как зоны камер?
|
|
|
|
Zealot2011
Стаж: 14 лет 3 месяца Сообщений: 2
|
Zealot2011 ·
22-Янв-14 12:46
(спустя 12 часов, ред. 22-Янв-14 12:46)
kirо писал(а):
62637788Zealot2011
А камеры помечены как зоны камер?
Конечно помечены, я нашёл проблему - Если выделить зону прибывания заключённых Минимальным - Средним - Высоким уровнем охраны, они будут в этой зоне стоять в наручниках, и их никуда не будут отводить. Возможно это баг.
|
|
|
|
Surg
Стаж: 18 лет 11 месяцев Сообщений: 55
|
Surg ·
31-Янв-14 19:45
(спустя 9 дней)
Обновил до альфа 17
скрытый текст
= Armed guards You can now hire armed guards to patrol your prison, intimidate your inmates, and put down trouble
You must research the Armoury first, and your armoury requires a weapons rack and one locker per armed guard on site
Armed guards have a strong "Suppression" effect on all prisoners near them, making the prisoners less likely to misbehave
They can be instructed to follow a patrol from the Deployment screen
They will only use lethal force if you give them permission - by clicking the "Weapons Free" emergency button
They will always shout a warning first, unless a Prisoner is attacking a member of staff (guard, armed guard, administrator etc)
They will also shoot on site any prisoner who is about to escape, without shouting a warning, so long as they have "Weapons Free"
Note: Armed guards who genuinely fear for their lives may still shoot, even if you have not given them permission via "Weapons Free"
Note: The Armoury must be very secure. Your most dangerous prisoners will attempt to raid it during a riot or mass escape event = New Forestry zone Automates the process of growing trees for the purposes of felling them and using the wood
Saplings will be planted automatically by Gardeners
Fully grown trees will be felled, and the logs taken to Storage or your Workshop if you have one
Trees now take much longer to grow to full size : 5 game-days on average
Trees no longer scale up as they grow. Instead there are three discreet sizes : Sapling, Young, and Old.
You can no longer remove tree stumps. These will vanish over time after a tree has been felled.
Note: The forestry will spend your money by ordering tree saplings automatically. Be sure you have enough = Objects toolbar filtering The objects list was becoming too long to manage, and no longer fitted on a single screen
A new filtering method hides any "room specific" objects unless you are looking at that type of room. Eg the Cooker, Fridge and Sink will only appear in the list if you are looking at a Kitchen
Note: You can press the + button to show the full objects list at any time = Modding continued materials.txt is now additively loaded
The mod loading screen now looks better and displays the mod name, author, screenshot and description during load
Added a "Find more mods (Steam Workshop)" button that opens the steam workshop
Renamed "Steam Workshop" to "Prison Sharing", and made it list prisons only (not mods)
Made Prison Sharing sort prisons by subscribed time (newest subscribed prisons at the top of the list)
Fixed manifest.txt files from being corrupted due to newline breaks in Steam file description. May require people to redownload the mod. = Assorted changes and fixes You will now be asked "Are you sure" when purchasing neighbour plots of land (to prevent expensive mis-clicks) The Main Menu screens now scale correctly to high resolution / high DPI screens (eg Retina Mac at 2560x1600) Guards now target the nearest misbehaving prisoner during fights, rather than choosing one randomly from those in range When prisoners urinate or soil their suits (Bowel/Bladder need maxed out) there is now a corresponding particle effect Fixed : Selling finished license plates or wood manually generated only half the correct sale price Fixed : Subscribing and unsubscribing to your own mod in Steam Workshop will no longer delete your mod from your hard drive Fixed : The scrollbar in the Staff and Prisoner list screens now works correctly Fixed : Prisoners can no longer tunnel under lakes Fixed : The contraband window sometimes massively overestimated the supply of contraband Fixed some subtle bugs in the Misconduct System, whereby misconduct attributed to prisoners who had long since left was still recorded Fixed : Sectorisation of the world could fail if you had a lake covering the top right of the map (All sectors marked as NO ACCESS)
|
|
|
|
Dimabana
Стаж: 13 лет 3 месяца Сообщений: 71
|
Dimabana ·
01-Фев-14 10:31
(спустя 14 часов)
Zealot2011 писал(а):
62642003
kirо писал(а):
62637788Zealot2011
А камеры помечены как зоны камер?
Конечно помечены, я нашёл проблему - Если выделить зону прибывания заключённых Минимальным - Средним - Высоким уровнем охраны, они будут в этой зоне стоять в наручниках, и их никуда не будут отводить. Возможно это баг.
у тебя туда подъезжают все типы заключенных)) а ты ставишь ограничения на зону.
|
|
|
|
AlexHacker
 Стаж: 20 лет 7 месяцев Сообщений: 19
|
AlexHacker ·
01-Фев-14 20:00
(спустя 9 часов)
Игра вылетает с ошибкой  , помощь в начале не помогла но игра хороша. жду помощь
|
|
|
|
Surg
Стаж: 18 лет 11 месяцев Сообщений: 55
|
Surg ·
02-Фев-14 12:20
(спустя 16 часов)
AlexHacker
всеголиш 2 вопроса
1. как не помогла помощь?
2. что делал?
|
|
|
|
kline435
Стаж: 11 лет 11 месяцев Сообщений: 1
|
kline435 ·
02-Фев-14 18:17
(спустя 5 часов)
2012Тимофей2013 писал(а):
58654584Возможно ли убирать трупы?
она сама убирается
|
|
|
|
AlexHacker
 Стаж: 20 лет 7 месяцев Сообщений: 19
|
AlexHacker ·
02-Фев-14 20:53
(спустя 2 часа 35 мин.)
Surg
в помощи написано следующее "Если игра вылетает через несколько секунд после запуска заходите в %userprofile%\AppData\Local\Introversion\Prison Architect\preferences.txt (для Win7) и редактируете строчки "ScreenW" "ScreenH" вбивая например следующие значения "ScreenW 800" "ScreenH 600", для оконного режима "ScreenWindowed false" заменяете на "ScreenWindowed True".Если данная директория с файлом отсутствует запускаете игру пока она автоматически не создастся." запускаю игру вылет с ошибкой(прекращена робота программы) ,сколько не пытался директория не создается.
Windows 8.1
radeon hd 4200
2GHz,4 ядра
6GB оперативки
|
|
|
|
Surg
Стаж: 18 лет 11 месяцев Сообщений: 55
|
Surg ·
02-Фев-14 22:38
(спустя 1 час 45 мин.)
AlexHacker
попробуй принудительно создать и драйвера для видеокарты(не стандартные для винды) и дх9й установлены?
|
|
|
|