|
omegalord
Стаж: 18 лет 3 месяца Сообщений: 1341
|
omegalord ·
31-Янв-09 21:02
(15 лет 11 месяцев назад)
mamaaoyo3
Потому что формат AUDIO-CD и DATA-CD - это разные вещи.
|
|
mamaaoyo3
Стаж: 16 лет Сообщений: 9
|
mamaaoyo3 ·
31-Янв-09 21:14
(спустя 11 мин.)
omegalord писал(а):
omegalord
Если в программу записи добавить .flac/.ape.cue файл,то не получится AUDIO-CD?
|
|
omegalord
Стаж: 18 лет 3 месяца Сообщений: 1341
|
omegalord ·
31-Янв-09 21:30
(спустя 16 мин.)
mamaaoyo3 писал(а):
omegalord писал(а):
omegalord
Если в программу записи добавить .flac/.ape.cue файл,то не получится AUDIO-CD?
Угу
Цитата:
Формат хранения данных на диске, известный как «Red Book», был разработан компанией Philips. В соответствии с ним на компакт-диск можно записывать звук в два канала с 16-битной импульсно-кодовой модуляцией (PCM) и частотой дискретизации 44,1 кГц. Благодаря коррекции ошибок с помощью кода Рида-Соломона, лёгкие радиальные царапины не влияют на читаемость диска. Philips также владеет всеми правами на знак «Compact disc digital audio», логотип формата аудио компакт-дисков.
|
|
mamaaoyo3
Стаж: 16 лет Сообщений: 9
|
mamaaoyo3 ·
31-Янв-09 23:35
(спустя 2 часа 4 мин.)
omegalord писал(а):
omegalord
Спасибо за помощь !
|
|
nice.beaver
Стаж: 17 лет 2 месяца Сообщений: 137
|
nice.beaver ·
11-Фев-09 21:01
(спустя 10 дней)
Кто-нибудь может помочь расшифровать параметры для строки "Additional command line options"?
Т.е. что такое -hh, -x и т.д. Хочется знать это и настроить под себя, а не пользоваться чужими шаблонами.
|
|
ozzyfun
Стаж: 17 лет Сообщений: 42
|
ozzyfun ·
11-Фев-09 21:28
(спустя 27 мин., ред. 11-Фев-09 21:28)
Нет проблем, см. ниже.. А вообще
Код:
wavpack --help > wavpack_help.txt
- и читай на здоровье
Wavpack options
-a = Adobe Audition (CoolEdit) mode for 32-bit floats The WAVEFORMATEXTENSIBLE structure is used (if present) to determine the format details. However, there are some programs that use their own non-standard format extensions. The most popular of these is Adobe's Audition (previously Syntrillium's CoolEdit) which created two new 32-bit floating point formats. An option has been added to WavPack (-a) to force the "adobe" interpretation of these floating point formats. If you are compressing integer files do NOT use this option. -bn = enable hybrid compression, n = 2.0 to 23.9 bits/sample, or n = 24-9600 kbits/second (kbps) The default operation of WavPack is pure lossless, which means that the .wv file contains all the information that was in the original .wav file. The hybrid mode allows the user to specify a target bitrate for the output file, either in kilobits per second (kbps) or bits per sample. If the track can be losslessly compressed without exceeding the specified bitrate, then it will be and WavPack will report the compression as lossless. If lossless compression would exceed the specified bitrate, then WavPack will begin carefully discarding the least significant portion of the audio information to stay within the limit. Every effort is made to keep this inaudible, including the use of joint stereo, dynamic bit allocation and noise shaping. WavPack will report this as "lossy" compression. Although the option accepts bitrates as low as 24 kbps, the actual value that WavPack can achieve is usually much higher than that. For example, with CD-audio sampled at 44.1k the lower limit is about 196 kbps. --blocksize=n = specify block size in samples (n = 128 - 131072) WavPack normally determines the optimum number of samples to place into each WavPack block, however this option allows it to be directly specified. The most likely use for this option would be to improve the handling of audio files that have a variable number of redundant MSBs. For example, the output of the lossyWAV program or the output of a software HDCD decoder. This option is also often combined with the --merge-blocks option (which also reduces the minimum allowed block size to 16 samples). -c = create correction file (.wvc) for hybrid mode (=lossless) If the -c option is specified (in addition to the -b option), then WavPack will generate an additional file that will contain the information that was discarded to generate the lossy .wv file. This file will have the same name as the .wv file but will have the extension .wvc (the 'c' is for "correction"). When WvUnpack is used to restore the .wav file, it will attempt to find the .wvc file in the same directory as the .wv file. If it is found then the decompression will be lossless and will be reported as such, otherwise lossy decompression will be reported (assuming that any information was actually discarded during the original compression). If -c is specified but no actual information is discarded, the correction file will be deleted. The extra overhead involved with having these two files instead of a single pure lossless file is usually less than 1% of the original .WAV file and can be as low as 0.25% at high bitrates. Note that CRCs are stored for both the lossy and lossless versions, so error detection works correctly whether the .wvc file is used or not. -cc = maximum hybrid compression (hurts lossy quality & decode speed) Normally, when the -c option is used to create a correction file in the hybrid mode, WavPack attempts to optimize for the quality of the lossy file and lets the combined lossless compression of the two files fall where it may. This option tells WavPack to optimize for the overall compression ratio instead, even if this means some possible degradation of lossy quality (for example, dynamic noise shaping is not used in this mode). This can also have an effect on lossless decompression speed (however it does not affect lossy decoding). Keep in mind the effect of this option is not too significant either way. --channel-order=<list> = specify non-standard channel ordering) For multichannel audio WAV files, WavPack assumes that they are in the standard Microsoft order. However, some programs generate different channel orders (especially those that do not generate WAVEFORMATEXTENSIBLE headers). For those files, this command allows the user to override the Microsoft order and specify a list of channels from this list (which is in Microsoft order): FL,FR,FC,LFE,BL,BR,LC,FRC,BC,SL,SR,TC,TFL,TFC,TFR,TBL,TBC,TBR. Note that this operation reorders the channels before encoding, so if the resulting WavPack file is subsequently unpacked it will not recreate the identical WAV file (because the channels will now be in the correct order). If you want the unpacked file to be identical to the original simply do not use this command (although this means that the resulting WavPack file will not have the correct channel information and so won't play correctly in multichannel software, and also means that the compression might not be as good because the "wrong" channels will be paired in stereo). If this option is used then it might be a good idea to add the -r option also to generate a valid WAVEFORMATEXTENSIBLE header with the correct channel information. In fact, one could even pipe the output of WavPack directly to WvUnpack for the sole purpose of reordering WAV files and adding the correct WAV headers! -d = delete source file if successful (use with caution!) Self explanatory. -e = create self-extracting executable (needs wvselfx.exe) WavPack can be used to create self-extracting archives (Windows only) with a .exe extension. In this way it is possible to distribute compressed audio without having the recipient install any other programs (or have any dlls) to unpack the archives. When the .exe file is run (directly or by double-clicking) it extracts the original .wav file into the same directory. If it can't (because the file exists or it is run on a read-only device) then it displays a standard Windows "Extract to" dialog box and allows the user to specify the destination. The self-extracting feature can be used with WavPack's hybrid modes as well as pure lossless. If a .wvc file (with the correct name) is present in the same directory as the executable, then a lossless extraction is automatically performed. It is possible to turn the .exe file back into a valid WavPack by simply changing the extension back to .wv (although the extra 33k unpacking header will still be there). As of version 4.40, the self-extraction module will also check for a CUESHEET field in the APEv2 tag and if it is present then the text in the CUESHEET field will be extracted into an appropriately named .cue file. Note that the cuesheet is not automatically modified to point to the correct .wav file; this must be handled either when the cuesheet is embedded or (if the .exe file is renamed) by the user after extraction. To convert an existing WavPack 4.x file into a self-extracting executable use the DOS copy command to prepend the self-extracting stub (wvselfx.exe) to the .wv file: C:\music_files>copy /b wvselfx.exe+music.wv music.exe -f = fast mode (fast, but some compromise in compression ratio) The "fast" mode should be used when compression (or decompression) speed is more important than compression ratio (or, in lossy mode, audio quality). -h = high quality (better compression in all modes, but slower) The "high" mode should be used when compression ratio (or, in lossy mode, audio quality) is more important than compression (or decompression) speed. This option slows both by about a factor of about 1.5. -hh = very high quality (best compression in all modes, but slowest) The "very high" mode should be used when compression ratio (or, in lossy mode, audio quality) is much more important than compression (or decompression) speed. This option slows both by about a factor of about 2, and is not recommended for use on portable devices because of the high CPU load required for decoding. --help = extended help display -i = ignore length in wav header (no pipe output allowed) Some programs that pipe data to encoders do not always give the correct length in the wav headers that they provide (foobar's clienc and CDex are examples). In these cases use this option to force WavPack to ignore the header and accept the actual length. Because WavPack must seek to the beginning of the file to write the correct length, this option cannot be used with piped output. -jn = joint-stereo override (0 = left/right, 1 = mid/side) WavPack normally defaults to joint stereo (sometimes called mid/side) in which the left and right channels are combined to form an alternate representation (essentially L+R and L-R) that compresses better in lossless mode and improves quality in lossy mode. This option allows this feature to be forced either on or off. -l = run at low priority (for smoother multitasking) This option can be used (in Windows only) to force WavPack to run at a low priority and is handy for doing large WavPack batch conversions in the background. -m = compute & store MD5 signature of raw audio data Calculate and display the MD5 checksum of the uncompressed audio data and store it in the compressed file. These sums are commonly used in file trading communities to compare versions of tracks, and as such the sums generated by WavPack match those of FLAC, OptimFROG, Shntool, and get_id3(). They can also be used by WvUnpack during decompression to verify the data integrity of lossless files. --merge-blocks = merge consecutive blocks of equal redundancy This option is only valid when generating lossless files and is only used with the --blocksize command. WavPack will always scan each block of audio data before compressing to determine the actual number of valid bits that need to be stored because, for various reasons, this is not always the same as the number of bits present. In some situations there can be many redundant bits, as for example in the output of the lossyWAV program or the output of software HDCD decoders. In these cases it may be advantagous to use a specific block size (or simply a small block size), but WavPack does not work very well with very small block sizes because of its relatively large block header. The --merge-blocks option takes care of this situation by allowing WavPack to merge consecutive blocks with the same number of bits to remove. For example, if a blocksize of 512 is specified, and 10 512-sample blocks in a row all have exactly the same number of redundant bits, then these 10 blocks will be combined in to a single block of 5120 samples (which is much more efficient for WavPack). When the --merge-blocks option is specified the minimum block size that --blocksize will accept is reduced from 128 to 16 samples. -n = calculate average and peak quantization noise (hybrid only) This causes WavPack to calculate the average and peak quantization noise generated in the lossy version of the hybrid mode, both referenced in decibels below full scale. While it is impossible to use this as a guide to determine the audibility of the noise, it is useful for comparing the various compression options and for comparing WavPack's lossy performance to other programs. Note that this option does not currently produce meaningfull results for floating point or multichannel files. --optimize-mono = optimization for stereo files that are really mono Use this option on stereo files that may actually be mono (i.e. old recordings) to increase the compression ratio by up to 6%. Note that on stereo recordings that are almost mono (as many supposedly mono recordings are) this will not improve compression. This option does not significantly slow encoding, however the resulting files are not compatible with older WavPack decoders (before version 4.3). -p = practical float storage (also 32-bit ints, not lossless) This option reduces the storage of some floating-point data files by up to about 10% by eliminating some information that has virtually no effect on the audio data. While this does technically make the compression lossy, it retains all the advantages of floating point data (>600 dB of dynamic range, no clipping, and 25 bits of resolution). This also affects large integer compression by limiting the resolution to 24 bits. -q = quiet (keep console output to a minimum) Self explanatory. -r = generate new RIFF wav header (removing extra chunk info) WavPack normally saves all the RIFF header information contained in the wav file (including any chunks after the audio data). This is done so that WvUnpack.exe can restore the original wav files exactly. The -r option causes WavPack to discard the header contained in the source file (and any extra chunks) and generate a fresh wav header. Obviously the source wav header is still used to determine the format and size of the file (i.e. this is not a "raw" mode). Note that for multichannel files a WAVEFORMATEXTENSIBLE header is generated whether the source file had one or not. Also note that this option cannot be used with certain floating-point wav files generated by CoolEdit or Audition because they are not properly normalized. -sn = noise shaping override (hybrid only, n = -1.0 to 1.0, 0 = off) WavPack uses first-order noise shaping to improve the perceived quality of lossy files and to improve the hybrid lossless compression ratio. Normally WavPack will choose the noise shaping most appropriate for the application (based on the source sampling rate and whether the -cc option is specified), but this option allows the user to override the default with a fixed value. The parameter range is +/- 1.0, where positive values shift the noise higher in frequency and negative values shift the noise lower in frequency. Values very close to -1.0 are clipped to prevent problems associated with very high gain near DC and the value zero results in no noise shaping at all (i.e., white noise). This option should not be used with the --use-dns option which enables dynamic noise shaping. -t = copy input file's time stamp to output file(s) Self explanatory. --use-dns = force use of dynamic noise shaping (hybrid only) For version 4.50, dynamic noise shaping was added to the WavPack hybrid mode. This feature causes the noise shaping to continuously adjust to the spectral characteristics of the source signal and results in significantly improved subjective quality on samples that previously caused difficulty with WavPack's lossy mode (particularly material with loud high-frequency transients). This feature is used by default except for high sampling rates (>= 64 kHz) or when the -cc option is specified (because it can adversely effect compression ratio), however the --use-dns option allows the user to force the use of dynamic noise shaping even when it would not normally be used. This option should not be specified with the -s option which overrides the default with fixed noise shaping. -w "Field=Value" = write specified metadata to APEv2 tag Write specified information to APEv2 tag appended to WavPack file(s). May be used multiple times for multiple fields. APEv2 tags are the preferred tag format for WavPack files and are read by all the standard WavPack playback plugins. If the specified value begins with a '@', then the value is assumed to be a filename which is used to obtain the item's actual value. This is handy for including the CUESHEET field for use with images files + cuesheets and foobar2000. The filename may contain wildcards if it matches exactly one file. Also, if the file cannot be found in the current directory then the source and destination directories (if specifed) are also checked. -x[n] = extra encode processing (optional n = 1-6, 1 = default) Like pre-4.0 versions of WavPack (and many other compressors), WavPack 4.50 normally works "symmetrically" in that encoding and decoding operate at about the same rate (regardless of the mode used). However, WavPack has an option to work "asymmetrically", so that extra processing can be done during encoding to provide better compression, but with NO corresponding cost to decoding performance! This is enabled with the -x option and provides an average improvement in CD music compression of about 1% in "fast" mode, about 0.5% in the normal mode, and still less in the higher modes. Because the standard compression parameters are optimized for "normal" CD music audio, this option works best with "non-standard" audio (synthesized sounds, non-standard sampling rates, etc.) where it can often achieve enormous gains. The default level (n=1) provides a decent improvement with little cost in encoding speed and is recommended for all but the most time critical encoding. Higher levels provide some marginal improvement with an increasing cost of encoding speed. The highest levels (n = 4-6) are extremely slow but can provide significant improvement in special situations (i.e. synthesized sounds). -y = yes to all warnings (use with caution!)
|
|
7Azimuth
Стаж: 17 лет 5 месяцев Сообщений: 501
|
7Azimuth ·
13-Фев-09 00:34
(спустя 1 день 3 часа, ред. 13-Фев-09 00:34)
Народ, что делать с тэгами WavPack'а? Проставлять их в APEv2? Потому что ID3v1 не поддерживает длинные имена, а насчет ID3v2 я вообще не знаю, есть она у WavPack'а или нет.
Тэги заполняю в TagScanner'е.
|
|
7Azimuth
Стаж: 17 лет 5 месяцев Сообщений: 501
|
7Azimuth ·
13-Фев-09 03:09
(спустя 2 часа 35 мин., ред. 13-Фев-09 03:09)
filosofem66 писал(а):
Ключ -m (MD5 хэш) должен быть обязательно.
Обязательно ставить этот ключ (-m) при создании WV-файлов?
Я так понимаю, что потом, при распаковке (декодировании) и тестировании эти MD5 сигнатуры будут сравниваться.
Так ли это необходимо???
|
|
ozzyfun
Стаж: 17 лет Сообщений: 42
|
ozzyfun ·
13-Фев-09 08:47
(спустя 5 часов)
7Azimuth писал(а):
filosofem66 писал(а):
Ключ -m (MD5 хэш) должен быть обязательно.
Обязательно ставить этот ключ (-m) при создании WV-файлов?
Я так понимаю, что потом, при распаковке (декодировании) и тестировании эти MD5 сигнатуры будут сравниваться.
Так ли это необходимо???
Ну если хочешь каждый раз быть спокойным, что файл не битый - то лучше и поставить..
|
|
ozzyfun
Стаж: 17 лет Сообщений: 42
|
ozzyfun ·
13-Фев-09 08:54
(спустя 7 мин.)
7Azimuth писал(а):
Народ, что делать с тэгами WavPack'а? Проставлять их в APEv2? Потому что ID3v1 не поддерживает длинные имена, а насчет ID3v2 я вообще не знаю, есть она у WavPack'а или нет.
Тэги заполняю в TagScanner'е.
Tagging support (ID3v1, APEv1, APEv2) - больше ничего другого не поддерживается
|
|
7Azimuth
Стаж: 17 лет 5 месяцев Сообщений: 501
|
7Azimuth ·
13-Фев-09 09:24
(спустя 29 мин.)
ozzyfun, пасибки за ответы.
Я вообще не умею работать с командной строкой. Можно как-то запустить front-end WavPack'а на OS Vista x64?
|
|
sda_astronom
Стаж: 16 лет 8 месяцев Сообщений: 343
|
sda_astronom ·
16-Фев-09 18:04
(спустя 3 дня)
Может кто-нибудь объяснить, как грамотно создать этот wv как целый архив. Я делаю, вроде проигрывается и все, но куй не читает или что, не понимаю, т.е. тупо играется весь большой файл, а то что атм и куй в папке так как будто его нет.
|
|
7Azimuth
Стаж: 17 лет 5 месяцев Сообщений: 501
|
7Azimuth ·
17-Фев-09 11:33
(спустя 17 часов)
sda_astronom писал(а):
Может кто-нибудь объяснить, как грамотно создать этот wv как целый архив. Я делаю, вроде проигрывается и все, но куй не читает или что, не понимаю, т.е. тупо играется весь большой файл, а то что атм и куй в папке так как будто его нет.
Скачай последнюю версию AIMP и наслаждайся! Он поддерживает два режима открытия CUE-файлов: 1) Открытие единым образом. Переключать треки можно, если клацнуть правой кл. мыши на слайдере и перейти на пункт CUE. 2) Открытие CUE-образов, как обычне плейлисты. Достаточно скормить плееру CUE-файл, а он затем уж сам разрежет его на треки
|
|
medved.spb
Стаж: 17 лет 9 месяцев Сообщений: 417
|
medved.spb ·
17-Фев-09 13:09
(спустя 1 час 35 мин., ред. 17-Фев-09 13:09)
sda_astronom
я небольшой знаток насчёт WavPack.ISO
но первые опыты я делал по инструкции
http://netlab.e2k.ru/forum/index.php?showtopic=73396
и пару ньюансов,
после создания iso.wv, в фубаре загрузи в него CUE (Utils -> Edit CUE Sheet)
а программкой mp3tag встрой обложку. 7Azimuth
Цитата:
Переключать треки можно, если клацнуть правой кл. мыши на слайдере и перейти на пункт CUE
ну просто мегаудобно. лол
Цитата:
Достаточно скормить плееру CUE-файл, а он затем уж сам разрежет его на треки
в wav.iso CUE встроен в файл, а кроме фубара embedded cuesheet вроде бы ни один плеер его не понимает.
|
|
7Azimuth
Стаж: 17 лет 5 месяцев Сообщений: 501
|
7Azimuth ·
17-Фев-09 14:29
(спустя 1 час 20 мин.)
medved.spb писал(а):
7Azimuth
Цитата:
Переключать треки можно, если клацнуть правой кл. мыши на слайдере и перейти на пункт CUE
ну просто мегаудобно. лол
Я и не претендовал на удобство. Просто навел факты работы аудио-плеера АИМП с CUE-листами
medved.spb писал(а):
Цитата:
Достаточно скормить плееру CUE-файл, а он затем уж сам разрежет его на треки
в wav.iso CUE встроен в файл, а кроме фубара embedded cuesheet вроде бы ни один плеер его не понимает.
Вроде как АИМП последней версии понимает. Если ошибаюсь, поправьте
|
|
BugHunter
Стаж: 17 лет 5 месяцев Сообщений: 756
|
BugHunter ·
03-Мар-09 15:24
(спустя 14 дней)
doremi писал(а):
Сразу столкнулся с тем, что foobar из ape, flac и даже wav - не хочет кодировать в wv, просит WAVPack.exe. А где его взять?
Фубар это считай оболочка с декодерами, кодеров своих у него нет, хочешь кодить качай экзешник.
|
|
av161955
Стаж: 17 лет 2 месяца Сообщений: 186
|
av161955 ·
04-Апр-09 21:15
(спустя 1 месяц 1 день)
Знатоки!
Как распаковать wv?
Скачал Monkey's Audio 4.06, но он не поддерживает декомпрессию этого формата.
Или я что-то не так делаю? Или нужен дополнительный плагин?
Уж не навичок, а поди..
|
|
BugHunter
Стаж: 17 лет 5 месяцев Сообщений: 756
|
BugHunter ·
04-Апр-09 21:47
(спустя 31 мин.)
av161955
на первой странице все четко расписано.
|
|
av161955
Стаж: 17 лет 2 месяца Сообщений: 186
|
av161955 ·
04-Апр-09 22:11
(спустя 24 мин.)
BugHunter писал(а):
av161955
на первой странице все четко расписано.
Читалю С аре работаю давно, думал, что и с wv будет также просто.
Но Monkey не видит wv
|
|
BugHunter
Стаж: 17 лет 5 месяцев Сообщений: 756
|
BugHunter ·
04-Апр-09 22:15
(спустя 4 мин.)
av161955
потому что monkey - это ape, совершенно другой кодек. Скачай плеер фубар и делай с wv что хочешь. Или консольную wvunpack с оффиц. сайта, если с консолью в теме.
|
|
av161955
Стаж: 17 лет 2 месяца Сообщений: 186
|
av161955 ·
04-Апр-09 22:20
(спустя 4 мин.)
BugHunter писал(а):
av161955
потому что monkey - это ape, совершенно другой кодек. Скачай плеер фубар и делай с wv что хочешь. Или консольную wvunpack с оффиц. сайта, если с консолью в теме.
Так зачем же на первой странице поста морочат голову с Monkey ?
|
|
BugHunter
Стаж: 17 лет 5 месяцев Сообщений: 756
|
BugHunter ·
04-Апр-09 22:22
(спустя 1 мин.)
av161955
потому что раньше в monkey шла в комплекте эта консольная утилита, хотя скорее всего она и щас есть, просто ты не догнал как ее юзать.
|
|
av161955
Стаж: 17 лет 2 месяца Сообщений: 186
|
av161955 ·
04-Апр-09 22:23
(спустя 1 мин.)
BugHunter писал(а):
av161955
потому что раньше в monkey шла в комплекте эта консольная утилита, хотя скорее всего она и щас есть, просто ты не догнал как ее юзать.
Так объясни младшему брату
|
|
BugHunter
Стаж: 17 лет 5 месяцев Сообщений: 756
|
BugHunter ·
04-Апр-09 23:06
(спустя 42 мин.)
av161955
у меня нету этой проги (манки) и ставить ее не хочу, а иначе не объяснить, поэтому либо ты сам методом тыка дойдешь или как я уже говорил, качни фубар (foobar2000).
|
|
doremi
Стаж: 17 лет 5 месяцев Сообщений: 479
|
doremi ·
05-Апр-09 03:25
(спустя 4 часа)
av161955 писал(а):
Знатоки!
Как распаковать wv?
Скачал Monkey's Audio 4.06, но он не поддерживает декомпрессию этого формата.
Или я что-то не так делаю? Или нужен дополнительный плагин?
Уж не навичок, а поди..
Monkey's Audio (версии 4.01 и выше) делает декомпрессию не контейнера .iso.wv, а файла image.wv
alexsor писал(а):
...есть ещё способ, назовём его SU ( SuperUpper), при котором нет необходимости переименования файла-контейнера *.wv.iso.wv, его не надо монтировать в виртуальный привод, не надо копировать файлы в другую папку...
Если у вас установлена последняя версия CUETools v1.9.5.a, то просто перенесите ваш файл-контейнер *.wv.iso.wv на иконку программы CUETools и нажмите кнопку < Поехали>. Результат (при соответствующих настройках CUETools) ---> в корневой (для файла-контейнера) директории создаётся папка <*\New>, со всем необходимым пользователю содержимым (его перечень вы легко задаёте в настройках CUETools).
Как вариант, таким быстрым способом создаёте папку *\New, в которой будут файлы *.wav и *.cue, производите перфекционную (со смещением) запись в EAC, далее папку можно удалить...
Вот такой вот способ SU! - это и есть принцип " одного click-а" в действии.
|
|
av161955
Стаж: 17 лет 2 месяца Сообщений: 186
|
av161955 ·
05-Апр-09 07:55
(спустя 4 часа, ред. 05-Апр-09 10:17)
doremi писал(а):
av161955 писал(а):
Знатоки!
Как распаковать wv?
Скачал Monkey's Audio 4.06, но он не поддерживает декомпрессию этого формата.
Или я что-то не так делаю? Или нужен дополнительный плагин?
Уж не навичок, а поди..
Monkey's Audio (версии 4.01 и выше) делает декомпрессию не контейнера .iso.wv, а файла image.wv
Не понял?
У меня есть файл
Svetlanov - USSR SSO (1990. Live, Tokyo) - Tchaikovsky - Symphony No. 1 (2002. HDCD Canyon).wv b r ytve cue.
Разве он не должен распаковываться Монкеем?
|
|
av161955
Стаж: 17 лет 2 месяца Сообщений: 186
|
av161955 ·
05-Апр-09 11:38
(спустя 3 часа)
av161955 писал(а):
doremi писал(а):
av161955 писал(а):
Знатоки!
Как распаковать wv?
Скачал Monkey's Audio 4.06, но он не поддерживает декомпрессию этого формата.
Или я что-то не так делаю? Или нужен дополнительный плагин?
Уж не навичок, а поди..
Monkey's Audio (версии 4.01 и выше) делает декомпрессию не контейнера .iso.wv, а файла image.wv
Не понял?
У меня есть файл
Svetlanov - USSR SSO (1990. Live, Tokyo) - Tchaikovsky - Symphony No. 1 (2002. HDCD Canyon).wv и к нему cue.
Разве он не должен распаковываться Монкеем?
|
|
doremi
Стаж: 17 лет 5 месяцев Сообщений: 479
|
doremi ·
05-Апр-09 14:55
(спустя 3 часа, ред. 05-Апр-09 14:55)
Svetlanov - US...HDCD Canyon).wv распаковывается Monkey's Audio (версии 4.01 и выше) - получается Svetlanov - US...HDCD Canyon).wav
пример
1. Выбрали файл контейнера .iso.wv
2. Открыли содержимое (Contrl+Page Down)
3. Скопировали файлы .iso.wv и .cue в любую временную папку
4. В Манке запустили декомпрессию файла .wv
5. Идёт декомпрессия
6. Во временной папке появился .wav
7. Подправили .cue в блокноте. Итог: пара wav+cue готовая для записи на CD
8. Запись в EAC (для примера)
9. Выбрали .cue (из выше подготовленной пары)
10. Не забываем вставить диск и выбрать самую маленькую скорость для прожига
А теперь, пункты 1-7 в один клик - получаем сразу пару wav+cue готовую для записи на CD (cue редактируется автоматически).
Выделяем в проводнике файл контейнера и перетягиваем его на иконку CUETools 2.0.1
Настройки минимальные. Поехали!
Получили пару wav+cue
|
|
BugHunter
Стаж: 17 лет 5 месяцев Сообщений: 756
|
BugHunter ·
05-Апр-09 15:20
(спустя 24 мин.)
doremi
распаковывать iso не обязательно, можно просто демоном смонтировать образ.
|
|
doremi
Стаж: 17 лет 5 месяцев Сообщений: 479
|
doremi ·
05-Апр-09 16:01
(спустя 41 мин.)
BugHunter писал(а):
распаковывать iso не обязательно, можно просто демоном смонтировать образ.
Вопрос был -
av161955 писал(а):
Как распаковать wv?
- на него и постарался дать ответ.
Если имелось в виду: Как записать WAVPack (.wv) на CD?
Два варианта ответа:
1. записать в ImgBurn_2.4.2.0
2. Для записи CD бит в бит с оригиналом
получить пару wav+cue любым привычным способом и записывать в EAC, выставив предварительно offset записи
|
|
|