Gino_Gino · 02-Июл-22 10:18(1 год 11 месяцев назад, ред. 16-Июл-22 13:34)
Hariprasad Chaurasia, L. Subramaniam, Sultan Khan, Amareesh Leib / In Love With Life Жанр: Goa New Age, Hindustani Носитель: CD Страна-производитель диска (релиза): India Год издания: 1994 Издатель (лейбл): PAN Music Номер по каталогу: CD: 013 Страна исполнителя (группы): India Аудиокодек: FLAC (*.flac) Тип рипа: tracks+.cue Продолжительность: 00:46:27 Источник: собственный рип Наличие сканов в содержимом раздачи: да 1. Rasa Vai Saha 5:36
2. Surfing the Crest of the Moment 5:07
3. Life Affair 4:46
4. Mahapuja 7:40
5. Sunexplosion 5:55
6. Deep And Light 5:41
7. Karakorum Highway 6:32
8. Life as Such 5:08 Produced, recorded & mixed by A. Leib for PAN Music in 1993
Состав
Hariprasad Chaurasia - bansuri
L. Subramaniam - violin
Ustad Sultan Khan - sarangi
Devaki Pandit - vocal
Sharaad Kumar - shehnai
Mukund - saraswati-veena in "Rasa Vai Saha"
Jai Singh - jal tarang in "Rasa Vai Saha" All other instruments, musical compositions: Amareesh Leib
Amareesh Leib (рус./eng.)
Амариш Лейб Для такого бунтаря, как Амариш (имя рифмуется со словом «блюдо»), это что-то вроде небиографической трибьют-страницы. Возможно, он единственный человек на планете, у которого есть личный сайт без его фотографии и биографии. Амариш был совершенно уникальным. Миларепа пишет: «Я никогда ничего не знал о его прошлом. Он был очень сиюминутным парнем. Он никогда не говорил о своем прошлом [или было что-то о посещении суфиев по пути в Индию?]. Он никогда не говорил о том, что он делал или кем он был до встречи с Ошо [вероятно, 1987]. Это была его жизнь с Ошо, которая действительно имела значение. «Ама была чем-то вроде гения. Возможно, у него не было формального музыкального образования (я этого точно не знаю), но он понимал музыку интуитивно и не был ограничен ее правилами и структурами. Поэтому в нужный момент вдохновения, особенно в присутствии Ошо, он мог парить, словно в бескрайнем небе, безгранично. Это было его качество, и я рискну сказать, где он нашел отклик у мастера». «Парение» — это, безусловно, правильное слово для описания его флейты, когда он почти ежедневно играл перед Ошо во время 10-минутной медитации во время собрания Братства Белой Одежды. Чинмайя пишет: «Как музыкант Амариш был яростным, бескомпромиссным и экстраординарным. Я помню его в основном с конца 90-х и начала 2000-х, когда он еженедельно возглавлял группу для WRB. Он ничего не думал о том, чтобы вдруг сыграть в другой тональности, чем та, которая была отработана, или начать что-то, что вообще не было отработано! Результаты были иногда катастрофическими, иногда блестящими, и он мог не обращать внимания ни на то, ни на другое, будучи уверенным, что высшее искусство всегда экспериментально». И в качестве эксперимента однажды вечером включил мужской хор. Он услышал, как новоприбывшие грузины в Немецкой пекарне поют одну из своих традиционных песен, ему понравилось то, что он услышал, и на следующий день они уже были в Зале Будды! После того, как Ошо покинул свое тело, многие музыканты из Пуны устремились в Дао-центр Ошо в Мюнхене. Там он стал участником сатсанг-бэнда, выступающего воскресным утром (на фото он играет на дилрубе). В последние годы Амариш посвятил себя изготовлению флейт бансури для профессиональных музыкантов и закупке бамбука на месте. «Он прилагает огромные усилия, чтобы найти идеальные куски бамбука в лесах нескольких стран Южной Азии, и по запросу изготавливает флейты любого стиля, такие как индийские бансури, иранские наи, японские сякухати, индонезийские сулинги или фантазийные флейты «Амазонки» с птичьими лицами и перламутровые вставки — и все это точно настроено на западный концертный строй!» написал Бхагавати для Viha Connection в 2008 году. Амариш покинул своё тело 14 мая 2018 года. ~ Ошо новости, 2018 Amareesh Leib For a rebel like Amareesh (name rhymes with ‘dish’) a bit of a non-biographical tribute page. Perhaps he’s the only person on the planet to have a personal website without his own picture nor a bio in it. Amareesh was totally unique. Milarepa writes: “I never knew anything about his past. He was very much an in-the-moment kind of guy. He never talked about his past [or was there something about visiting Sufi’s on his way to India?]. He never talked about what he had done or who he was, before meeting Osho [probably 1987]. It was his life with Osho that really mattered. “Ama was something of a genius. Perhaps he had no formal musical training (I don’t know this for sure) but he understood music intuitively and wasn’t limited by its rules and structures. Hence, in the right moment when inspired, especially in Osho’s presence, he could soar as if in a limitless sky, unbounded. This was his quality and I would venture to say where he resonated with the master.” ‘Soaring’ is certainly the right word to describe his flute when he played almost daily in front of Osho for the 10-minute meditation during the Meeting of the White Robe Brotherhood. Chinmaya writes: “As a musician Amareesh was infuriating, uncompromising and extraordinary. I remember him mainly from the late ’90s and early 2000s, when he had his weekly spot leading a band for WRB. He thought nothing of suddenly playing in a different key than the one that had been practiced, or starting up something that hadn’t been practiced at all! The results were sometimes a disaster, sometimes brilliant and he could shrug off both, secure in his confidence that the highest art is always experimental.” And as an experiment one night he included a male choir. He had heard the newly-arrived Georgians at the German Bakery sing one of their traditional songs, liked what he heard, and the next day there they were in Buddha Hall! After Osho left his body, many musicians from Pune gravitated to the Osho Tao Centre in Munich. There he became part of the live Sunday morning satsang band (photo where he plays the dilruba). In recent years Amareesh dedicated himself to the making of bansuri flutes for professional players and procuring the bamboo in situ. “He goes through great lengths to find perfect pieces of bamboo in forests of several south Asian countries and fashions on demand any style of flute such as Indian Bansuris, Iranian Nays, Japanese Shakuhachis, Indonesian Sulings or fantasy ‘Amazone’ flutes with bird faces and mother of pearl inlays – and all exactly tuned to the western concert pitch!” wrote Bhagawati for Viha Connection in 2008. Amareesh left his body on 14th May 2018. ~ Osho news, 2018
Exact Audio Copy V1.0 beta 3 from 29. August 2011 EAC extraction logfile from 7. June 2022, 16:33 Hariprasad Chaurasia, L.Subramaniam, Sultan Khan / In Love With Life Used drive : ATAPI iHAS324 A Adapter: 3 ID: 0 Read mode : Secure Utilize accurate stream : Yes Defeat audio cache : Yes Make use of C2 pointers : No Read offset correction : 6 Overread into Lead-In and Lead-Out : No Fill up missing offset samples with silence : Yes Delete leading and trailing silent blocks : No Null samples used in CRC calculations : Yes Used interface : Native Win32 interface for Win NT & 2000 Gap handling : Appended to previous track Used output format : User Defined Encoder Selected bitrate : 1024 kBit/s Quality : High Add ID3 tag : No Command line compressor : C:\Program Files (x86)\Exact Audio Copy 1.6\Flac\flac.exe Additional command line options : -V -8 -T "Genre=%genre%" -T "Artist=%artist%" -T "Title=%title%" -T "Album=%albumtitle%" -T "Date=%year%" -T "Tracknumber=%tracknr%" -T "Comment=%comment%" %source% TOC of the extracted CD Track | Start | Length | Start sector | End sector --------------------------------------------------------- 1 | 0:00.00 | 5:36.05 | 0 | 25204 2 | 5:36.05 | 5:07.22 | 25205 | 48251 3 | 10:43.27 | 4:46.20 | 48252 | 69721 4 | 15:29.47 | 7:40.03 | 69722 | 104224 5 | 23:09.50 | 5:55.27 | 104225 | 130876 6 | 29:05.02 | 5:40.45 | 130877 | 156421 7 | 34:45.47 | 6:32.35 | 156422 | 185856 8 | 41:18.07 | 5:08.35 | 185857 | 208991 Track 1 Filename E:\EAC\01. Raso vai Saha.wav Pre-gap length 0:00:02.00 Peak level 96.0 % Extraction speed 5.3 X Track quality 100.0 % Test CRC 88169F89 Copy CRC 88169F89 Cannot be verified as accurate (confidence 1) [E82EE6F4], AccurateRip returned [B6E681B7] (AR v2) Copy OK Track 2 Filename E:\EAC\02. Surfing the Crest of the Moment.wav Pre-gap length 0:00:03.00 Peak level 95.8 % Extraction speed 5.9 X Track quality 100.0 % Test CRC D7C2EAE4 Copy CRC D7C2EAE4 Cannot be verified as accurate (confidence 1) [DC0C50A0], AccurateRip returned [F3ECDBEB] (AR v2) Copy OK Track 3 Filename E:\EAC\03. Life Affair.wav Pre-gap length 0:00:03.00 Peak level 95.6 % Extraction speed 6.4 X Track quality 100.0 % Test CRC E80DC899 Copy CRC E80DC899 Cannot be verified as accurate (confidence 1) [37E4A12D], AccurateRip returned [77B6E2D8] (AR v2) Copy OK Track 4 Filename E:\EAC\04. Mahapuja.wav Pre-gap length 0:00:03.00 Peak level 95.5 % Extraction speed 7.4 X Track quality 100.0 % Test CRC B3DC4A13 Copy CRC B3DC4A13 Cannot be verified as accurate (confidence 1) [CE1BC25E], AccurateRip returned [C628569F] (AR v2) Copy OK Track 5 Filename E:\EAC\05. Sunexplosion.wav Pre-gap length 0:00:03.00 Peak level 97.2 % Extraction speed 7.9 X Track quality 100.0 % Test CRC 4BF5C361 Copy CRC 4BF5C361 Cannot be verified as accurate (confidence 1) [56E65F12], AccurateRip returned [202958E8] (AR v2) Copy OK Track 6 Filename E:\EAC\06. Deep and Light.wav Pre-gap length 0:00:03.00 Peak level 99.6 % Extraction speed 7.6 X Track quality 99.9 % Test CRC 4A23CBDC Copy CRC 4A23CBDC Cannot be verified as accurate (confidence 1) [098D108D], AccurateRip returned [B377924F] (AR v2) Copy OK Track 7 Filename E:\EAC\07. Karakorum Highway.wav Pre-gap length 0:00:03.00 Peak level 99.2 % Extraction speed 8.9 X Track quality 100.0 % Test CRC E3EDA24E Copy CRC E3EDA24E Cannot be verified as accurate (confidence 1) [A523162C], AccurateRip returned [57A8F996] (AR v2) Copy OK Track 8 Filename E:\EAC\08. Life as Such.wav Pre-gap length 0:00:03.00 Peak level 91.1 % Extraction speed 9.1 X Track quality 100.0 % Test CRC 450042E6 Copy CRC 450042E6 Cannot be verified as accurate (confidence 1) [3BE72200], AccurateRip returned [81C085DC] (AR v2) Copy OK No tracks could be verified as accurate You may have a different pressing from the one(s) in the database No errors occurred End of status report ==== Log checksum E2E80982993BE3D0EF6306DAEB323F1C6DB006FA4A7A917992DD361312EF4197 ====
Содержание CUE
REM GENRE Hindustani REM DATE 1994 REM DISCID 6C0AE208 REM COMMENT "ExactAudioCopy v1.0b3" PERFORMER "Hariprasad Chaurasia, L.Subramaniam, Sultan Khan" TITLE "In Love With Life" FILE "01. Raso vai Saha.wav" WAVE TRACK 01 AUDIO TITLE "Raso vai Saha" PERFORMER "Hariprasad Chaurasia, L.Subramaniam, Sultan Khan" INDEX 01 00:00:00 TRACK 02 AUDIO TITLE "Surfing the Crest of the Moment" PERFORMER "Hariprasad Chaurasia, L.Subramaniam, Sultan Khan" INDEX 00 05:33:05 FILE "02. Surfing the Crest of the Moment.wav" WAVE INDEX 01 00:00:00 TRACK 03 AUDIO TITLE "Life Affair" PERFORMER "Hariprasad Chaurasia, L.Subramaniam, Sultan Khan" INDEX 00 05:04:22 FILE "03. Life Affair.wav" WAVE INDEX 01 00:00:00 TRACK 04 AUDIO TITLE "Mahapuja" PERFORMER "Hariprasad Chaurasia, L.Subramaniam, Sultan Khan" INDEX 00 04:43:20 FILE "04. Mahapuja.wav" WAVE INDEX 01 00:00:00 TRACK 05 AUDIO TITLE "Sunexplosion" PERFORMER "Hariprasad Chaurasia, L.Subramaniam, Sultan Khan" INDEX 00 07:37:03 FILE "05. Sunexplosion.wav" WAVE INDEX 01 00:00:00 TRACK 06 AUDIO TITLE "Deep and Light" PERFORMER "Hariprasad Chaurasia, L.Subramaniam, Sultan Khan" INDEX 00 05:52:27 FILE "06. Deep and Light.wav" WAVE INDEX 01 00:00:00 TRACK 07 AUDIO TITLE "Karakorum Highway" PERFORMER "Hariprasad Chaurasia, L.Subramaniam, Sultan Khan" INDEX 00 05:37:45 FILE "07. Karakorum Highway.wav" WAVE INDEX 01 00:00:00 TRACK 08 AUDIO TITLE "Life as Such" PERFORMER "Hariprasad Chaurasia, L.Subramaniam, Sultan Khan" INDEX 00 06:29:35 FILE "08. Life as Such.wav" WAVE INDEX 01 00:00:00