Wes Montgomery – Full House, recorded live at Tsubo in Berkeley, California Жанр: JAZZ Год выпуска: 1962 Лейбл: Riverside, 9434 Страна-производитель: US Аудио кодек: FLAC Тип рипа: image+.cue Формат записи: 24/192 Формат раздачи: 24/192 Продолжительность: 44:02 Треклист:
1. Full House
2. I've Grown Accustomed To Her Face
3. Blue 'n' Boogie
4. Cariba
5. Come Rain Or Come Shine
6. S.O.S.
Credits
Wes Montgomery – guitar
Johnny Griffin – tenor sax
Wynton Kelly – piano
Paul Chambers – bass
Jimmy Cobb – drums
О технике и т.д.
Источник оцифровки: автором раздачи Код класса состояния винила: EX Устройство воспроизведения: GARRARD 401, ZYX Предварительный усилитель: ламповый АЦП: Самодельное Программа-оцифровщик: SoundForge Обработка: Никакой
Спасибо за все, особенно за 24/192. Всегда нужно делать в максимально возможном (по железу) качестве, ибо сделать из конфетки дерьмо может каждый, а вот наоборот никто.
witl1975
E.A.R. Acute III, это CD-проигрыватель с разными входами на ЦАП, в том числе и USB
wolfson с ламповым выхлопом на ecc88 и трансами в нагрузке - хорошее решение. ключевое - качество трансов. интересно, как сделан usb - это ведь традиционно слабое место, ужель победили? кстати, насколько переплевывает e-mu?
58668779Спасибо! У вас есть "The incredible Jazz guitar" ? Виниловые необходимости, мастер-ленты потеряно! Извините за мой плохой перевод ...
Видимо, он хотел сказать, что мастер-лента утеряна, и только винил необходим для качественного прослушивания. Это похоже на правду - те файлы , что на хдтракс , не выдерживают никакой критики.
Oh I didn't know... I guess I shouldn't have assumed, but I saw nothing but pages filled with Russian characters haha! What I was trying to get across, was that the master tapes were lost sometime in the 70's, and everything after that is made from a "metal mother". So heres hoping the originals at least sound somewhat decent. The new releases are unsatisfying. Also, that link to the release of "vibratin'" is interesting. I had never heard of it before, and it has the same track listing as "The Incredible Jazz Guitar...". Maybe it's a reissue? Why the different name? Oh and StigLarsson's needle-drop sounds fantastic
I wonder whether the stereo or mono original is better. I read that most small studios that recorded jazz in the 60's in the USA only recorded to stereo and "folded down" to mono, but I don't even see RLP 1169 listed on discogs.
brandnewmission
Посмотрим, когда придёт. По описаниям продавца, диск похож на английский моно-пресс (1960?)
Я нашёл один стерео RLP1169, но в VG и не стал его брать.
58675623brandnewmission
Посмотрим, когда придёт. По описаниям продавца, диск похож на английский моно-пресс (1960?)
Я нашёл один стерео RLP1169, но в VG и не стал его брать.
Either one should be better than the cd's I'm trying to research the album and find out how it was recorded. Reading the Steve Hoffman forums (he's a master audio engineer), it appears that any mono recording on Riverside after 1958 is a fold down from stereo
Цитата:
"They stopped around 1959. They just put their stereo tape on a mono machine and cut the mono after that. Same for Fantasy albums like Vince Guaraldi Trio's CAST YOUR FATE TO THE WIND. ...The days of the "dual recorder" type of recording (like MONK'S MUSIC) means that having the album in stereo and mono is crucial because they are two different mixes, one close miked and one far miked. This practice ended in 1958." - Steve Hoffman
So the master tapes were only stereo. However, a Mono recording should still sound sonically superior than the Cd releases of this album since the tapes are gone. Interesting stuff.