DevilTrigger · 16-Сен-12 20:06(12 лет 10 месяцев назад, ред. 17-Сен-12 08:40)
Space Empires: Starfury / Космическая Империя: Дети звезд Год выпуска: 2003 Жанр: Action / Simulator (Space) / 3D / Privateer/Trade Разработчик: Malfador Machinations Издательство: Shrapnel Games Платформа: PC Тип издания: Неофициальный Язык интерфейса: русский в том числе: Английский Язык озвучки: английский Таблэтка: Не требуется Системные требования:
Pentium III 800 МГц
128 Мб памяти
3D-ускоритель с 32 Мб памяти
400 Мб на винчестере Описание:
Игра «Космическая Империя: Дети звезд» открывает игроку бескрайние космические пространства. Создавайте свою космическую империю и развивайте ее. Бороздите просторы космоса, захватывайте новые территории, уничтожайте, стройте, развивайте политику, ведь вы настоящий звездный генерал. Выберите себе путь развития и следуйте ему. Доп. информация:
- множество звездных систем
- различные космические явления
- возможность модернизации корабля
- полная свобода действий
- множество планет и рас
В раздаче обязательно должны присутствовать скриншоты (минимум три).Для неофициальных изданий со встроенным русификатором, а также для русификаторов обязательно наличие минимум трех скриншотов, демонстрирующих наличие и качество перевода. Это требование относится и к "официальным русификаторам".
Постер замените, он не должен содержать ссылок на сторонние ресурсы. После дооформления в ЛС
DevilTrigger! Спасибо Вам огромное-вот порадовали,так порадовали!
Дело в том,что русскую версию этой игрушки ищу уже 2 года,акелловскую локализацию не купить-нет в магазинах у нас в городе (игрушка-то старая,редкая и не очень известная).И вот-такой сюрприз.
Просто очень люблю стратегии Space Empires IV и V,а в Starfury есть возможность взглянуть на вселенную Space Empires поближе-давно хотел.
Очень Вам признателен,удачи и успехов во всем.
Тоже большое спасибо за игру - здесь хотя бы искусственный интеллект работает в отличие от 1.17 версии!) Но у меня при попытке купить корабль почему то вылетает сама игра (Windows 7 64 bit) без понятия что делать и в какую папку сохраняются сейвы в savegames пусто !..
Сори за некропост, мб кому-то пригодится. Вылет при попытке купить корабль, у меня лечился установкой eng версии, видимо кривая локализация. Проверьте, мб и здесь поможет.
59796640Но у меня при попытке купить корабль почему то вылетает сама игра
Это элементарно Ватсон! Шаг 1: Устанавливаюшь в соседнюю папку АНГЛИЙСКУЮ версию;
Шаг 2: Скопировать save файлы в папку с англ. версией;
Шаг 3: Загрузить save в англ. версии;
Шаг 4: КУПИТЬ корабль и сохраниться;
Шаг 5: Скопировать save в русскую версию! P.S. При ЛЮБОМ баге в русской версии проделывать вышеуказанные шаги!!!
59796640Но у меня при попытке купить корабль почему то вылетает сама игра
Это элементарно Ватсон! Шаг 1: Устанавливаюшь в соседнюю папку АНГЛИЙСКУЮ версию;
Шаг 2: Скопировать save файлы в папку с англ. версией;
Шаг 3: Загрузить save в англ. версии;
Шаг 4: КУПИТЬ корабль и сохраниться;
Шаг 5: Скопировать save в русскую версию! P.S. При ЛЮБОМ баге в русской версии проделывать вышеуказанные шаги!!!
Обидно, что вылеты так и не убрали, давно искал эту игру. Надеялся что наконец-то исправили, но все равно спс
Haustmyrkr
Тут 1.0 версия,после неё еще 17 патчей вышло...
скрытый текст
Version 1.17:
1. Fixed - Improved high resolution timer.
2. Fixed - Potential Access Violation when shutting the game down.
3. Fixed - Better attuned the Direct Sound usage to the hardware capabilities. Version 1.16:
1. Fixed - The mouse pointer no longer dissappears at screen edge.
2. Fixed - Font sizes standardized on different displays.
3. Fixed - Improved sound buffer allocation and usage. This should fix
crashing problems for users with limited sound cards.
4. Fixed - The sound for dropping and item into space and picking up an item
from space was not in 3D.
5. Fixed - Problem on some video cards where background space would appear warped.
6. Fixed - Rare Range Check Error with a ship's engine glow brightness.
7. Fixed - Shield hits were living longer than they should.
8. Fixed - Sometimes a crash would occur from commodity prices of zero. Version 1.15:
1. Fixed - The "Status No Enemy Ships In System" event was not working.
2. Changed - The game no longer requires the CD to be in the drive while playing. Version 1.14:
1. Fixed - Commodities weren't showing up in the list.
2. Fixed - Access Violation when you right clicked in Component Storage.
3. Fixed - Ships created for jobs were being removed from the game if the
player returned to a map more than 10 days after their first visit.
4. Fixed - The set waypoint was not being reset for new games.
5. Fixed - Custom slot types were still not toggling correctly on the Inventory
window.
6. Added - New fields to the CampaignData file to allow modification of collision
damage.
7. Fixed - Friendly fire no longer causes races to go hostile towards you. Version 1.13:
1. Fixed - Protection for launching fighters was not using time factor.
2. Changed - Increased the chances of finding fighters in the spacedock.
3. Fixed - Players can no longer jump into a system at the last moment
to complete an escort mission.
4. Fixed - Stores & Commodities weren't always getting reset on new games.
5. Fixed - Added low level shield regeneration to all ships and low level
shield and hull regeneration to all starbases.
6. Fixed - In the Inventory Window, the "Display Options" will display Inventory
boxes based on a word within the "comp type allowed". Shields\Armor
will display the box if the words "armor" or "shield" are within the
comp type allowed. Engines key on the word "engine". Weapons key on the
word "weapon". The Hull section will display any components not shown
in the previous three sections. Version 1.12:
1. Fixed - Access Violation when fighters have lost the ID for their parent carrier.
2. Fixed - Point Defense would fire backwards if torpedoes were faster than bolts.
3. Fixed - Sithrak Dreadnought had too few crew.
4. Changed - Lightning Ray damage.
5. Fixed - Spelling of "shreds" in Fazrah speech.
6. Changed - Increased cost of engine components.
7. Changed - Decreased cost of mine components.
8. Added - There are now 8 possible sections to a site.
9. Added - Component storage location at most sites. Here you can store components and then
later retrieve them (at a low cost per day).
10. Changed - Decreased sizes for all commodity components.
11. Added - "Uses Levels" field to components data file which determines if the component
actually displays its level.
12. Added - "Is Commodity" field to components data file which determines if the component can
have its value changed for the commodity listings.
13. Added - Commodity Listings window which displays the buy and sell values of commodities in
different solar systems.
14. Fixed - The waypoint and target reticle will now show on screen no matter the distance
to the target. Version 1.11:
1. Fixed - Changed the event requirements for escort missions. Just before the time for the job
expires, the map is checked to see if the escort ship is still alive, if it is then
the job is a success. This replaces the requirement of being near the escort ship.
2. Fixed - Energy consumption was set to the credit value in the last version.
3. Fixed - Bases that are destroyed through missions are now invulnerable until the mission starts.
4. Fixed - The TCN Task Force was not showing up in the last mission of campaign 1.
5. Added - Cargo description line to commerce jobs.
6. Added - A waypoint which you can set in the System Map window. Version 1.10:
1. Fixed - Terran carrier layout had armor slot putting armor on the wrong side.
2. Fixed - Stores would retain their items even after a Load.
3. Fixed - The Display Settings window would sometimes error if you moved the game from
one machine to another.
4. Fixed - In Campaign 1, changed the description for mission General Haynes 2 to "Perform
3 Pirate Mercenary Guild missions."
5. Changed - Mines and collisions no longer cause ships to become angry.
6. Added - "Weapon Tonnage Structure" field to components data file. This is the amount of
damage a torpedo or directed torpedo can take before being destroyed.
7. Added - Red arrow on the main screen which shows direction to target when reticle not visible.
8. Fixed - The next target function should not select ships which are exploding.
9. Fixed - If a button was pressed on the start menu while the gamma was ramping up, it would stay
at that brightness level for the rest of the game.
10. Added - "Weapon Beam Duration" to components data file. This controls how long a beam lasts when
it hits a target. The total damage is divided over the life of the beam.
11. Changed - Moved the "Credit Value Inc Pct Per Level" to each individual component record.
12. Changed - Moved the "Energy Consump Inc Per Level" to each individual component record.
13. Fixed - Store components were being created at levels less than 1. Version 1.09:
1. Fixed - Some machines would cause the game to crash with an "InvalidOp Floating
Point Error" when you pressed play.
2. Fixed - Some ships were getting added damage resistance when they shouldn't.
3. Added - New fields to the Main_Enemies.txt file to allow for greater variation
in the Resist All amounts.
4. Fixed - AI Response range in the enemies file will now be multipled by the campaign's
weapon scaling factor.
5. Fixed - A ship's response range will be increased to it's maximum weapons range if it's higher.
6. Fixed - Enemy Ships were not always firing on targets within their maximum weapons range.
7. Fixed - Ships will now communicate out to their response range.
8. Fixed - Negative offset values for comp levels in stores.txt weren't working.
9. Fixed - Point Defense would fire on dying ships or fighters.
10. Fixed - The player's fighters would not cause targets to go hostile.
11. Fixed - The player would not receive experience for targets their fighters destroyed.
12. Fixed - You would cause terran ships to go hostile by hitting your own mines.
13. Fixed - Other weapons would not fire if marked as autofire.
14. Fixed - Directed Torpedoes should be working now.
15. Added - Directed Torpedo entries to the bitmap effects data file.
16. Added - Three new pulse weapon bitmaps. Version 1.08:
1. Note - Patch 1 Version 1.07:
1. Fixed - The game crashing when a sound card does not support 3D sound buffers. Version 1.06:
1. Fixed - Problems with Shield and Armor readout displays when readout ability missing.
2. Fixed - Changed text of message when Quadrant Map or System Map unavailable. Version 1.05:
1. Fixed - Abbidon Battleship had shield slots mixed up.
2. Fixed - The \Images and \XFiles subdirectories under a campaign directory weren't working.
3. Fixed - Some of the game pre-loaded graphics were not being overriden by campaign graphics. Version 1.04:
1. Fixed - CD Checker was only checking drives J or less.
2. Fixed - In Campaign 2, the Fazrah Stealth Cruisers were not showing up.
3. Fixed - Beams weren't doing damage in slowed time mode.
4. Fixed - All lowercase pirate ship name.
5. Fixed - Bases were not showing up on the radar map like the System Map.
6. Fixed - All job ships will always show up on the radar and system maps regardless of range.
7. Added - Option to show the name of the ship in the System Map Window.
8. Fixed - Names of objects on the System Map would occasionally not show.
9. Added - Text will be displayed on the main window if you are carrying illegal cargo.
10. Added - Text will be displayed on the main window if you leave the boundaries of the solar system
(and your speed is set to 10%).
11. Fixed - You could launch fighters and mines by right clicking on them regardless of whether you
had fighter bays or mine layers (hotkeys were working correctly, right-clicking was not). Version 1.03:
1. Fixed - Missing objects from SpaceObjects_XFiles would cause the
game to crash during map generation.
2. Fixed - Reduced list font size for better multi-machine support.
3. Fixed - LRS button was showing up for non ships.
4. Fixed - Point Defense would fire on fighters that were exploding.
5. Fixed - Can only have one Multiplex Tracking, Neural Combat Net, or
Master Computer component per ship.
6. Fixed - "Crew" on the main window would sometimes be transparent.
7. Fixed - Static in the display will only be shown if the Bridge is damaged
(as opposed to not present).
8. Added - Time scale settings of 1/8, 1/4, and 1/2.
9. Fixed - Better time scaling for extra effects like exposions, shield hits,
and firing flares.
10. Fixed - The Pirate Cruiser had a shield slot that provided shields to the wrong side. Version 1.02:
1. Fixed - Sithrak Portal Warp Point was too high.
2. Fixed - Employer names weren't showing up in jobs.
3. Fixed - Possibly fixed the occasional missing textures problem.
4. Fixed - Invalid Index in combat.
5. Fixed - Bad internal damage allocation.
6. Fixed - Ship Purchase screen would error if there were no ships to purchase.
7. Added - Restriction Type and Restriction Value to Components.txt.
8. Fixed - Only one Bridge, Combat Sensors, or ECM is allowed per ship.
9. Fixed - Shield & Armor Piercing Damage was having both Shield Piercing and
Armor Piercing Resistance applied to it. Now, which ever resistance
is higher will alone be applied to the Shield & Armor Piercing Damage. Version 1.01:
1. Fixed - Set the Combat Sensors and ECM back to a size of 10. The increased
size was causing problems with ship designs.
2. Fixed - Ships should not fire on their own fighters, either with normal
weapons or with point defense.
3. Fixed - The Abbidon Carrier would cause a Range Check Error when purchased.
4. Fixed - Enemy designs would put multiple "Must Have" components.
5. Changed - Engine glow level is now based on current speed.
6. Fixed - Bolt weapons will now lead their target. Version 1.00:
1. Note - Full Release Version.
Всё равно и этих патчей недостаточно багов хватает вот только несмотря на плоский космос всего 3-4 корпуса корабля доступных игроку и унылые квесты курьерские конвой и отстрел браконьеров игра цепляла произвольной многомодульностью и улучшением параметров модулей с течением игрового времени причём влияние игрока было неявным косвенным как в космических рейнджерах
в общем и целом по сей день подобных глубоких игр хоть и не допиленных до идеала раз два и всё больше не делают долго дорого и спрос маленький и приходится некоторым игрокам перебирать тонны удобрений в красивой обёртке в поисках пусть даже помутневшей но жемчужины
Genom1515
Это точно,вот занимаюсь как раз этим сейчас,перебираю тонны удобрений...может посоветуете чего?Все что на трекере есть, пробовал в разное время,что то прошел и забыл,что то до сих пор поигрываю иногда,кстати последний патч довольно легко адаптировать по русскую версию,просто нужно кучу времени для правки(а его нет))),а так распаковал последний патч,там .txt файлы в основном...
Тупая игрушка для 6 - 9 лет.
2 часа усердно пытался разобраться в игре. кроме как разбиваться об всякую хрень в космосе и проходить через порталы ничего не нашел. ...а - ну внешнюю камеру там Fками можно менять.
Ни заданий, ни диалогов, ни управления в меню - ничего, что могло бы натолкнуть на хотя бы на интуитивное понимание происходящего.
Один плюс - в начале знакомят с пред историей и дают описание разных рас. но более я ничего интересного не нашел.
даа говорите что игрушка для 6-9 лет а сами толком и не разобрались и если по вашему то при столкновении титаника со всякой хренью хрень должна была мячиком отскочить но титаник то утоп задания дают в доках на планетах там же и поторговать и модули кораблику поприкручивать повеселее и сам корабль сменить вот сам космос плоский и страшненький на вид(так что вы хотите игра 2003 года и уже на момент выхода графика считалась устаревшей) а так присутствует и инерция и более менее реальная модель повреждений ( если лететь в лоб то и дадут в лоб и больно а так подставил левую ударили подставил правую ударили а потом хуком снизу и готово а синяки ну то и синяки а не сотрясение и выбитые зубы) изюминка игры в многовариантности компоновки внутренностей корабля и в течении компании полная смена модулей будет произведена несколько раз и всё исходя из текущей ситуации на рынке действий игрока за прошедшее время и прочие тонкости в общем потенциал заложенных идей и возможностей игрока большой но сделано всё было халтурно вам просто не повезло начать сразу со старфури для начала попробуйте линейку Space Empires 3-5 или другие похожие вот после них возможно интуитивное понимание а уж если и они не понравятся тогда уж а то что это не простенькая аркадка стрелялка это мы и сами знаем вот скажите через какое время вы полностью освоили Endless Space если играли конечно
67307526Тупая игрушка для 6 - 9 лет.
2 часа усердно пытался разобраться в игре. кроме как разбиваться об всякую хрень в космосе и проходить через порталы ничего не нашел. ...а - ну внешнюю камеру там Fками можно менять.
Ни заданий, ни диалогов, ни управления в меню - ничего, что могло бы натолкнуть на хотя бы на интуитивное понимание происходящего.
Один плюс - в начале знакомят с пред историей и дают описание разных рас. но более я ничего интересного не нашел.
Судя по коменту .тебе нет 6 лет. если не разобрался )))
kritik 2
Это точно,вот его коментарий из другой темы по космосиму -
romatokar писал(а):
67318338Тупая стрелялкО. для детей 9 - 11лет.
в первые же 2 минуты расстреливают - без объяснений и вступительных или обучающих уроков. 2й раз даже запускать не стал.
ухх то хорошая игра .. помню как в блокноте перепысывал тоннаж... брал на борт хз скок оружки.. базу брал даже не ощущал.. ) облетал помню все локи ... ток кв не прошел тк был какойто багнутый.. а так игра супер.. в свое время долго в нее играл0